Buspas na ulicy Mikołowskiej w Katowicach. Będą korki? Kierowcy samochodów zaniepokojeni

Bartosz Wojsa
Bartosz Wojsa
Buspas na ulicy Mikołowskiej w Katowicach obowiązuje od niedzieli 16 września 2018. Jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, zostanie wprowadzone na stałe Lucyna Nenow
Buspas na Mikołowskiej w Katowicach może zaskoczyć niejednego kierowcę. W ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu władze Katowic przygotowały kilka zmian dotyczących organizacji ruchu na niektórych ulicach w mieście. Jedną z tych testowanych zmian jest buspas na ulicy Mikołowskiej, który ma funkcjonować od dzisiaj (16 września) do najbliższej soboty. Uważajcie, bo za niestosowanie się do nowych zasad mogą grozić kary.

Dzisiaj, 16 września, na ulicy Mikołowskiej w Katowicach wprowadzono buspas. To jeden z projektów, jakie przygotował urząd miasta w Katowicach, w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu. Warto zaznaczyć, że to pomysł testowy, który ma sprawdzić, jak inaczej mogłaby wyglądać organizacja ruchu na niektórych ulicach w mieście i jak na zmiany zareagują mieszkańcy.

Testowy buspas powstał dla autobusów jadących ul. Mikołowską w dół - na odcinku od ul. Poniatowskiego do skrzyżowania z ul. Słowackiego. Będzie on funkcjonował przez tydzień: do najbliższej soboty, 22 września.

Czym jest buspas? W wolnym tłumaczeniu, to po prostu pas ruchu dla autobusów wytyczony w celu usprawnienia transportu miejskiego, który spowalniają zatory drogowe. I może rzeczywiście ruch autobusów będzie płynniejszy, ale - jak martwią się kierowcy - dla samochodów to duże utrudnienie. - Będą korki, na pewno - piszą mieszkańcy na Facebooku.

Za niestosowanie się do nowych zasad na Mikołowskiej mają grozić kary. Głównie policjanci skupią się na wydawaniu ostrzeżeń i upomnień, ale niewykluczone, że za niewłaściwą jazdę będzie można dostać nawet mandat.

Po zakończeniu testu na Mikołowskiej urzędnicy przeanalizują efekty. Jeśli wypadną pomyślnie - buspas w tej części miasta być może zostanie wdrożony na stałe.

Jakie jeszcze zmiany przygotowano w ramach ETZT? Czytaj więcej:
Nowa organizacja ruchu na ulicach Katowic. Szykują się duże zmiany

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień

Piknik w Parku Śląskim pod hasłem "Łączymy pokolenia"

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Miejscowy

Droga przez tory, aby połączyć Centrum Przesiadkowe na ul. Sądowej z A4. Szybki szpil. Autobus + A4. Kraków lub Gliwice? Dalsza trasa wg. uznania. A obok A1. A może Pyrzowice? DK86, S1?
Poizdrawiam

M
Miejscowy

Jest sobie przejście dla pieszych. Ok. Ale dlaczego obok niego rośnie drzewo, stoją barierki na których wywieszają baner wyborczy. Gdzie tu POLE widzenia? Krzaki, płot itp. No i światła brak. Latarnie G dają.
Jadąc po Kato jest wiele takich miejsc. Piotrowice, Ligota, Podlesie, Dąb, Załęże, Śródmieście, chyba większość dzielnic. Kiepski ogląd. Martwe pola.
Pieszy wyskakujący nie wiadomo skąd. Albo za czego.
Pozdrawiam

M
Miejscowy

Ginter. Pewnie skręt na Raciborską się utrzyma. Bo Szpital. Wszystko co jedzie na sygnale ma tam dojazd. A lewy pas i tak jest ogólnie dostępny. Gorzej z prawym. Na co nowego wpadną?
Moim zdaniem "ruch" powinien być płynny. Brakuje kilku "dróg".
A tych z UM. Testują. Ja też będę testował; na wyborach.
Ciekawi Mnie czy idzie w Kato wybudować metro lub tunele.
Kopalnie znam. Chodniki wiem jaką mają specyfikację. Ale coś bliżej powierzchni.
Pozdrawiam

M
Miejscowy

Kocham rower. No lubię na nim jeździć. Ale w lesie. Szutrowa droga, ścieżki, powietrze, widoki
itp. Miasto? Droga?" Obecne "szlaki" to jak "pole minowe". Bo jedziesz Sobie spokojnie, a tu bach. Samochód. Nie mam nic do rowerzystów, ani kierowców. Sam jestem i po tej i po drugiej stronie. I wiem jak to jest jak wyskoczy: a to rower, a to samochód. Bywa. Bezpieczeństwa nie nałoży się odgórnie. Trzeba uważać. Ale uważać muszą wszyscy.
Rowerzyści także. Bo to nie "Święta Krowa". Nie zawsze przysługuje im pierwszeństwo.
Zawsze na drodze trzeba uważać.
Z innej beczki napiszę: Jeżeli czyta to jakiś Radny lub osoba decyzyjna; To potrzeba doświetlić przejścia dla pieszych. Ciśnie Mi się na usta ulica Jankego, ale pewnie inne
mają ten sam problem. Ogólnie wieczorami, lub w okresie jesienno-zimowym pieszy zlewa się
z otoczeniem. G..no widać. Aby Ich uwidocznić dobre by było lekkie podświetlenie.
Pozdrawiam

M
Miejscowy

Wiem, że powstają dziwne pomysły w Naszym mieście. Obecnie rozchodzi się o Mikołowską.
Czy ma odbijać na boki, czy jechać wprost na dworzec, lub nowo co budowane Centrum Przesiadkowe. Moim zdaniem ( Moim; kto inny może mieć inne ) powinno się ułatwić dojazd
do pewnych punktów miasta. Szybko, wygodnie itp. Ale mieszkańcy powinni mieć alternatywę. Dobra "BUSEM" ciśniesz bez oporu, ale Ja jako mieszkaniec opłotkami dostanę
się również wygodnie. Ograniczenia prędkości? Mój silnik ledwo zipie przy 30km/h.
Charakterystyka pracy wygląda na 40km/h. My nie "amerykańce". Nie ten klimat.
Kurde. Czy jest możliwa rozsądna debata w tym Mieście?
Pozdrawiam; Katowiczanin.

M
Miejscowy

Potrzeba usprawnienia ruchu autobusów jest zrozumiała. Sam przez wiele lat korzystałem
z takiej formy transportu i nie miałem zastrzeżeń. Korki tworzą się przez obecne budowy.
Ale to minie, jak każda budowa. Jednak to co dzieje się na ul. Mikołowskiej to teraz "Meksyk".
No bo jak mam dojechać do placu Andrzeja? Tak, jestem kierowcą. 18 lat chyba. Moje "autko" też lubi Katowice. Kochane drogi; jednak? Pozamienialiście znaki. Ruch tylko prosto.
Dobra. Można tak to rozwiązać. Ale trzeba to jakoś sensowniej rozpracować. Zmienić ruch na "sztywno" i tyle. Za kilka lat zobaczyć co i jak. Przy okazji wytłumaczyć: Po co? Dlaczego tak i tak.
Taka informacja społeczna. "Drodzy mieszkańcy: Chcemy dla Was jak najlepiej, dlatego...ble,ble. Ale ble, ble. Wolę ble, ble; niż nic.
Aby użytkownik drogi wiedział co Go czeka i jak ma dojechać. Bo tak jak w życiu: chodzi o dogadanie, porozumienie się; aby Nam wszystkim mieszkańcom żyło się dobrze.
Wytłumaczyć cel całego bajzlu, albo uświadomić priorytety.
A jak będzie wyglądać "ruch" jak powstanie Centrum Przesiadkowe na ul. Sądowej?
Czy będzie kolejny "Meksyk"???
Pozdrawiam

G
Gość

Jak zwykle kolejny absurdalny pomysł , może pozostały pas przerobić na ścieżkę rowerową ?
A samochody upchnąć w ul. Kościuszki najlepiej ze strefą 10 km/h dla pełnego bezpieczeństwa . Aha i jeszcze zakaz parkowania wszędzie gdzie jeszcze można , przejścia dla pieszych co 10 m od siebie i koniecznie potrójna ciągła z wysepkami.

Z
Zelda1

Na pewno będzie to duże usprawnienie miejskiej komunikacji które jest zapowiedziane od dawna! W końcu może będą na czas przyjeżdżać busy

G
Ginter

Jeżeli zostanie zniesiony, to ok, ale jeśli zostanie, to korki będą sięgały Ligoty i Brynowa... Brawo! Tydzień paranoi drogowej ku uciesze dupo-gniotów z UM.

Dodaj ogłoszenie