Centrum przesiadkowe w Ligocie gotowe. Kiedy zostanie otwarte? ZDJĘCIA

lota
Centrum przesiadkowe w Ligocie
Centrum przesiadkowe w Ligocie Lota
Udostępnij:
Centrum przesiadkowe w Ligocie jest już gotowe. To najtańsze centrum budowane aktualnie w Katowicach, ale też pierwsze, które udało się ukończyć.

Wykonawca – firma Skanska – zakończył prace na budowie centrum przesiadkowego w Ligocie z końcem sierpnia. We wrześniu na miejscu ruszyły odbiory.

Zobaczcie zdjęcia centrum przesiadkowego:

Węzeł jest najtańszym, spośród wszystkich planowanych w Katowicach - kontrakt na budowę wyniósł 9,1 mln zł. Realizacja nie jest też wyjątkowo spektakularna. Centrum przesiadkowe tworzą olbrzymie wiaty nad peronami autobusowymi, obok jest jeszcze wiata rowerowa. Nie ma tu budynku obsługi podróżnych, bo taką funkcję może pełnić znajdująca się tuż obok hala dworca kolejowego. Po sąsiedzku, wzdłuż torów kolejowych, powstał jeszcze niewielki parking z około 100 miejscami wzdłuż pociągniętej tu nowej drogi.

Na terenie węzła zamontowano już ławki, są tu też m.in. automaty ŚKUP i ekrany, na których podróżni znajdą informację o godzinach przyjazdu autobusów.

Kiedy centrum przesiadkowe w Ligocie zostanie otwarte? - Na początku listopada - zapowiedział Marcin Krupa, prezydenta Katowic.

Dodajmy, że wybudowano je u zbiegu ulic Panewnickiej i Franciszkańskiej. Węzeł ma skłonić katowiczan, którzy z Ligoty i Panewnik jadą do centrum, do przesiadki z auta na pociąg, ma też ułatwić dojazd do śródmieścia rowerzystom, którzy przy dworcu bezpiecznie zaparkują rower.

Przy węźle – jak zapowiadali kilka tygodni temu urzędnicy – mają się zatrzymywać linie autobusowe nr 13 i 51, a planowano także dwie nowe, które zostaną dopiero uruchomione. - Linia 913 po trasie linii 13 z ul. Owsianej w Panewnikach i linia 912 po trasie linii 12 od Akademików – słyszeliśmy w katowickim magistracie.

Kto będzie mógł korzystać ze znajdującego się przy centrum przesiadkowego parkingu? Bezpłatnie będzie tu można parkować do maksymalnie 20 godzin, ale pod znaczącym warunkiem:

- Do nieodpłatnego korzystania z miejsca postojowego w czasie trwającym nieprzerwanie maksymalnie do 20 godzin uprawnieni są użytkownicy pojazdów posiadający bilety określone w taryfie i emitowane przez Koleje Śląskie, uprawniające do rozpoczęcia lub zakończenia podróży na stacji kolejowej Katowice Ligota – wyjaśniał Krzysztof Kaczorowski z Biura Prasowego Urzędu Miasta. To oznacza, że parking będzie bezpłatny dla kierowców, którzy w Ligocie przesiądą się na pociąg Kolei Śląskich.

Dodajmy, że w Katowicach trwa obecnie budowa czterech węzłów przesiadkowych. Oprócz tego w Ligocie, również w Zawodziu, Brynowie oraz przy ulicy Sądowej w centrum. Węzły w Bynowie i Zawodziu będą kosztowały - każdy z nich - ponad 60 mln zł, natomiast ten w centrum ponad 56 mln zł.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Samorządowiec Roku - gala Dziennika Zachodniego

Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego TYDZIEŃ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Katowiczanin
Czemu to ma sluzyc? Kto jadac np z mikolowa autem zatrzyma sie tu zeby przesiasc sie i pojechac dalej autobusem. Klupnijcie sie w pale
L
Ligocki
Przez centrum przesiadkowe prowadza dwie linie autobusowe, a mianowicie 13 i 51. Kurs tych linii przebiega kolo petli tramwajowej w Brynowie. Dwie nowe linie maja powstac, nie wiadomo jednakze na jakim odcinku. Czy wydatek na budowe tego centrum przesiadkowego jest wogole oplacalny?
p
parowoz
Archaiczna tablica informacyjna z wizerunkiem parowozu. Czyzby pociagi jadace przez Ligote ciagly parowozy?
G
Gość
I to ma być centrum przesiadkowe ze 100 miejscami dla samochodów? Ktoś sobie chyba robi jaja.
To przeciętny dworzec autobusowy dla dużej dzielnicy miasta.
Gdzie parking wielopoziomowy na co najmniej 500 miejsc, który byłby w stanie rozwiązać problem dojazdu do Katowic z kierunku południowego?
Tak wygląda kiełbasa wyborcza - miało być dla przyjezdnych, a będzie dla mieszkańców.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie