Jeśli jednak ktoś nagle zachoruje, a nie ma przy sobie dowodu ubezpieczenia, może taki dokument okazać później. W przypadku leczenia szpitalnego dowód ubezpieczenia pacjent powinien przedstawić w ciągu 30 dni od dnia rozpoczęcia leczenia, o ile nadal przebywa w szpitalu. Jeśli w tym terminie nie jest to możliwe, dokument ten może być przedstawiony w ciągu 7 dni od zakończenia udzielania świadczeń. W innym przypadku, np. w przychodni, obowiązuje termin 7-dniowy. Jeśli pacjent nie przedstawi dowodu ubezpieczenia w tych terminach, świadczenie zostaje udzielone na jego koszt.
Przypomnijmy, że ogólnopolska bezpłatna infolinia Rzecznika Praw Pacjenta to numer: 800 190 590. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9-21.
Można dzwonić także pod numery: 22 833 08 85 lub 22 635 59 96, ale uwaga, te połączenia są płatne według stawek operatora.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta mieści się w Warszawie, przy alei Zjednoczenia 25. Informacje niezbędne dla pacjentów i nie tylko znajdziemy także na stronie internetowej rzecznika: www.bpp.gov.pl
*Śtowarzyszenie Ślązaków legalne. Sąd uznał narodowość śląską? CZYTAJ TUTAJ
*Gwarki 2012, czyli bez pochodu nie ma zabawy ZOBACZ ZDJĘCIA
*KONKURS MŁODA PARA: Przyślij zdjęcia, zgarnij nagrody!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?