MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Coraz bliżej remont popularnej drogi na Jurę i do zamku Ogrodzieniec w Podzamczu. Miasto przebuduje 3,5 km DW790 w Dąbrowie Górniczej

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
W Dąbrowie Górniczej wkrótce pojawi się ciężki sprzęt Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
W Dąbrowie Górniczej wkrótce pojawi się ciężki sprzęt Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Piotr Krzyżanowski Polska Press / zdj. ilustracyjne
Coraz bliżej kolejna duża inwestycja drogowa w Dąbrowie Górniczej. Chodzi o całkowitą przebudowę drogi wojewódzkiej nr 790 na odcinku ponad 3,5 kilometrów. Przedsięwzięciem chce się zająć sześć firm. Wkrótce przekonamy się, która oferta zostanie zaakceptowana i stanie się przepustką do prac w terenie.

Sześć firm chce remontować DW 790 w Dąbrowie Górniczej

Droga wojewódzka nr 790 w Dąbrowie Górniczej znajduje się w zarządzie samorządu miejskiego. Łączy drogę krajową nr 94 w Dąbrowie Górniczej z drogą wojewódzką nr 794 w Pilicy. DW 790 ma długość 34 kilometrów. W 2024 roku rozpocznie się gruntowna przebudowa 3,6-kilometrowego odcinka tej drogi.

Tym zadaniem chce zająć się sześć firm, które złożyły swoje oferty w ogłoszonym przez lokalny samorząd przetargu. Trzeba przyznać, że wszystkie mieszczą się w zakładanym przez miasto budżecie, co sprawia, że nie powinno być większych komplikacji z wyborem wykonawcy planowanych prac.

Najtaniej swoje usługi wyceniło konsorcjum dwóch firm: Complex z Dąbrowy Górniczej i Drogopol z Katowic. To kwota nieco ponad 19,7 miliona złotych. Dwie kolejne propozycje opiewają na nieco ponad 21 milionów złotych. Najdroższa okazała się oferta krakowskiej spółki ZEU, przekraczająca 31 milionów zł.

Remont DW 790 w Dąbrowie Górniczej. Co się zmieni?

Zwycięska w przetargu firma zajmie się odcinkiem od skrzyżowania z ul. Koksowniczą aż do granicy miasta z powiatem zawierciańskim, czyli do wjazdu na teren gminy Łazy. Przy DW790 nie ma chodnika. Nie powstanie także po zakończeniu planowanej przebudowy.

Jak tłumaczył wcześniej na łamach DZ Piotr Purzyński z dąbrowskiego Urzędu Miejskiego nawierzchnia na tym odcinku jest mocno zniszczona, a to oznacza, że wymieniona będzie musiała zostać cała podbudowa jezdni. Wykonanych zostanie potem kilka nowych warstw, łącznie z warstwą ścieralną. Pojawi się nowe oznakowanie.

Konieczna będzie także korekta geometrii skrzyżowań z ul. Białej Przemszy, Wypaleniska i Przelotową. Powstaną też chodniki w rejonie projektowanych zatok autobusowych oraz skrzyżowaniach z ul. Białej Przemszy i Przelotową. W planach jest też budowa kanalizacji deszczowej.

Pieniądze na tę inwestycję pochodzić będą z zatwierdzonej jesienią ubiegłego roku ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. W Dąbrowie Górniczej pieniądze z tego programu zostaną przeznaczone na dwa przedsięwzięcia. 30 milionów złotych pozwoli na przebudowę DW790, natomiast 2 mln zł przyznane zostały na budowę zbiornika retencyjnego w rejonie ul. AK Ordona. Drogowa inwestycja w Dąbrowie Górniczej planowana jest na lata 2024-2025.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni