Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Częstochowa. Budowa przedłużenia 1 Maja. Pierwsze budynki zostały już zburzone

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Budowa wiaduktu nad torami kolejowymi, która będzie stanowiła element inwestycji polegającej na budowie łącznika pomiędzy ulicami 1 Maja i Krakowską weszła w pierwszy etap. Wykonawca przystąpił do planowanych wyburzeń. Największa część inwestycji zostanie wykonana w przyszłym roku.

Budowa przedłużenia 1 Maja w Częstochowie

Budowa przedłużenia ulicy 1 Maja do ulicy Krakowksiej wraz z obiektem mostowym da mieszkańcom Częstochowy alternatywną przeprawę przez tory kolejowe dzielące miasto. Postępowanie przetargowe na tę inwestycję wygrała firma Primost Południe z Będzina.

Obecnie trwają prace rozbiórkowe obiektów, które zlokalizowane są w przyszłym śladzie drogi przy adresach: 1 maja, Krakowska, Stawowa, Mała oraz przy al. Wolności i Rondzie Mickiewicza.

- To jedna z najbardziej oczekiwanych przez mieszkańców inwestycji we współczesnej historii naszego miasta. Nowa przeprawa przez tory kolejowe. Alternatywa dla tych istniejących. Od dekad mówiło się o tej inwestycji - mówi Maciej Hasik, rzecznik MZD w Częstochowie.

Przedłużenie ul. 1 maja będzie miało charakter drogi powiatowej. Zadaniem wykonawcy jest wybudowanie połączenia komunikacyjnego o długości 1,2 km od ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic: Krakowskiej i Księdza Wróblewskiego. Droga wyposażona zostanie w ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych. Nad torami kolejowymi powstanie wiadukt drogowy - z pełną infrastrukturą drogową, rowerową i dedykowaną pieszym (obecnie jest tam tylko kładka dla pieszych). Ponadto w ramach prac zaplanowano przebudowę ronda Mickiewicza oraz skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. ks. Wróblewskiego. Powstaną też ekrany akustyczne. Realizacją prac zajmuje się wyłoniona w przetargu firma wykonawcza Primost Południe z Będzina.

Zadanie kosztować będzie ponad 94,7 mln zł. Niemal 60 mln zł zostało pozyskane z programu inwestycyjnego Polski Ład, a pozostała kwota, ok. 35 mln zł to wkład własny ze środków budżetu miasta Częstochowy. Zamówienie musi zostać zrealizowane w terminie: do 28 miesięcy kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. Umowny termin zakończenia prac to październik 2025 roku. O kolejnych, ważnych elementach związanych z przygotowaniem do realizacji inwestycji, jak i rozpoczęciem się właściwych prac budowlanych, poinformujemy w odrębnych komunikatach z wyprzedzeniem.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera