Podczas ostatniej sesji Rady Miasta radni PO próbowali wprowadzić do porządku obrad punkt „Informacja Prezydenta Częstochowy w sprawie wniosku o budowę nowej linii tramwajowej do dzielnicy Parkitka”. Wniosek nie uzyskał wymaganych 15 głosów - „za” zagłosowali radni PO, klubu Mieszkańców Częstochowy i niezależni, natomiast radni SLD i PiS się wstrzymali.
Radni PO próbowali więc sami pytać prezydenta Krzysztofa Matyjaszczyka, ale nie uzyskali żadnych konkretów. Tymczasem Urząd Marszałkowski ogłosił już konkurs, w którym Częstochowa może starać się o dofinansowanie na komunikację tramwajową. Kończy się on w kwietniu i już teraz wiadomo, że do tego czasu miasto nie przygotuje dokumentacji niezbędnej do starania się o dofinansowanie budowy nowej linii.
Miasto będzie aplikować o środki na naprawę torów oraz na zakup nowych tramwajów. To nie podoba się radnym PO, których dodatkowo rozzłościł fakt, że miasto nie rozpatrzyło ich petycji, pod którą zebrali rekordową w historii miasta liczbę 6 tysięcy podpisów mieszkańców.
- Mam nadzieję, że przygotowywanie tego wniosku, tak jak potraktowanie petycji 6500 częstochowian, nie zakończy się skandalem. Ubolewam, że w tak ważnym dla Częstochowy momencie prezydent miasta nabiera wody w usta i nie chce rozmowy na temat budowy nowej linii tramwajowej. Przecież to tak ważne starania o środki europejskie - nikt nie wydziera prezydentowi z jego prywatnej kieszeni. To wręcz odwrotnie, prezydent powinien nam podziękować, że wspólnie próbujemy walczyć o środki unijne dla naszego miasta - nie kryje zdenerwowania Przemysław Wrona, wiceprzewodniczący Rady Miasta z PO, jeden z największych zwolenników budowy nowej linii.
Tymczasem władze miasta tłumaczą, że zadanie dotyczące nowej linii zostało wpisane do budżetu dopiero w grudniu 2016 roku, nie było więc szans na to, żeby przygotować dokumentację projektową nowej linii na Parkitkę, bo to zadanie czasochłonne.
Urząd Miasta w Częstochowie liczy, że ogłoszony zostanie w przyszłości kolejny konkurs na transport niskoemisyjny, w którym miasto będzie się mogło starać o dofinansowanie na nową linię.
- Trzeba także zbadać możliwość spełnienia unijnych wskaźników rezultatu projektu w zakresie m.in. liczby pasażerów nowej linii - mówi Włodzimierz Tutaj, rzecznik UM w Częstochowie, który tłumaczy, że złożona przez klub PO petycja nie spełniała wymogów formalnych, a wyjaśnienia na temat przyczyn braku jej rozpatrzenia dostępne są w BIP-ie.
ZOBACZCIE FILM: najnowsze informacje z Polski
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?