Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: Tunel będzie gotowy przed wizytą papieża

Janusz Strzelczyk
Prace przy budowie przejścia podziemnego na Stradomiu są zaawansowane. Przejście ma zostać otwarte 20 lipca
Prace przy budowie przejścia podziemnego na Stradomiu są zaawansowane. Przejście ma zostać otwarte 20 lipca bartłomiej romanek
Na budowie dworca kolejowego Czstochowa-Stradom trwają intensywne prace przy budowie przejśćia dla pasażerówpod torami.

Na dworcu Częstochowa -Stradom budowany jest tunel pod torami, który będzie przejściem na peron 2.

Wykonawca planuje zakończenie pierwszego etapu budowy na 20 lipca. Chodzi o umożliwienie przejścia pielgrzymom, którzy przyjadą do Częstochowy na Diecezjalne Światowe Dni Młodzieży i na spotkanie z Franciszkiem 28 lipca.

Na Stradom przyjadą pielgrzymi, którzy ze stacji pójdą na Jasną Górę.

Po wizycie papieża prace będą kontynuowane. Postawione zostaną wiaty peronowe połączone z zadaszeniem przejścia oraz zadaszenie peronu przy budynku dworca. Przejście będzie miało pochylnię dla osób niepełnosprawnych, monitoring.
Całość prac na stacji Częstochowa-Stradom będzie kosztować 6,7 mln zł.

Na stacji wykonano już roboty konstrukcyjne przejścia: część pod torami oraz pochylnie. Gotowa jest nawierzchnia na peronie nr 2. Rozpoczęto prace przy pochylni oraz fundamentach pod zadaszenia na peronie nr 1.

- Wykonaliśmy już ok. 65-70 proc. całej inwestycji - informuje Tomasz Długosz, prezes firmy Książbud, która jest generalnym wykonawcą tunelu. - 6 czerwca planujemy oddać do ruchu tor numer 1 i zamknąć tor nr 5. Przystąpimy też do montażu wiat na peronie drugim.

Trwają również prace na dworcu Częstochowa-Osobowa. Na początek wielkiego remontu odnowiono pasaż nad torami. Zakres prac remontowych obejmował przebudowę poczekalni w pasażu (w tym dostosowanie jej do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się), wykonanie ścieżek komunikacyjnych dla niewidomych i niedowidzących, poprawę instalacji wentylacyjnej oraz montaż systemu sygnalizacji pożarowej. Ta część remontu dworca głównego w Częstochowie kosztował 7 mln zł netto. Dwa budynki dworca i pasaż należa do spółki PKP Dworce Kolejowe.

Natomasta perony to własność społki PKP Polskie Linie Kolejowe i ta spółka zajmuje się prowafdzonymi teraz remontami. Pod koniec ub.r. wyremontowano 3 i 4 peron. W maju br. zakończono remont drugiego peronu. Teraz remontowane są perony 1 i 1a.Na odnowienie peronów jest 3 mln zł. Zaplanowano także modernizację torów, od Częstochowy do Zawiercia. Po przebudowie pociągi na tej trasie będą kursowały z prędkością 160 km na godzinę.

- To prace związane z normalnym harmonogramem inwestycyjnym PKP, które miały zostać przeprowadzone w Częstochowie. Ponieważ zbiegły się one jednak z uroczystościami związanymi z ŚDM, postanowiliśmy je przyspieszyć, żeby można było bezpiecznie przyjąć pielgrzymów na dworcach Częstochowa-Stradom i Częstochowa-Osobowa - mówi Jacek Karniewski, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

*Niesamowite oświadczyny na dachu Spodka w Katowicach ZDJĘCIA
*Takie wyposażenie samochodów naprawdę ułatwia życie
*Słynna restauracja Kryształowa w Katowicach będzie zamknięta
*Nowy abonament RTV, czyli opłata audiowizualna z rachunkiem za prąd ZASADY, KWOTY, ZWOLNIENIA!
*Tak wyglądają nowe biurowce KTW przy rondzie w Katowicach
*WNIOSKI I DOKUMENTY na 500 zł na dziecko w ramach Programu Rodzina 500 PLUS

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty