Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Duże zainteresowanie budową katowickiej velostrady. Wpłynęło aż 10 ofert od potencjalnych wykonawców pierwszego odcinka budowy

OPRAC.:
Aleksandra Wielgosz
Aleksandra Wielgosz
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Zanim rozpocznie się budowa katowickiej velostrady, czyli "autostrady rowerowej" łączącej Giszowiec z Brynowem (z docelowym przedłużeniem do Mysłowic) musi zakończyć się postępowanie przetargowe, które ogłosił samorząd Katowic. Oferty realizacji inwestycji złożyło 10 wykonawców, a proponowane przez nich kwoty wahają się od blisko 11,5 mln zł do nieco ponad 19,5 mln zł. Dziewięć z nich mieściło się w zaplanowanym przez miasto budżecie 17,2 mln zł brutto.

Bezkolizyjne połączenie rowerowe dwóch dzielnic Bytomia

Planowana budowa velostrady, czyli "autostrady dla rowerów" zaplanowano na 4,4 kilometrowym odcinku przebiegającym od ul. Kolistej do przejścia pieszo-rowerowego nieopodal ul. Huberta oraz skrzyżowania z trasą rowerową nr 1. Część drogi będzie prowadziła śladem dawnej linii kolei piaskowej. Co istotne, z velostrady będzie można zjechać na ul. Francuską - w rejonie Katowickiego Parku Leśnego oraz przystanku autobusowego Muchowiec Korty Pętla. Celem budowy jest połączenie Giszowca z Brynowem.

Prace komisji przetargowej dot. wyboru najkorzystniejszej oferty

Obecnie trwa postępowanie przetargowe. Jak się okazuje aż dziesięciu wykonawców zgłosiło chęć realizacji inwestycji.

- W Katowicach, tylko od 2015 r. powstało 46 km infrastruktury rowerowej za ponad 43 mln zł. Obecnie budujemy nowe trasy w rejonie Giszowca, Dąbrówki Małej i Szopienic-Burowca. Kolejna dobra wiadomość to wpłynięcie aż 10-ciu ofert na budowę pierwszej velostrady w Katowicach, która połączy Brynów z Giszowcem, a docelowo będzie prowadziła do Mysłowic. Co ważne 9 z nich mieści się w zaplanowanym na ten cel budżecie – oficjalna strona miasta przytacza wypowiedź Marcina Krupy, prezydenta Katowic.

Na realizację inwestycji miasto chce przeznaczyć niespełna 17,2 mln zł. Kwoty prezentowane przez wykonawców oscylują między 11,5-19,5 mln zł brutto. Tylko jedna oferta przekroczyła planowany budżet.

– Teraz trwa weryfikacja ofert przez Komisję Przetargową. Finalnie, po wyborze wykonawcy i uprawomocnieniu się tego wyboru, zostanie podpisana umowa z wykonawcą, który będzie miał 9 miesięcy na zrealizowanie robót budowlanych. Po nich nastąpi procedura odbiorowa, na którą przewidywane są maksymalnie 3 miesiące – podaje oficjalna strona miasta za Agnieszką Dutkiewicz, zastępcą dyrektora ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A, która w imieniu miasta pełni rolę inwestora zastępczego.

Velostrada ma być gwarancją najwyższego standardu

Różnica między zwykłą drogą rowerową a velostradą ma polegać głównie na umożliwieniu rowerzystom szybszego i wygodniejszego przemieszczenia się. Wszystko za sprawą szerokości ścieżki, która ma wynosić 4 metry. Dodatkowo wzdłuż trasy przewidziano oświetlenie i punkty obsługi rowerów. Na wysokości ulicy Francuskiej zostanie zamontowany licznik, który będzie zliczał korzystających z nowej infrastruktury cyklistów.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera