Facebook musi zmienić zasady świadczenia usług. Ma czas do czerwca. Tak zdecydowała Komisja Europejska

MJZaktualizowano 
Facebook będzie musiał zmienić zasady świadczenia usług
Facebook będzie musiał zmienić zasady świadczenia usług pixabay.com
Facebook zmieni zasady świadczenia usług. Portal społecznościowy będzie musiał wytłumaczyć między innymi, że Facebook jest darmowy, ale ceną za usługi są dane osobowe i wyświetlane reklamy, których tematyka bazuje na informacjach o użytkownikach. - Naszym zdaniem dobry krok, ponieważ Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul. Będziemy monitorować, czy rzeczywiście tak się stanie – ale to nie rozwiewa wszystkich wątpliwości - mówi szef UOKiK. Co jeszcze zmieni się w świadczeniu usług przez Facebooka?

Facebook zmienia zasady świadczenia usług

Facebooka czekają zmiany zasad świadczenia usług. Wynegocjowały je Komisja Europejska oraz kraje członkowskie UE. Jak wskazuje UOKiK:

- Wątpliwości budził m.in. brak czytelnych informacji o tym, w jaki sposób Facebook wykorzystuje dane osobowe użytkowników serwisu, a także zasady ponoszenia odpowiedzialności przez spółkę.

Efekt prac KE ogłosiła we wtorek (9 kwietnia).

Jak usunąć wiadomość na Messengerze? OPCJA UNSEND Użytkownicy Facebooka dostaną na to 10 minut

Uważaj! Za to zablokują Cię na Facebooku [LISTA]

Co się zmieni na Facebooku?

Co nowego wprowadzają regulacje Komisji Europejskiej?

  • Przede wszystkim Facebook będzie musiał w warunkach świadczenia usług wytłumaczyć, że portal jest darmowy, ale ceną za użytkowanie są dane osobowe oraz wyświetlane reklamy, których tematyka bazuje na informacjach zgromadzonych o użytkownikach.
  • Ponadto użytkownik będzie mógł zgłosić portalowi swój sprzeciw, w momencie, gdy jego treść zostanie usunięta przez Facebooka oraz zażądać jej ponownej oceny przez portal.

Facebook zobowiązany jest do wprowadzenia zmian do czerwca 2019 roku.

Udział w negocjacjach w sprawie zmian, brał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

‑ Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów aktywnie brał udział w negocjacjach. Nie były one łatwe. Zgłosiliśmy uwagi. W efekcie warunki świadczenia usług będą bardziej przejrzyste i zrozumiałe. To naszym zdaniem dobry krok, ponieważ Facebook zadeklarował, że zmieni większość analizowanych przez UOKiK klauzul. Będziemy monitorować, czy rzeczywiście tak się stanie – ale to nie rozwiewa wszystkich wątpliwości – mówi prezes UOKiK, Marek Niechciał.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Tak pracuje myjnia pociągów Kolei Śląskich

Strajk nauczycieli na Śląsku

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

No to Facebook nic o mnie nie wie! Reklamy blokuję bo ani jedna nie byla dedykowana dla mnie! Dane osobowe wyssane z palca, numer telefonu nieaktywny i nieaktualny , nigdy nie rejestrowany. Zdjęcie na profilu nie jest biometryczne. Tak że mam ich w nosie 😂

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3