Fest Festival w Chorzowie: W parku bawiło się kilkadziesiąt tysięcy ludzi z całego kraju

Olga Krzyżyk
Olga Krzyżyk
Zaktualizowano 
Na Fest Festivu bawiło się kilkadziesiąt tysięcy ludzi z całego kraju Karina Trojok
Tysiące osób bawiło się na dwudniowej imprezie w Parku Śląskim, czyli Fest Festivalu. To była największa tegoroczna impreza plenerowa w chorzowskim parku. 8 scen głównych, kilka mniejszych klubowych, strefa odpoczynku, miasteczko festiwalowe. Zabawę jednak skrytykowali mieszkańcy okolicznych osiedli. Park Śląski przeprosił za wszelkie utrudnienia podczas imprezy.

Fest Festival w Parku Śląskim

W weekend, 23-23 sierpnia, w Parku Śląskim odbył się Fest Festival, czyli największa tegoroczna impreza plenerowa w chorzowskim parku. Fest Festival był biletowany, dlatego teren imprezy, został ogrodzony. Na festiwalu bawiło się tysiące osób w różnym wieku.
Na terenie chorzowskiego parku stanęło osiem głównych scen i kilka mniejszych w temacie klubowym.

Oprócz koncertów była też strefa fashion i strefa food trucków oraz festiwalowy camping. Powstało festiwalowe miasteczko, w którym goście mogli bawić się i spędzać czas z przyjaciółmi, nie opuszczając terenu festiwalu. Zabawa, z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę, trwała do białego rana.

Fest Festiwal 23-24 sierpnia w Parku Śląskim. Piątek: koncer...

To nie spodobało się mieszkańcom osiedli w okolicy Parku Śląskiego, którzy skrytykowali imprezę. O muzyce, która grała do rana mówili mieszkańcy osiedlu Tysiąclecie, chorzowskiego Klimzowca, a nawet mieszkańcy Siemianowic Śląskich, Świętochłowic i Piekar Śląskich. O tych głosach krytyki poinformowaliśmy naszych Czytelników.

Mieszkańcy krytykują Fest Festival. Muzykę słychać było do b...

W odpowiedzi na ten artykuł pojawiła się kolejna fala komentarzy. Na redakcyjną skrzynkę mailową napisała inna mieszkanka regionu. Dostaliśmy sporo wiadomości z informacją, że muzyka grała do rana, a festiwal był uciążliwy dla mieszkańców. Podkreślano, że koncerty na Stadionie Śląskim były mniej uciążliwe, bo trwały krótko. Poniżej prezentujemy ocenę wydarzenia nadesłaną przez panią Wioletę:

Cieszy mnie, że poza zachwytem nad festiwalem, który ostatnio miał miejsce w Parku Sląskim piszecie o jego mankamentach. Jako mieszkanka osiedla Tysiąclecie chce uzupełnić, że muzykę można było słyszeć już w czwartek wieczorem, chociaż festiwal startował w piątek - nikt o tym nie wspomina. Potem dwa dni głośnej muzyki rozlegającej się także nocą i to grubo po północy. Na facebooku przedsięwzięcie ma informację, że 16 tysięcy wzięło w nim udział - nie ma informacji, że lekko licząc 30 tysięcy mieszkańców okolicznych osiedli przez dwa dni miało dzięki temu mieszkało w strefie hałasu na pewno zagrażającemu zdrowiu. Tym, którzy wydali zgodę na tego rodzaju przedsięwzięcie dobrze byłoby odtworzyć w skali 1:1 choćby jeden dzień koncertowy, aby mieli doświadczenie, a nie wyobrażenie lub "próbkę" skali zjawiska i by była to przesłanka do podejmowania kolejnych decyzji tego typu - Park wydaje się nie być przystosowany do takich imprez plenerowych.

Drugi dzień Fest Festivalu w Parku Śląskim ZDJĘCIA Na główne...

Cudowna zabawa i przeprosiny Parku Śląskiego

Sami uczestnicy imprezy piszą, że był to cudowny festiwal ze świetną atmosferą. Wiele osób już zapowiedziało, że przyjedzie na kolejną edycję wydarzenia. Organizatorzy planują bowiem, że Fest Festival organizowany będzie co roku.

Dzisiaj, 26 sierpnia, na stronie Parku Śląskiego możemy przeczytać krótkie podsumowanie imprezy oraz przeprosiny. Park Śląski przeprasza za wszelkie utrudnienia podczas imprezy.



Fest Festival, który odbył się w miniony weekend był największą i jedyną tak dużą imprezą w sezonie 2019 w przestrzeni Parku Śląskiego. To nowa bardzo ciekawa propozycja na festiwalowej mapie Polski. Zjechało na niego kilkadziesiąt tysięcy ludzi z całego kraju. Poza świętem muzyki, to również bardzo dobra promocja Parku Śląskiego poza aglomeracją.
W ośmiu strefach każdego dnia festiwalu bawiło się od 20 do 25 tysięcy ludzi. Uczestnicy wydarzenia byli bardzo zadowoleni z przygotowanej przez organizatorów oferty. Bardzo dobre wrażenie zrobiło na nich również miejsce, w którym się ono odbyło. Zdajemy sobie jednak sprawę z uciążliwości, jakie niesie za sobą przeprowadzenie tego typu przedsięwzięcia. Wszystkim stałym bywalcom parku dziękujemy za wyrozumiałość i przepraszamy za wszelkie niedogodności. Jednocześnie informujemy, że intencją Parku Śląskiego było udostępnienie terenu pod wydarzenie, jakiego w tym miejscu jeszcze nie było.
- czytamy na stronie i Facebooku Parku Śląskiego.

Nie przegapcie

Przypomnijmy, że w związku z festiwalem część Parku Śląskiego była ogrodzona. Niedostępne dla spacerowiczów i gości parku były m.in. Pola Marsowe, Duża Łąka, aleja Główna i część promenady generała Jerzego Ziętka, a także okolice Kręgów Tanecznych.

Obecnie trwają prace nad likwidacją wszelkich ogrodzeń oraz innych elementów, które stworzono na potrzeby festiwalu. Organizatorzy zapowiedzieli, że te prace mogą potrwać do środy, 28 sierpnia.

PISALIŚMY:
Fest Festiwal 23-24 sierpnia w Parku Śląskim
Drugi dzień Fest Festivalu w Parku Śląskim

TYLKO U NAS. KLIKNIJ W ZDJĘCIE I URUCHOM WYJĄTKOWY REPORTAŻ INTERAKTYWNY "CHŁOPCY W TYM WIELKIM POWSTANIU"


polecane: Komentarze ze sztabów wyborczych po ogłoszeniu wyników sondażowych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 38

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafał

Wreszcie o Parku Śląskim i Chorzowie usłyszy cała Europa .

Doskonała reklama regionu , Park jest dla wszystkich a my prosimy tylko o te 2 dni.Reszta roku zaprasza mieszkańców pobliskich osiedli to zwiedzania parkowych alejek.Jakoś wolicie siedzieć w Silesi i zwiedzać pułki sklepowe.Wiem bo spędzam dużo czasu w parku .A ludzie spacerują głownie w wolne niedziele od handlu.

2 dni w roku w wakacje , przecież jest tyle pięknych miejsc które można zwiedzić .W Krakowie też był festiwal , czy ktoś się skarży .Może w tym mieście mieszkają bardziej otwarci ludzie i mniej miłośników Disco polo.

A
Andrzej
27 sierpnia, 9:23, Andrzej:

To nie była muzyka tylko nieporozumienie! Jedno wielkie larmo! Jacyś pseudo wykonawcy z piwnicy! Nikt nie mógł spać przez tą pseudo muzykę! Władze parku powinny za to odpowiedzieć zwolnieniem ich! Widać że chorzow nie radzi sobie z zarządzaniem czym kolwiek a już na pewno nie parkiem ech

27 sierpnia, 11:10, Gość:

Parkiem zarządza Pis ,a nie władze Chorzowa.

28 sierpnia, 10:07, Gość:

Z tego co wiem to obecni zarządzający są z PO!

Artyści byli na bardzo dobrym poziomie, jeśli pan sie nie zna to tylko może mieć problem do siebie. Trzeba było brać pod uwagę, że taki festiwal cichy nie będzie, a nie teraz wyzywać.

a
augi

tak samo wygląda kwestia festiwalu "Tauron Nowa Muzyka" w Strefie Kultury w Katowicach - kto mieszka w okolicy, ten wie o czym mowa. Bardzo podobne godziny do 6 rano w sobotę i niedzielę. Nie do wytrzymania.

G
Gość
27 sierpnia, 9:23, Andrzej:

To nie była muzyka tylko nieporozumienie! Jedno wielkie larmo! Jacyś pseudo wykonawcy z piwnicy! Nikt nie mógł spać przez tą pseudo muzykę! Władze parku powinny za to odpowiedzieć zwolnieniem ich! Widać że chorzow nie radzi sobie z zarządzaniem czym kolwiek a już na pewno nie parkiem ech

27 sierpnia, 11:10, Gość:

Parkiem zarządza Pis ,a nie władze Chorzowa.

Z tego co wiem to obecni zarządzający są z PO!

G
Gość

Zapraszamy do Płocka na 4 dni audio :)

Kwestia zrozumienia pewnych rzeczy.

G
Gość
26 sierpnia, ‎19‎:‎24, Gość:

Hałas niemiłosierny był od czwartku 16-22

Piątek od praktycznie rana próby i łomot do 6:00 w sobotę

7:20 już ktoś z wykonawców w trakcie prób darł japę i tak jednym ciągiem do 6:00 rano w niedzielę

Dodam że jednoczesne granie na kilku scenach powoduje mocne zwielokrotnienie najbadziej dokuczliwych dźwięków (basów) - ot zwykłe zjawiska falowe.

Jakim cudem Park Sląski zawał umowę na organizację takiej imprezy z podmiotem zarejestrowanym zaledwie w styczniu 2019 - jako sp z o.o. z kapitałem 6 000 zł (tak 6 tysięcy zł). Przecież w przypadku jakichkoliwek roszczeń i zniszczeń ta kwota wystarczy na jedną lepszą ławkę albo jedno drzewo. Pan prezes firmy FestFestiwal Marcin Szymanowski to młody szczyl 27 lat. Ciekaw jestem czy choć w umowie Park zabezpieczył zapłatę za wynajem i zniszczenia - bo może się okazać że zorganizowano imprezę - całą kasę zgarnie organizator a park pozostanie ze śmieciami, zniszczeniami, rozjedzonymi alejkami a zapłaty nigdy nie zobaczy.....

Przyłączam się do tego zapytania.

G
Gość
27 sierpnia, 09:01, Madzia:

Droga redakcjo Dziennika Zachodniego!! Owszem są przeprosiny ale tylko za utrudnienia typu, że ludzie nie mogli spacerować po parku, że nie można było wjechać rowerem ale nikt nie przeprosił mieszkańców za nieprzespane noce i nie mówimy tu o jednostkach tylko o tysiącach rozdrażnionych i zmęczonych ludzi. Nikt nas nie przeprosił!!

27 sierpnia, 10:15, Gość:

Popieram. Mam nadzieję, że to był pierwszy i ostatni raz... Nawet koncert Rammsteina nie wwiercał się tak w mózg. Władze Parku powinny w pierwszym rzędzie przeprosić mieszkańców Tysiąclecia, Klimzowca i Wzgórz Redena...

POPIERAM Z CAŁEGO SERCA!!!

W
Wkur*iony
27 sierpnia, 09:01, Madzia:

Droga redakcjo Dziennika Zachodniego!! Owszem są przeprosiny ale tylko za utrudnienia typu, że ludzie nie mogli spacerować po parku, że nie można było wjechać rowerem ale nikt nie przeprosił mieszkańców za nieprzespane noce i nie mówimy tu o jednostkach tylko o tysiącach rozdrażnionych i zmęczonych ludzi. Nikt nas nie przeprosił!!

27 sierpnia, 10:15, Gość:

Popieram. Mam nadzieję, że to był pierwszy i ostatni raz... Nawet koncert Rammsteina nie wwiercał się tak w mózg. Władze Parku powinny w pierwszym rzędzie przeprosić mieszkańców Tysiąclecia, Klimzowca i Wzgórz Redena...

Wynocha na wieś, jak wam przeszkadza, że w mieście się coś dzieje

R
Real

Ani słowa o oszustwie organizatorów ... gdzie pieniądze za brak gwiazdy i zwroty biletów ?

H
Helen
27 sierpnia, 6:52, Franc:

Marudy

27 sierpnia, 13:16, Slazak:

Franc???? Weź nie pieprz jak porabany!!! Nikt nie ma prawa robić takie imprezy, calonocne imprezy z mega łomotem, bo naruszają ciszę nocną, ty masz prawo bawić się całą noc, taki twój wybór i nic nam do tego, a kto inny ma prawo do ciszy nocnej!!! I nie może być inaczej. Kumasz Franc 👹

27 sierpnia, 14:46, Gość:

Co za... XD MAJĄ PRAWO ROBIĆ. nie ma czegoś takiego jak cisza nocna zajrzyj sobie do ustaw zanim coś napiszesz.

W polskim ustawodawstwie, termin ciszy nocnej nie jest określony - wymóg stosowania się do ciszy i powstrzymywanie od hałaśliwych zachowań to wynik jedynie prawa zwyczajowego - przyjętej i akceptowalnej praktyki, którą może uznawać doktryna i orzecznictwo sądowe. Czas między 22 a 6 nie jest również wyszczególniony w żadnym akcie powszechnie obowiązującym. W kodeksie wykroczeń można znaleźć przepis art. 51 § 1 w brzmieniu: "Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny" - i który choć stanowi podstawę do składania wszelkich roszczeń, nie precyzuje w jakiej porze istnieje bezwzględny zakaz ww. praktyk. Czas tzw. "ciszy nocnej" jest regulowany wewnętrznie - a więc nie władza państwa, ale np. zarząd wspólnoty mieszkaniowej może określić go w swoim regulaminie i odstąpić od godzin zwyczajowych.

ZAPEWNIAM CIĘ ŻE IMPREZKA ZOSTAŁA UZGODNIONA Z WŁADZAMI TAKZE NIE PIERNICZ GŁUPOT.

Wartości dopuszczalnego poziomu hałasu określone są w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 5 lipca 2007r. (Dz. U. Nr 120, poz. 826).

Polecam lekturę.

I właściwie dobrze by było zmierzyć ten hałas na granicy terenów mieszkaniowych o 5 rano. Dodatkowo jest to hałas szczególnie uciążliwy, gdyż nie jest to jednostajny szum tylko dudnienie.

G
Gość
26 sierpnia, 21:33, RobakiPolaki:

Na festiwalu było mega ! Liczę że za rok tez się odbędzie !!! Dam sobie rękę uciąć że gdyby grali disco polo mieszkańcy nie mieli by problemu z hałasem ;)

27 sierpnia, 13:24, Gość:

I tu nie chodzi o typ muzy ludzie czemu macie takie zryte mózgi?? Byłeś na koncercie, bawiles się i ok, ale my nie!! I tak jak ty masz prawo do zabawy tak my mamy prawo do ciszy nocnej,. Dwa dni łomot??? Bez przerwy??? Nie ma znaczenia czy to jakieś gówno, czy Zenek, czy Chylińska!!!! Nie mogą takie koncerty odbywać się w pobliżu domów, osiedli, szpitali, domów opieki, czy ZOO!!!! POJMIJ TO CZŁOWIEKU

27 sierpnia, 14:41, Gość:

A Ty człowieku pojmij to, że MIESZKASZ W Mieście i festiwale, koncerty będą się zdarzać. Tylko ten teren jest w stanie pomieścić ludzi. Przyjmij to do wiadomości.

Koncerty, festiwale - owszem, ale nie maratony ponad 48 godzinne! Byłam wczoraj w południe w Parku Sląskim zobaczyć rozbieranie scen. Po drodze spotkałam kilka obłąkanych, zdezorientowanych, uciekających zajęcy. Festiwalowicze pojechali do domów, a zwierzyna do dziś nie potrafi się opamiętać. Na takie imprezy wynajmijcie lotnisko z dala od osiedli mieszkalnych.

G
Gość
26 sierpnia, 20:35, Gość:

Jesteście daremni ludzie zaledwie dwa dni muzyki a narzekacie jakby to był cały miesiąc. Ja też mam w domu małe dziecko w sobotę rano szedłem do pracy i mieszkam na klimzowcu. Nie mówcie że aż tak tragicznie było bez problemu szło spać jak Rammstein gram w środku tygodnia i zaczynał o godz 21 i napieprzal tak że faktycznie nie szło spać to nikt z was nie narzekał nie fali hejtu jesteście starymi zdziadzialymi piernikami jak nic się w mieście nie dzieje to narzekacie że urząd nic nie organizuje jak zbudowali rynek znowu żale bo coś znowu jak faktycznie w parku przez parę lat nic nie było robione też źle za to teraz jak coś miasto pruboje zorganizować to jeszcze gorzej bo babcia nie może oglądać telenoweli. Klupnijcie się w głowy

27 sierpnia, 9:27, slazak:

Jeśli to jest muzyka to jesteś tak samo zjebany jak ta muzyka! Masz taki gust że ciężko to nazwać gustem. Jesteś zryty i ta muzyka jest dla twojego mózgu jak miód dla pszczół! Żal mi cię bo nigdy w życiu muzyki nie słuchałes. Podejrzewam że do tego wyglądasz jak poldupy za krzaka ech

O kwestiach gustu się nie ei dyskutuje... Dla mnie Alan Walker jest artystą. Niekazdy artysta ma zdolność zainteresować tłumy ludzi jak on. Zenek Martyniuk jest dla mnie okrucieństwem. Dla Ciebie pewnie nie. Więc nie obrażaj innych swoimi gustami i poglądami

G
Gość
27 sierpnia, 6:52, Franc:

Marudy

27 sierpnia, 13:16, Slazak:

Franc???? Weź nie pieprz jak porabany!!! Nikt nie ma prawa robić takie imprezy, calonocne imprezy z mega łomotem, bo naruszają ciszę nocną, ty masz prawo bawić się całą noc, taki twój wybór i nic nam do tego, a kto inny ma prawo do ciszy nocnej!!! I nie może być inaczej. Kumasz Franc 👹

Co za... XD MAJĄ PRAWO ROBIĆ. nie ma czegoś takiego jak cisza nocna zajrzyj sobie do ustaw zanim coś napiszesz.

W polskim ustawodawstwie, termin ciszy nocnej nie jest określony - wymóg stosowania się do ciszy i powstrzymywanie od hałaśliwych zachowań to wynik jedynie prawa zwyczajowego - przyjętej i akceptowalnej praktyki, którą może uznawać doktryna i orzecznictwo sądowe. Czas między 22 a 6 nie jest również wyszczególniony w żadnym akcie powszechnie obowiązującym. W kodeksie wykroczeń można znaleźć przepis art. 51 § 1 w brzmieniu: "Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój, porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu publicznym, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny" - i który choć stanowi podstawę do składania wszelkich roszczeń, nie precyzuje w jakiej porze istnieje bezwzględny zakaz ww. praktyk. Czas tzw. "ciszy nocnej" jest regulowany wewnętrznie - a więc nie władza państwa, ale np. zarząd wspólnoty mieszkaniowej może określić go w swoim regulaminie i odstąpić od godzin zwyczajowych.

ZAPEWNIAM CIĘ ŻE IMPREZKA ZOSTAŁA UZGODNIONA Z WŁADZAMI TAKZE NIE PIERNICZ GŁUPOT.

G
Gość
26 sierpnia, 21:33, RobakiPolaki:

Na festiwalu było mega ! Liczę że za rok tez się odbędzie !!! Dam sobie rękę uciąć że gdyby grali disco polo mieszkańcy nie mieli by problemu z hałasem ;)

27 sierpnia, 13:24, Gość:

I tu nie chodzi o typ muzy ludzie czemu macie takie zryte mózgi?? Byłeś na koncercie, bawiles się i ok, ale my nie!! I tak jak ty masz prawo do zabawy tak my mamy prawo do ciszy nocnej,. Dwa dni łomot??? Bez przerwy??? Nie ma znaczenia czy to jakieś gówno, czy Zenek, czy Chylińska!!!! Nie mogą takie koncerty odbywać się w pobliżu domów, osiedli, szpitali, domów opieki, czy ZOO!!!! POJMIJ TO CZŁOWIEKU

A Ty człowieku pojmij to, że MIESZKASZ W Mieście i festiwale, koncerty będą się zdarzać. Tylko ten teren jest w stanie pomieścić ludzi. Przyjmij to do wiadomości.

C
CHUDY
26 sierpnia, 21:18, Gość:

Mnie zastanawia jedno jakim cudem mieszkańcy Piekar mogli to słyszeć...

Nigdy nikomu się nie dogodzić ale z drugiej strony dobrze, że coś się dzieje. Wiadomo, że nie jest to miłe dla mieszkańców ale to były tylko dwa dni i teraz macie ciszę i spokój. Wakacje się kończą to i imprezy plenerowe też, rok możecie odpoczywac.

Jak by wejście było za darmo to by nie marudzili

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3