Gliwice. Trwa budowa centrum przesiadkowego. Są zmiany w organizacji ruchu. Na co muszą uważać kierowcy?

OPRAC.:
Katarzyna Kapusta-Gruchlik
Katarzyna Kapusta-Gruchlik

Wideo

Zobacz galerię (34 zdjęcia)
Trwa budowa Centrum Przesiadkowego Gliwice. Od poniedziałku 12 kwietnia spore zmiany w organizacji ruchu przy ul. Tarnogórskiej. Prace przy budowie tego centrum rozpoczęły się 27 sierpnia 2020 roku. Sprawdźcie, jakie zmiany w ruchu szykują się w najbliższych dniach. Kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami do końca roku.

Trwa budowa Centrum Przesiadkowego Gliwice

Od 27 sierpnia 2020 roku trwa budowa Centrum Przesiadkowego Gliwice. To ogromna inwestycja nazywana także Zachodnią Bramą Metropolii. Centrum powstaje po północnej stronie dworca PKP, z którym zostanie połączone tunelem. Inwestycja zintegruje dworzec kolejowy z systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych, z miejscami postojowymi dla samochodów i infrastrukturą rowerową oraz zapleczem komercyjnym.

Zobaczcie zdjęcia z budowy

Od 12 kwietnia ponownie możliwy będzie wyjazd z ul. Kolberga, a na jednokierunkowym odcinku ul. Tarnogórskiej ruch pojazdów zostanie przełożony z lewej na prawą stronę. Utrzymany zostanie ruch jednokierunkowy od ul. Witkiewicza do Opolskiej. Po zakończeniu prac ul. Tarnogórska zyska nową konstrukcję nawierzchni, nowe oświetlenie, a pozostała istniejąca infrastruktura podziemna zostanie przebudowana. Na wjeździe do Centrum Przesiadkowego wykonane zostanie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. W ciągu ul. Tarnogórskiej zostaną także wykonane zatoki postojowe oraz trasy pieszo-rowerowe i rowerowe, które będą kontynuację dróg wybudowanych na terenie Centrum Przesiadkowego.

Nie przeocz

Gotowa jest już konstrukcja podziemna przyszłego budynku służącego obsłudze pasażerów. Trwają także prace związane z konstrukcją jego kondygnacji nadziemnych. Wzniesiono całą konstrukcję nośną nowego przejścia podziemnego łączącego budynek z istniejącym tunelem Tarnogórska – dworzec PKP, a obecnie wykonywana jest żelbetowa konstrukcja wyjść. Nad wejściem do istniejącego tunelu wykonawca skończył już konstrukcję nośną pod nowe zadaszenie, trwają też roboty związane z wymianą posadzki w istniejącym tunelu. Wykonano już większość robót fundamentowych pod zadaszenia Centrum Przesiadkowego oraz całą konstrukcję stalową pierwszego zadaszenia. Kontynuowane są prace związane z zewnętrzną infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową, sanitarną, siecią wodociągową, telekomunikacyjną i elektryczną) – zarówno na terenie przyszłego Centrum Przesiadkowego, jak i przy ulicach Tarnogórskiej i Toszeckiej. Zgodnie z zapowiedziami, rozpoczyna się remont ponadstuletniej kolejowej wieży ciśnień przy ul. Kolberga.

Zobaczcie zdjęcia z budowy

Inwestycję realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Roboty powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.

Zobacz koniecznie

Musisz to wiedzieć

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie