Ile korzyści przyniesie Drogowa Trasa Średnicowa? Projektanci podają liczby [ZDJĘCIA Z LOTU PTAKA]

Bartosz Pudełko
Budowa DTŚ w Gliwicach - ul. Królewskiej Tamy
Budowa DTŚ w Gliwicach - ul. Królewskiej Tamy mat. prasowe/Agencja Imago PR
Udostępnij:
Zmniejszenie liczby wypadków o 82 proc., redukcja zanieczyszczeń o ponad połowę i spadek kosztów wydawanych na paliwo o 47 proc. To korzyści, jakie ma przynieść zbudowanie ostatnich odcinków średnicówki. Tak przynajmniej twierdzą projektanci i inwestorzy Drogowej Trasy Średnicowej.

W przyszłym roku ma zakończyć się budowa Drogowej Trasy Średnicowej. Projekt realizowany od 1986 roku zmierza do końca. W budowie są jeszcze tylko trzy odcinki: jeden w Zabrzu i dwa w Gliwicach. O tym, co słychać na budowie, możecie przeczytać tutaj:

BUDOWA DTŚ W ZABRZU I GLIWICACH - GDZIE OPÓŹNIENIA?

Tak duża inwestycja naturalnie nie wszystkim się podoba. Szczególnie dużo kontrowersji budziła, i nadal budzi, decyzja o poprowadzeniu średnicówki przez ścisłe centrum Gliwic.

Węzeł DTŚ i A1 z lotu ptaka [ZDJĘCIA, INFOGRAFIKA]

Nie da się jednak ukryć, że DTŚ, to również ogromne ułatwienie komunikacyjne. Wiedzą o tym m.in. zabrzanie. Po otwarciu pierwszych odcinków drogi w mieście dojazd samochodem z centrum do Katowic zajmuje już raptem kilkanaście, może 20 minut.

Projektanci i inwestorzy Drogowej Trasy Średnicowej przekonują jednak, że budowa ostatnich odcinków przyniesie kierowcom z Zabrza i Gliwic (a także przejeżdżającym przez te miasta i niezmotoryzowanym mieszkańcom) bardzo wymierne korzyści.

- O 82 proc. spadnie liczba wypadków rejestrowanych na odcinku, na którym powstaje teraz DTŚ. Krótsza trasa, bezkolizyjne skrzyżowana i wyższa średnia prędkość przejazdu spowoduje spadek kosztów paliwa o 47 proc. i eksploatacji o 39 proc. Na budowie DTŚ zyskuje także środowisko naturalne, do którego po zakończeniu budowy sumarycznie będzie trafiało o przeszło 50 proc. mniej zanieczyszczeń - czytamy w przygotowanym przez spółkę DTŚ SA opracowaniu.

A co Wy myślicie o takich danych? Jesteście zwolennikami DTŚ?


*Najlepsze prezenty na Walentynki DLA NIEGO I DLA NIEJ
*Rodzice małej Lilki mówią o błędach lekarskich [WIDEO + KOMENTARZE]
*Jaki akumulator wybrać? Który najlepszy i najtańszy? ZOBACZ TUTAJ
*Urlop macierzyński i urlop rodzicielski 2014 [ZASADY I TERMINY]

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
ZONKA
Dokladnie tyle ile dziura w MURZE!
G
Gość
Martinschacht prawidlowo - s gdzies ci wywialo, ale Zdarzyc sie moze.
o
os
Taka nazwa jest prawdziwa Martinchacht.
L
Lin
Realizacja zadań związanych z budową DTŚ rozpoczęła się grubo przed 1980 rokiem. W latach 1978/9, na odcinku świętochłowickim, wyburzono domy na tzw. "Martinszachcie", zlikwidowano ogrody działkowe i wybudowano zastępcze, wycięto drzewa kolidujące z przebiegiem trasy.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie