Jak jeździć po buspasach w Sosnowcu? Od 6 listopada ma zacząć obowiązywać nowa organizacja ruchu ZDJĘCIA

AD
Uwaga kierowcy, czas bezkarnego jeżdżenia po zielonych buspasach w Sosnowcu dobiega końca. Na 6 listopada miasto zapowiada końcowe odbiory nowej organizacji na ulicy 3 Maja. Jeśli nie będzie do niej zastrzeżeń, kierowcom aut osobowych nie będzie wolno już dłużej korzystać z buspasów.

Przypomnijmy. Remont ulicy 3 Maja to jedna z największych inwestycji miejskich w ostatnich latach. Inwestycja kosztowała miasto 29,5 miliona złotych, choć pierwotnie zakładano, że będzie to 27 milionów zł.

Zobaczcie zdjęcia:

- Największy wzrost kosztów stanowił, nie ujęty w pierwotnym projekcie, remont mostu nad rzeką niedaleko basenu w Sielcu. Kiedy okazało się, że jest w bardzo złym stanie, lepiej było dopłacić i wykonać remont przy okazji remontu drogi, niż potem rujnować ulicę – mówi Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Zielone buspasy na ulicy

Ulica już od wiosny jest na całej długości przejezdna. Nowością na niej są zielone buspasy, na których stopniowo pojawiało się oznakowanie pionowe i poziome. Dla zagłębiowskich kierowców to nowość. Nie wszyscy wiedzieli, jak należy jeździć po buspasach?

- Zobaczyłem, że sporo kierowców jeździ po tych zielonych buspasach nie przejmując się tym, że to droga dla autobusów. Czy policja daje mandaty za wjechanie na buspas? – pyta kierowca, Krzysztof Naporski. - Właściwie to nie wiadomo jak jeździć – kwituje.

Do 6 listopada bez mandatów

Sosnowiecka policja na razie uspokaja. Mandatów jeszcze nie wręcza, choć wkrótce ma się to zmienić.

- Wiemy, że remont ulicy 3 Maja w Sosnowcu jeszcze się nie zakończył i że nie obowiązuje tam jeszcze ostateczna organizacja ruchu, dlatego nasi policjanci nie podchodzą do tematu jeżdżenia po buspasach zbyt rygorystycznie. Mandatów nie wręczają, jeśli już to upomnienia. Lecz kierowcy powinni się stosować do, już istniejącego, na tej ulicy oznakowania. Jeśli są znaki, mówiące o tym, że jeden pas jest przeznaczony dla autobusów, to należy tego przestrzegać – mówi Sonia Kepper, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu.

Policjantka zapowiada jednak, że kiedy zostanie wprowadzona docelowa, ostateczna organizacja ruchu i oznakowanie, wtedy pobłażanie policjantów dobiegnie końca.

- Na pewno jednak nie obędzie się to bez dużej akcji informacyjnej dla kierowców – dodaje.

Jak zapowiadają sosnowieccy urzędnicy, końcowe odbiory nowej organizacji ruchu, na tej ważnej arterii drogowej Sosnowca mają się odbyć 6 listopada.

- Jeśli nie będzie zastrzeżeń, ta organizacja ruchu, czyli oznakowanie zacznie obowiązywać kierowców – dodaje Rafał Łysy.

Jak jeździć po buspasach?

Po zakończeniu przebudowy, ulica 3 Maja z ulicy o dwóch pasach ruchu w obu kierunkach stała się ulicą, w której dla kierowców aut osobowych dostępny jest tylko jeden pas w każdym kierunku. Drugi pas jest przeznaczony wyłącznie dla autobusów i innych pojazdów komunikacji publicznej.

Za jazdę po buspasie kierowca będzie mógł zostać ukarany mandatem w wysokości 100 złotych oraz jednym punktem karnym. Na razie nie wiadomo jeszcze, czy po buspasach będą mogły też jeździć auta osobowe, przewożące co najmniej trzech pasażerów.
Sosnowiec będzie jedynym miastem w aglomeracji z tak czytelnie wydzielonymi buspasami. Wszystkie są wykonane z zielonego asfaltu.

Remont kapitalny całej ulicy

Przypomnijmy. Ulica 3 Maja została przebudowana na długości 8 km, na całej szerokości jezdni. Remont przeszedł również wiadukt nad ulicą 3 Maja w ciągu ul. Prusa i Blachnickiego. Przebudową ulicy zajmowała się firma Eurovia a remontem wiaduktu firma Nowak-Mosty.

Oprócz przebudowy samej drogi powstały również ścieżki rowerowe, które będą się łączyły z innym projektem, czyli budową 17 km ścieżek rowerowych i wypożyczalni rowerowych.

Wpisz miejscowość i sprawdź wyniki wyborów

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego TYDZIEŃ

Jak głosowaliśmy w wyborach samorządowych: Incydenty + wydarzenia

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr
To w sumie jak mam korzystać z tych buspasów, bo tytuł artykułu wskazuje na coś, czego w nim nie ma :/
m
michalina
w teorii tak w praktyce jest całkowicie inaczej na Robotniczej były w tym roku na początku tego tygodnia na lwowskiej były trzy ludzie rzeczy roznosili po znajomych smutne ale prawdziwe
z
zyga
Poronione pomysły z bus-pasami a szczególnie ten z bus-pasem na wiadukcie z Prusa na Blachnickiego
G
Gienia
Do pracy zarabiać na mieszkanie a nie liczyć że wam wszystko Państwo z podatków innych poda na tacy.
G
Gość
Już dawno nie ma eksmisji na bruk poczytajcie sobie przepisy.
m
marusia
masz rację za jego jedną kadencje wykonano już więcej eksmisji na bruk niz za cały czas rządzenia górskiego a stadion musi powstac bo pewnie miejsca pod sklepy, parkingi i inne już dawno sprzedane w sumie jak wybuduje ten stadion to powinien od razu postawic sobie pomnik tylko taki by go wszyscy widzieli reszta nie ma znaczenia
m
magdalena
prawda jest taka ze ten remont powinien byc juz dawno zakończony były dni że nie była ani jednego pracownika o tym ze koskta brukowa na przystankach była układana, ściagana a potem znów układana nie ma ani słowa zreszta na przystankach na zamkowej podobnie jak mniemam bezpłatnie to nie było zrobione ale co tam kasa jest mozna szaleć i byc dumnym z sosnowca niepełnosprawni nie mają na pieluchy ludzie mieszkają bez kanalizacji ale stadion będzie a tak przy okazji dlaczego nie piszecie o tym ile za czasu chęcińskiego było już eksmisji na bruk o tym jakoś cicho
Dodaj ogłoszenie