Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Katowice są centrum IT w Polsce. Trzeba to wypromować

Redakcja
Katowice są centrum IT w Polsce. Trzeba to wypromowaćRynek katowicki nie jest bardzo nasycony, co sprawia, że nie ma tak dużej walki o pracownika jak w innych miastach, przez co wynagrodzenie jest niższe nawet o 20-30% niż np. na rynku krakowskim. Jeszcze 10 lat temu sektor zaczynał od zera, obecnie jednak IT jest branżą rozwijającą się najszybciej. Coraz większa liczba inwestorów myśli o IT, co jest doskonałą wiadomością dla przyszłych pracowników.
Katowice są centrum IT w Polsce. Trzeba to wypromowaćRynek katowicki nie jest bardzo nasycony, co sprawia, że nie ma tak dużej walki o pracownika jak w innych miastach, przez co wynagrodzenie jest niższe nawet o 20-30% niż np. na rynku krakowskim. Jeszcze 10 lat temu sektor zaczynał od zera, obecnie jednak IT jest branżą rozwijającą się najszybciej. Coraz większa liczba inwestorów myśli o IT, co jest doskonałą wiadomością dla przyszłych pracowników. Patrycja Kolibaj
W Katowicach odbyło się spotkanie prasowe z cyklu „Poranna kawa z BSS”, organizowane przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych PAIiIZ oraz Hays Poland. Głównym tematem spotkania były Katowice, jako liderzy usług dla biznesu w Polsce. Pretekstem do rozmowy stały się wyniki badania pt. „10 lat sektora BSS w Polsce”, przygotowanego przez organizatorów spotkania.

Według raportu Rafała Szajewskiego, kierownika sekcji usług w departamencie inwestycji zagranicznych PAIiIZ, Polska z poziomu początkującego w sektorze usług dla biznesu, stała się dojrzałym rynkiem, na którym funkcjonuje 659 firm polskich i zagranicznych, zatrudniających ponad 150 tysięcy osób. Największą ilość centr na Śląsku zajmują centra informatyczne (36%). Rynek katowicki zajmuje drugie miejsce jeśli chodzi o liczbę centr – 83 centra, w których zatrudnionych jest 15 tysięcy osób.

Duży udział zajmują polskie firmy, na drugim miejscu znajdują się te, pochodzące ze Stanów Zjednoczonych. Już 47% firm ma w swoich strukturach dział IT, co potwierdza bardzo dobrą pozycję Katowic na rynku informatycznym. Również znajomość języków obcych wyróżnia Katowice na tle innych miast. 

Skupiając się na słowach Agaty Piątek, kierownika regionalnego Hays Poland oraz Alicji Malok, kierownika zespołu rekrutacji Hays Poland, Katowice stały się zagłębiem IT. W naszym mieście jest potencjał i są zasoby, jest także wysoka znajomość języków obcych – język angielski stał się podstawą komunikacji, natomiast jeśli chodzi o znajomość języka niemieckiego, to właśnie na Śląsku znajduje się największy odsetek ludzi, znających ten język (40%).

Rynek katowicki nie jest bardzo nasycony, co sprawia, że nie ma tak dużej walki o pracownika jak w innych miastach, przez co wynagrodzenie jest niższe nawet o 20-30% niż np. na rynku krakowskim. Jeszcze 10 lat temu sektor zaczynał od zera, obecnie jednak IT jest branżą rozwijającą się najszybciej. Coraz większa liczba inwestorów myśli o IT, co jest doskonałą wiadomością dla przyszłych pracowników. 

Na Śląsku pracuje zaledwie 1/10 ze 150 tysięcy pracowników, zatrudnionych na terenie całego kraju. Nasz region ma jednak wiele zalet infrastrukturalnych, poprzez idealne położenie. Mamy dobrą komunikację drogową i kolejową, a do półtorej godziny od Katowic znajdują się aż trzy lotniska. 

Bogumił Sobula, wiceprezydent miasta Katowice, zaznaczył, że trzeba konsekwentnie działać i nie spuszczać z tonu, aby podnieść atrakcyjność miasta. Dzięki temu, realizowane jest wsparcie marketingowe, wspierające miasto, m.in. mające na celu przyciągnąć nowych inwestorów. Bardzo ważna jest także modernizacja komunikacji miejskiej, by dojazd do miejsca pracy w Katowicach, był znacznie wygodniejszy. Na wysokim poziomie jest także współpraca z wyższymi uczelniami, aby odpowiednio poznać profil absolwenta, aby na jego potrzeby móc stworzyć odpowiednie miejsca pracy. 

Katowice mają potencjał, z którego trzeba korzystać. 

Katowice stały się silnym ośrodkiem na mapie Polski, rozwijając przez lata swoje możliwości. Stały się również siłą napędzającą cały region, jednak według Marcina Nowaka, dyrektora zarządzającego firmą Capgemini, Katowicom potrzebna jest przede wszystkim dobra promocja, bo wciąż są miastem, które nie za dobrze widziane jest w oczach innych. Potrzeba brandingu i wypracowania marki. 

Patrycja Kolibaj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera