Katowiczanie podzieleni ws. przebiegu Tramwaju Odrodzenie....

    Katowiczanie podzieleni ws. przebiegu Tramwaju Odrodzenie. Zdecyduje studium ZDJĘCIA + WIDEO

    Justyna Przybytek

    Dziennik Zachodni

    Aktualizacja:

    Dziennik Zachodni

    Tramwaj Odrodzenie. Konferencja prasowa Marcina Krupy
    1/12
    przejdź do galerii

    Tramwaj Odrodzenie. Konferencja prasowa Marcina Krupy ©J. Przybytek

    Katowiczanie nie zdecydowali, w jakim przebiegu chcą nowej linii tramwajowej, którą magistrat wraz z Tramwajami Śląskimi chce poprowadzić od pętli w Brynowie do nowo planowanej pętli Kostuchna. Ankiety przeprowadzone przez miasto nie dały jednoznacznej odpowiedzi, które z wariantów mieszkańcy popierają w zdecydowanej większości, każdy z nich ma zwolenników i przeciwników.
    Katowiczanie nie zdecydowali, w jakim przebiegu chcą nowej linii tramwajowej, którą magistrat wraz z Tramwajami Śląskimi chce poprowadzić od pętli w Brynowie do nowo planowanej pętli Kostuchna. Ankiety przeprowadzone przez miasto nie dały jednoznacznej odpowiedzi, które z wariantów mieszkańcy popierają w zdecydowanej większości, każdy z nich ma zwolenników i przeciwników.

    - Zdania są podzielone i nie można jednoznacznie wybrać ze społecznych analiz, który z wariantów jest najbardziej oczekiwany i najlepszy.
    Wszystkie mają plusy i minusy, dlatego te materiały zostaną przekazane do Tramwajów Śląskich i trafią do osób wykonujących studium przedprojektowe dla tej linii – mówił w środę na pętli tramwajowej w Brynowie Marcin Krupa, prezydent Katowic.

    Budowę nowej linii tramwajowej, tzw. Tramwaju Odrodzenie, na południe Katowic, miasto ogłosiło pod koniec stycznia. W kwietniu odbyły się spotkania z mieszkańcami w sprawie proponowanych przez miasto wariantów przebiegu nowej linii oraz przeprowadzono badania ankietowe. Łącznie ankiet zebrano 729, w tym 431 podczas spotkań, zaś 298 spłynęło do Urzędu Miasta drogą elektroniczną. 79 proc. spośród nich wypełnili mieszkańcy Ochojca i Piotrowic. Jednak mieszkańcy tylko w 556 ankietach opowiedzieli się za wyborem konkretnego wariantu. Aż 25 proc. katowiczan, którzy wzięli głos w tej dyskusji budowy tramwaju na południe nie chce.

    Przypomnijmy, że linia ma zostać pociągnięta od pętli w Brynowie ulicą Rzepakową, następnie wariantowo wzdłuż ulicy Kolejowej a następnie wzdłuż istniejącej linii kolejowej, z przekroczeniem jej i dalej w kierunku ul. Szenwalda (wariant 1), albo a przedłużeniu ulicy Rzepakowej, z przekroczeniem linii kolejowej i dalej na tyłach marketu E.Leclerc a następnie obrzeżem terenów leśnych w kierunku Szenwalda (wariant 2). 

    W sprawie tych dwóch wariantów głosy podzieliły się niemal po równo, z nieznaczną przewagą dla wariantu 2.

    Dalej nie ma wątpliwości, bo proponowana trasa jest jedna – linia ma biec od ul. Szenwalda terenami leśnymi do ul. Ziołowej w rejonie Górnośląskiego Centrum Medycznego. 


    1 »

    Czytaj treści premium w Dzienniku Zachodnim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tajemnica decyzji..

    Reden (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Teraz już wiadomo. Tramwaj ma wozić klientów Galerii Echo

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    DZ poleca

    Najlepsze studniówki 2019: szalona zabawa

    Najlepsze studniówki 2019: szalona zabawa

    Horoskop miesięczny na styczeń 2019 wróżki z Katowic

    Horoskop miesięczny na styczeń 2019 wróżki z Katowic

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    MISTRZOWIE FOTOGRAFII - zobacz kto zwyciężył!

    Świeć się Energą. Sprawdź, kto wygrał

    Świeć się Energą. Sprawdź, kto wygrał