Kazimierz Karolczak: W budżecie Metropolii jest 400 mln zł na stworzenie i funkcjonowanie Kolei Metropolitalnej GOŚĆ DNIA

Patryk Osadnik
Patryk Osadnik
9 stycznia Gościem Dnia Dziennika Zachodniego i Radia Piekary był Kazimierz Karolczak - przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
9 stycznia Gościem Dnia Dziennika Zachodniego i Radia Piekary był Kazimierz Karolczak - przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii Radio Piekary
9 stycznia Gościem Dnia Dziennika Zachodniego i Radia Piekary był Kazimierz Karolczak - przewodniczący Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Rozmowa dotyczyła Kolei Metropolitalnej, która ma powstać w województwie śląskim. - Skoro Warszawa miała wsparcie państwa w budowie metra, to jest też szansa, żeby takie wsparcie w budowie kolei otrzymała - powiedział Karolczak.

Marcin Zasadza, dziennikarz Dziennika Zachodniego, na samym początku zapytał Kazimierza Karolczaka, skąd wziąć szesnaście miliardów złotych na budowę Kolei Metropolitalnej. Przewodniczący GZM odpowiedział, że największy wkład w ten projekt będzie miał Skarb Państwa.

- Nawet premier Morawiecki w czasie kampanii wystosował list wspierający nasze działania w stworzeniu Kolei Metropolitalnej. Skoro Warszawa miała wsparcie państwa w budowie metra, to jest też szansa, żeby takie wsparcie w budowie kolei otrzymała Górnośląsko-Zabłębiowska Metropolia - mówił Karolczak.

Jest to sprawa niezwykle istotna, ponieważ organizacja transportu publicznego to jedno z głównych zadań metropolii, a kolej ma być jego trzonem.

W porannym Gości Dnia rozmawiano również o Metrobilecie. - Tworzenie dwóch systemów transportowych, gdzie w autobusach i pociągach mamy różne ceny biletów i zniżki, to sposób przestarzały. Nie możemy tkwić w skansenie - uważa Karolczak.

Stworzenie takiego systemu naczyń połączonych w GZM się udało, ponieważ Metrobilet już działa.

Nie przegapcie

- Marszałek Jakub Chełstowski chce jeszcze, żeby Metropolia współfinansowała połączenia Kolei Śląskich, kupiła tabor i jeszcze zbudowała centrum obsługi jego zaplecza? - dopytywał Zasada.

Karolczak odpowiedział, że są do tego podstawy, ale nie ma to jego zdaniem sensu. Według niego, bardziej gospodarnie byłoby, gdyby Koleje Śląskie świadczyły usługi na rzecz GZM, ponieważ mają już do tego warunki i nie trzeba ich budować od podstaw.

- W budżecie GZM jest 400 mln zł rocznie, które mają być przeznaczone na budowę i utrzymanie Kolei Metropolitalnej - zapowiedział Karolczak, dodając, że Metropolia jest gotowa do jej stworzenia.

Zobaczcie koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Polacy boją się biedy

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

2020

zezol nieważne, ile czekolady zjesz. Nigdy nie pozbędziesz się depresji.a

od goroljan odzielo nos niewielko rzeka

Dodaj ogłoszenie