MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kolej zwala kłopoty na zimę. Spółka niewinna?

Michał Wroński
Pociągi w naszym regionie mają średnio po trzy dekady - łatanie awarii tego nie zmieni
Pociągi w naszym regionie mają średnio po trzy dekady - łatanie awarii tego nie zmieni fot. paweł relikowski
Po naszym wtorkowym tekście (DZ, 4.01: Kolej gubi pasażerów), w którym ujawniliśmy, że zawieszone pociągi regionalne nie wrócą do rozkładu jazdy przed końcem lutego, wśród pasażerów zawrzało.

Emocje podgrzewał też fakt, że przez kilka dni kolejarze oficjalnie nie przedstawili ani podróżnym, ani finansującemu przewozy w regionie marszałkowi żadnego oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Zdezorientowani pasażerowie wchodzili na internetową stronę Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. - Nikt nic nie wie, czeski film - można było usłyszeć od odjeżdżających z katowickiego dworca pasażerów.

31 lat to średni wiek pociągu w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych

Część nadal wierzyła w obietnice kolejarzy, którzy z początkiem grudnia obiecywali, że tymczasowe zawieszenie 56 połączeń potrwa do 16 stycznia. Ich złudzenia rozwiały się w piątek, kiedy na internetowej witrynie śląskich Przewozów Regionalnych pojawiła się informacja o przedłużeniu "tymczasowego zawieszenia" kilkudziesięciu połączeń - 2 do 4 lutego, a 54 do 28 lutego. Powód ten sam - ostra zima i zła sytuacja taboru, czyli mówiąc wprost - za dużo awarii. Ten argument przestaje już wystarczać podróżnym. Łukasz Wała ze Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska mówi wprost: za masowe usterki pociągów odpowiadają też ludzie.

- Jak to się dzieje, że gdy kolejarze dostają jednostkę z elektrowozowni w Częstochowie, to zwykle wszystko w niej działa, a jeśli z Katowic, to niekoniecznie? Oba zakłady działają w ramach śląskich Przewozów Regionalnych! Stary tabor to jedno, a jego słabe utrzymanie to drugie. Trzeba przez cały rok lepiej dbać o pociągi, bo zimą wszystkie braki wychodzą - uważa Łukasz Wała.

Nerwy traci też Adam Matusiewicz, marszałek województwa. Wczoraj został oficjalnie poinformowany o przedłużeniu zawieszenia pociągów regionalnych.

- Nie mogę się zgodzić z taką sytuacją, że w ofercie spółki Przewozy Regionalne wzrastają koszty, maleją przychody, stale rośnie deficyt, a jakość usług drastycznie się pogarsza.
Czy coś z tej niezgody marszałka dla pasażerów i dla Przewozów Regionalnych wyniknie? To się niebawem okaże.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera