Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejowe inwestycje w Czechowicach-Dziedzicach ułatwią życie podróżnym

Jacek Drost
Jacek Drost
Podróżni korzystają już z nowego peronu i przejścia pod torami na stacji Czechowice-Dziedzice.
Podróżni korzystają już z nowego peronu i przejścia pod torami na stacji Czechowice-Dziedzice. Materiały Prasowe
Podróżni korzystają już z nowego peronu i przejścia pod torami na stacji Czechowice-Dziedzice. Nowy peron zapewnia lepszy dostęp do pociągów w kierunku m.in. Zwardonia i Katowic.

- Dla podróżnych perony stacji Czechowice-Dziedzice stają się bardziej dostępne i komfortowe. Pasażerowie korzystają już z nowego peronu. Jest on wyższy, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów - poinformowała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Ale to jeszcze nie wszystkie zmiany - nowa wiata zabezpiecza podróżnych przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Są także nowe ławki, informacja pasażerska, czytelne oznakowanie i jasne oświetlenie. Z kolei bezpieczne i wygodne dojście na peron zapewnia nowo wybudowane przejście podziemne. Będą też windy.

- Budowane są schody z peronu na wiadukt na ul. Traugutta. Wykonawca kontynuuje prace przy sąsiednim peronie. Udogodnieniem dla podróżnych jest peron tymczasowy przy budynku dworca - podkreśla Katarzyna Głowacka. Dodaje, że na stacji Czechowice-Dziedzice zmodernizowano pięć torów. Kontynuowane są prace od strony ulicy Hutniczej. Przebudowa układu torowego zwiększy możliwości obsługi składów na stacji.

Nie przeocz

Jednak szeroki zakres prac przy sieci trakcyjnej i układzie torowym wymaga zmian w komunikacji. Na odcinku Pszczyna - Bielsko-Biała Główna za nocne pociągi wprowadzono zastępczą komunikację autobusową. Szczegóły są dostępne na stronach przewoźników i www.portalpasazera.pl.

- Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. poprawi przepustowość kolejowych szlaków oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach - ocenia Katarzyna Głowacka.

Krótko mówiąc: sprawniejsze będzie podróżowanie na trasie z Katowic do Zebrzydowic i w Beskid Śląski.

Projekt wart 1,4 mld zł współfinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Dzięki niemu linie kolejowe będą dostosowane do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej. Projekt zapewnia wzrost konkurencyjności kolei względem innych środków transportu. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km na godz., a towarowe do 120 km na godz. Projekt przewiduje także wymianę około 50 km torów i sieci. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie z kolei przebudowa trzech przejazdów kolejowo-drogowych.

Roboty planowane są do października 2023 roku.

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera