Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koronawirus. Jak Lidl chroni klientów i pracowników przed możliwością zarażenia się wirusem. Stoiska samoobsługowe nie zostały zlikwidowane

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Sklep Lidl
Sklep Lidl Bartosz Waclawski
Sieć sklepów Lidl informuje "Dziennik Zachodni" o zabezpieczeniach wprowadzonych w sklepach w Polsce w związku z pandemią koronawirusa. Niemiecka firma jednak nie rezygnuje ze stoisk samoobsługowych z pieczywem.

- Naszą społeczną odpowiedzialnością jest zapewnienie możliwości dokonywania zakupów spożywczych przez klientów – dokładamy starań, aby było to stale możliwe - informuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications z Lidl Polska.

- W ramach zarządzania ciągłością działania, firma Lidl Polska opracowała procedury zapewniające możliwość stałej, nieprzerwanej pracy centrów dystrybucyjnych i sklepów - dodaje.

Aktualnie dostępność artykułów spożywczych i przemysłowych niezmiennie odpowiada na bieżące potrzeby naszych klientów - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications z Lidl Polska

Co ze stoiskami z niepakowanym pieczywem w Lidlach

Lidl informuje "Dziennik Zachodni":
Pieczywo „Chrupiące z pieca” udostępniamy klientom za pośrednictwem przeszklonych regałów. Osłonione regały zabezpieczają produkty przed zanieczyszczeniem, a także zapewniają dłuższą świeżość. Nasze regały spełniają wymogi sanitarne.

Stoiska samoobsługowe z pieczywem powinny być zamknięte?!

Ponadto zachęcamy klientów, aby wybierając pieczywo, korzystali z jednorazowych rękawic, które są dostępne przy regałach z pieczywem.

Lada moment na przeszkleniach pojawią się dodatkowe naklejki przypominające o obowiązku korzystania z jednorazowych rękawic w trakcie nakładania pieczywa.

Koronawirus. Ludzie ciągle macają w marketach bułki i chleb gołymi rękami.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Koronawirus w Katowicach. Klienci Lidla dotykają bułki i chl...

Plany czyszczenia w sklepach Lidl

- Ponadto pracownicy sklepów są szkoleni z zasad utrzymania czystości oraz wiedzą, że jest to szczególnie ważny element w codziennej obsłudze klientów - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications z Lidl Polska. - Szczegółowe informacje na temat czystości przekazujemy im w trakcie szkoleń oraz w materiałach szkoleniowych - dodaje.

Nie przegap

Wszystkie sklepy sieci Lidl Polska są objęte tzw. planami czyszczenia, które wskazują, w jakie dni tygodnia odbywa się czyszczenie elementów wyposażenia stałego sklepów.

Każdego dnia przed otwarciem sklepu ma miejsce porządkowanie całej sali sprzedaży. Następnie w trakcie godzin pracy sklepu czyszczenie odbywa się doraźnie, kiedy istnieje taka potrzeba. Na koniec dnia pracownicy sprzątają strefę kas oraz salę sprzedaży.

Szczególną uwagę przykładamy do stref artykułów świeżych, gdzie prezentowane są owoce, warzywa, odpieki oraz produkty chłodnicze. W sklepach posiadamy profesjonalny sprzęt do utrzymania porządku, w tym urządzenie do mycia posadzek (hako), mopy oraz specjalistyczne płyny myjące. Dodatkowo korzystamy z usług zewnętrznych firm sprzątających, które kilka razy w roku w godzinach nocnych dokonują generalnego czyszczenia sklepu.

Wózki w sklepach Lidl

Wózki w sklepach Lidl myte są systematycznie oraz doraźnie w przypadku zabrudzenia. Ich czyszczenie regulowane jest procedurami wewnętrznymi. Wózki myte są przez wyspecjalizowane firmy dysponujące odpowiednimi środkami. Sanepid podczas swoich standardowych kontroli sprawdza również czystość wózków, a ich wyniki są dobre.

Jak podaje biuro prasowe sieci Lidl:
"Wśród pracowników prowadzimy wewnętrzną kampanię informacyjną, skoncentrowaną na profilaktyce – przypominamy wytyczne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) i Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS) oraz promujemy zasady higieny i procedury wewnętrzne, które wspierają zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników".

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Dziennika Zachodniego i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

W każdym sklepie sieć Lidl promuje plakaty przygotowane przez Ministerstwo Zdrowia oraz NFZ dotyczące reagowania w aktualnej sytuacji epidemiologicznej, jak również w każdym sklepie i biurze Lidl Polska dostępne są:

  • środki do odkażania,
  • płyny antybakteryjne,
  • instrukcje prawidłowego mycia rąk.

Aktualnie uruchamiamy komunikaty głosowe w sklepach zachęcające do płatności bezgotówkowych oraz przestrzegania zasad wspierających bezpieczeństwo naszych pracowników i klientów - informuje biuro prasowe Lidla

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera