Kostka na ul. de Gaulle'a nadal urywa zawieszenia

Maria Olecha
fot. Mikołaj Suchan
Ile równych dróg jest w Zabrzu? Jedna - DTŚ-ka. Na de Gaulle'a zerwano kostkę, by znów ją położyć.

Popatrz na wspaniałe autostrady, na drogi, na których nie znajdziesz wybojów... - śpiewa Muniek Staszczyk z zespołu T.Love w piosence "Jest super". Zabrze autostradę ma na razie jedną, A4, a niebawem będzie miało też kawałek A1. Szybki dojazd do Katowic mieszkańcy mają dzięki oddanej w połowie czerwca do użytku Drogowej Trasie Średnicowej.

Niestety, na tych drogach komfortowa jazda po Zabrzu się kończy. Wystarczy zjechać ze średnicówki pierwszym zjazdem od strony Rudy Śląskiej, aby wpaść w dziury albo przejechać nierówną, połataną miejscami ulicą. Z kolei ulice gen. de Gaulle'a i Piłsudskiego, wyłożone znienawidzoną przez kierowców kostką brukową, w wielu miejscach po prostu się zapadają. A to drogi, którymi zabrzanie jadą np. w kierunku Gliwic po zjeździe z DTŚ-ki.

- Jeździmy blisko pięciokilometrowym odcinkiem równej drogi i co z tego? Wystarczy zjechać z DTŚ i już wjeżdżamy w gigantyczne dziury. Można uszkodzić auto - ocenia kierowca Arkadiusz Waliszewski.

Jako wyjątkowo fatalne drogi podaje ul. Wolności, de Gaulle'a, Roosevelta, 3 Maja. Co ciekawe, ulica de Gaulle'a była niedawno remontowana. Ludzie sądzili, że remont na brukowanym kostką fragmencie od skrzyżowania z 1 Maja do wiaduktu kolejowego oznacza, że trasa będzie gładka. - Sądziłem, że remont oznacza pozbycie się kostki i położenie nowego asfaltu. Niestety, jest bez zmian - uważa pan Jarosław, który napisał w tej sprawie mejla do naszej redakcji.

Drogowcy wykonali jednak prace tylko na jednym pasie. Kostka nadal jest.
NAJNOWSZE WIADOMOŚCI Z DRÓG WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Magda Malinowska z Wydziału Kontaktów Społecznych zabrzańskiego magistratu tłumaczy, że remont ul. de Gaulle'a został wykonany zgodnie z założeniem.

- Kostka została zerwana po to, aby wzmocnić zniszczoną podbudowę i wyrównać drogę. Potem została położona ponownie - mówi. Na położenie asfaltu na tej ważnej drodze nie ma pieniędzy w tegorocznym budżecie. Jeszcze w tym roku w podobny sposób ma zostać odnowiona ulica Piłsudskiego. Zaś kompleksowy remont ul. 3 Maja zależy od planów spółki Tramwaje Śląskie w sprawie remontu torowiska na tej ulicy.

Jak podkreśla dr Zbigniew Stanik z Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej, o skutkach jazdy po takich drogach kierowcy przekonują się najczęściej dopiero podczas przeglądu auta.

- Pojawiają się usterki w układzie zawieszenia, układzie paliwowym, kierowniczym, niszczą się też amortyzatory - wylicza naukowiec.
*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
marian40

Do wyżej wymienionych trzeba jeszcze dodać ul.Brysza, Lutra, pl.Krakowski i pewnie wiele innych. Za co dostała tyle głosów Pani Prezydent.

Dodaj ogłoszenie