Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

LG powołuje nową spółkę, aby rozwijać webOS Auto dla nowej generacji samochodów, zacieśnia też współpracę z Microsoftem

Grzegorz Lisiecki
Grzegorz Lisiecki
LG
Firmy LG i Luxoft (DXC Technology) podpisały umowę o współpracy i powołały spółkę joint venture, której celem jest rozwój systemu webOS Auto, przeznaczonego do nowej generacji samochodów. Spółka będzie miała siedzibę w Santa Clara w Kalifornii i rozpocznie działalność w pierwszym kwartale 2020 roku. Z kolei LG wraz Microsoftem przyspieszają prace nad usługami dla klientów B2B opartymi na sztucznej inteligencji.

Umowę o współpracy dotyczącej rozwoju webOS Auto podpisali dr I. P. Park, prezes i dyrektor ds. technologii firmy LG oraz Dmitry Loschinin, pełniący funkcje wiceprezesa firmy DXC Technology oraz prezesa i dyrektora generalnego spółki Luxoft. W ramach działalności spółki joint venture, LG i Luxoft będą, na bazie platformy webOS Auto, rozwijać systemy cyfrowego kokpitu, systemy inforozrywki do pojazdów, systemy multimedialne dla pasażerów siedzących z tyłu (RSE) i systemy zarządzania przewozami pasażerskimi, a także udostępniać je producentom samochodów, operatorom flot i usługodawcom z branży car sharing.

Dodajmy, że system webOS Auto został wyposażony w takie funkcje, jak odtwarzanie multimediów, obsługiwanie kilku wyświetlaczy, łączność czy zabezpieczenia, które pozwalają na zapewnienie wyższego komfortu oraz wygody pasażerów i kierowców. Nowa spółka będzie korzystać z globalnej sieci centrów rozwojowych firmy Luxoft. System webOS działa w ponad 70 milionach telewizorów LG na całym świecie, a platforma webOS Auto jest ekosystemem dedykowanym samochodom, umożliwiającym korzystanie z inteligentnych usług oraz serwisów streamingowych.

LG współpracuje także z Microsoftem. Dotychczasowa kooperacja miała między innymi przyspieszyć rozwój działów odpowiedzialnych za pojazdy autonomiczne i systemy inforozrywki koreańskiego producenta. Teraz jednak zostanie rozszerzona – wspólne projekty obejmą również inne sektory działalności B2B.

LG zamierza rozbudować możliwości systemu zarządzania energią BECON (Building Energy Control) w budynkach, aby z wykorzystaniem technologii Azure umożliwić efektywniejsze sterowanie pracą instalacji grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Współpraca z Microsoftem rozszerzy zasięg systemu, a jednocześnie pozwoli opracować jego nowszą wersję, wzbogaconą o możliwości analizowania dużej liczby danych w Azure, dostęp do chmury hybrydowej oraz usługi AI.

Integracja z Azure przyczyni się również do wzbogacenia wspomnianego już systemu inforozrywki LG dla pojazdów. Połączenie webOS Auto oraz Microsoft Connected Vehicle Platform trafi do nowej generacji samochodów przyszłości. Systemy inforozrywki LG umożliwią integrację wirtualnego asystenta LG z akceleratorem rozwiązań asystenta wirtualnego Microsoftu oraz asystentami opracowanymi przez producentów samochodów. A to oznacza dostęp do wielu usług opartych na łączności z internetem. Jak podkreśla producent, platforma oprogramowania interfejsu człowiek-maszyna (HMI) powstała z myślą o przyspieszeniu komercjalizacji nowych cyfrowych usług. (źródło: LG)

Nie przegapcie

Zobaczcie koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera