Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Natalia Stroe zostanie nową szefową polskiej spółki Coca-Cola. Sukces Polki to inspiracja dla innych kobiet

OPRAC.:
Olga Krzyżyk
Olga Krzyżyk
Kobieta - Polka - stanie na czele polskiej spółki Coca-Cola
Kobieta - Polka - stanie na czele polskiej spółki Coca-Cola Pixabay
Coca-Cola wspiera kobiety na całym świecie. W 2010 r. powstał program 5by20, którego założenie było obudzenie potencjału zawodowego u 5 mln kobiet na świecie. To się udało, łącznie przez ten czas z programu skorzystało ponad 6 milionom kobiet, które otrzymały dostęp do szkoleń z zakresu umiejętności biznesowych, doradztwa oraz usług. Teraz również na czele samej Coca-Coli stanie kobieta. I to Polka. Natalia Stroe zostanie nową szefową polskiej spółki Coca-Cola

Polka będzie pełnić rolę dyrektor generalnej dla Polski i Krajów Bałtyckich w Coca-Cola Poland Services

Natalia Stroe, od kwietnia 2021 roku, obejmie funkcję nowej dyrektor generalnej dla Polski i Krajów Bałtyckich w Coca-Cola Poland Services. Polka ma ponad siedemnastoletnie doświadczenie w firmach systemu Coca-Cola, dzie zajmowała wysokie stanowiska kierownicze w marketingu i sprzedaży w różnych krajach Europy Południowo-Wschodniej. Od 2019 roku Natalia Stroe pełniła również rolę dyrektora generalnego Czech i Słowacji.

- Polska to bardzo konkurencyjny rynek, a Coca-Cola ma tutaj wspaniały zespół, dlatego nie mogę się doczekać kolejnych wyzwań. Moja radość jest podwójna, bo właśnie świętujemy wspaniałe zwieńczenie naszej dziesięcioletniej pracy, dzięki której wspólnie uwolniliśmy potencjał zawodowy ponad 6 milionów kobiet na całym świecie - mówi Natalia Stroe.

- Coca-Cola jest firmą globalną, ale głęboko zakorzenioną w lokalnych społecznościach, którym służy i w których działa. Dlatego będziemy kontynuować nasze wysiłki w tym obszarze - dodaje Natalia Stroe.

Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie jest strategicznym partnerem The Coca-Cola Company. Działa na terenie Estonii, Łotwy, Litwy i Polski, obsługując łącznie ponad 30 milionów klientów. Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie oferuje szeroką gamę gotowych do spożycia napojów bezalkoholowych w segmentach napojów gazowanych, soków, wód, napojów sportowych, napojów energetyzujących, herbat i kaw.

Nie przeocz

Coca-Cola wspiera rozwój kobiet

Firma Coca-Cola od lat dostrzega ogromną rolę kobiet w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnych. Kobiety są motorem rozwijających się biznesów. Bez podstawowej wiedzy ekonomicznej czy znajomości narzędzi kobiety często nie wykorzystują w pełni swojego potencjału.

5by20 to inicjatywa, której celem jest wsparcie kobiet – przedsiębiorczyń w tworzeniu nowych biznesów, udoskonalaniu tych już prowadzonych, przezwyciężaniu barier i zwiększaniu wiary w siebie i własne możliwości.

Jak czytamy na stronie - program 5by20 powstał w 2010 roku, a jego zobowiązaniem jest umocnienie potencjału ekonomicznego 5 milionów kobiet do 2020r. W szczególności odnosi się ono do małych firm, współpracujących z firmą Coca-Cola w prawie 200 krajach.

Zobacz koniecznie

Działanie jest adresowane do wszystkich kobiet obecnych w łańcuchu wartości firmy – zatrudnionych w rolnictwie, w zakładach produkcyjnych, rzemieślniczych, dystrybucji, sprzedaży detalicznej, jak i świadczących usługi recyklingu.

Przykładowymi projektami prowadzonymi w ramach inicjatywy 5by20 są:

  • Projekt Nurture prowadzony w Kenii i Ugandzie, ma na celu wsparcie drobnych producentów mango, dla których Coca-Cola jest głównym odbiorcą.
  • Model Centrum Mikrodystrybucji w Kwanza w Tanzanii jest modelem funkcjonującym ponad 10 lat i polega na częstym dostarczaniu małych butelek z napojami do lokalnych sklepów w mieście.
  • The STAR Program na Filipinach adresowany jest do właścicielki drobnych sklepików sprzedających produkty firmy Coca-Cola.
  • Colectivo Recyckling w Brazylii dotyczy rozwijania zdolności do generowania dochodów małych spółdzielni odbierających i sortujących odpady.

W Polsce Coca-Cola i Fundacja Sukces Pisany Szminka wspólnie uruchamiły w 2016 roku program aktywizacji zawodowej kobiet ,,Sukces TO JA”. Jego celem jest przygotowanie kobiet w Polsce do podjęcia nowej pracy lub założenia działalności gospodarczej dzięki poszerzeniu ich umiejętności i kompetencji zawodowych. Z programu skorzystało już łącznie ponad 700 tysięcy kobiet. Dla kobiet przygotowane były liczne szkolenia, warsztaty czy konferencje.

Musisz to wiedzieć

Bądź na bieżąco i obserwuj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo