We wtorek, 20 września 2022 roku zainaugurowano jedenastą edycję ogólnopolskiej kampanii pod nazwą „Dotykam=Wygrywam”, która promuje przede wszystkim profilaktykę raka piersi. Do motywu przewodniego tegorocznej odsłony nawiązują zamiennie stosowane hasła: „Zapomniałaś o swoich piersiach?” i „Nie zapominaj o swoich piersiach”. Pomysłodawcy tej inicjatywy tym razem w sposób szczególny chcą uświadomić kobietom nie tylko konieczność poddawania się badaniom kontrolnym, ale też samodzielnego dbania o swoje piersi, poprzez wykonywanie regularnego samobadania oraz noszenie dobrze dopasowanych biustonoszy. Organizatorami kampanii są Panache Lingerie i Izabela Sakutova, zaś inicjatywę wpiera ponad trzydziestu Ambasadorów.
Kampania ma na celu przypomnieć kobietom, by dbały o swoje piersi
Akcja „Dotykam=Wygrywam” już po raz jedenasty promuje profilaktykę raka piersi, uświadamiając kobietom, jak ważne jest regularne wykonywanie badań kontrolnych, a ponadto – dbanie o ich zdrowie każdego dnia. Tegoroczna edycja ma skoncentrować się przede wszystkim na propagowaniu samodzielnego badania piersi oraz noszenia dobrze dobranych biustonoszy. – Jedenasta edycja kampanii symbolicznie zaczyna nową dekadę w postrzeganiu kobiecych piersi przez same kobiety. Piersi to nie własność publiczna czy wyznacznik kobiecego „wyglądać albo nie wyglądać”. Naszym celem jest, by kobiety kompleksowo dbały o swoje piersi wykonując regularne samobadanie i nosząc dobrze dopasowane biustonosze, a źle dobrane oddały do reCYClingu – piszą organizatorzy kampanii na jej oficjalnym facebookowym profilu.
Hasła tegorocznej akcji „Dotykam=Wygrywam”, czyli: „Zapomniałaś o swoich piersiach?” oraz „Nie zapominaj o swoich piersiach” sugerują, by kobiety przestały przejmować się niezadowalającym je wyglądem swoich piersi i zaakceptowały je takimi, jakie są, a co najważniejsze – świadomie zaczęły o nie dbać. W sytuacji, gdy rak piersi jest obecnie najczęstszym nowotworem złośliwym u Polek, nawet samodzielne i proste czynności mogą mieć ogromne znaczenie w profilaktyce raka.
W kampanię zaangażowało się ponad trzydziestu Ambasadorów
Jedenasta edycja akcji „Dotykam=Wygrywam” realizowana jest z udziałem ponad trzydziestu osób, znanych z różnych środowisk: artystycznych, sportowych, dziennikarskich czy modowych. Są wśród nich blogerzy, influencerzy, trenerzy fitness, terapeutka, modelka oraz tancerka. Do Ambasadorów tegorocznej odsłony kampanii należą: Beata Sadowska, Daria Widawska, Elżbieta Romanowska, Daniel Qczaj, Natalia Przybysz, Kinga Zawodnik, Aleksandra Kisio, Dorota Gardias, Anna Gzyra-Augustynowcz, Ilona Krawczyńska, Milena Krawczyńska, Marianna Gierszewska, Lidia Kalita, Paulina Koziejowska, Anna Iberszer, Krystyna Sokołowska, Anna Męczyńska, AniKa Dąbrowska, Piotr Knioła, Ola Żelazo, Karolina Cwalina, Magdalena Kaczanowicz, Joanna Biernacka, Ewa Zakrzewska, Maja Strojek, Alina Adamowicz, Angelika Miszalska-Kamińska, Monika Kołodyńska-Lewandowska, Agnieszka Witkowska, Katarzyna Błędowska, Paulina Błędowska, Małgorzata Sokołowska, Joanna Ceplin, Sylwia Madeńska, Izabela Sakutova.
Ambasadorzy jedenastej edycji kampanii „Dotykam=Wygrywam” wzięli udział w specjalnej sesji zdjęciowej, czego efektem są bardzo wymowne fotografie, na których widać każdą z ponad trzydziestu osób oraz hasła: „Zapomniałaś o swoich piersiach?” lub „Nie zapominaj o swoich piersiach”. Autorem zdjęć jest Arcadius Mauritz – ceniony w środowisku artysta fotograf, portrecista.
Kampania „Dotykam=Wygrywam” już od lat promuje profilaktykę raka piersi
Tegoroczna edycja kampanii jest już jedenastą odsłoną akcji, która ma charakter ogólnopolski i co roku przypomina kobietom o konieczności wykonywania badań profilaktycznych. Za każdym razem skupia wokół siebie rozmaite środowiska kobiet, propagujących cel oraz idee inicjatywy. Ponadto, w ramach kampanii rozprowadzane są cegiełki, wśród można znaleźć olejek i krem do biustu, koszulkę, a także książkę zatytułowaną „Pokochaj Swoje Piersi”. Organizatorzy akcji namawiają też do oddawania w salonach brafittingowych swoich starych biustonoszy, z przeznaczeniem do reCYClingu. Te przekazywane są firmie Wtórpol – partnerowi kampanii – a uzyskane z wprowadzenia ich do drugiego obiegu środki trafiają do fundacji „Wsparcie na Starcie” oraz stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Obie organizacje prowadzą działania charytatywne, związane z walką z rakiem piersi.
Nie przeocz
- Zwykły dzień w Częstochowie w latach 50., 60. i 70. Takiego miasta już nie ma...
- Nocne Katowice w PRL. Miasto tysiąca neonów. Zenit, Skarbek, Telimena... Zobaczcie!
- Pan Arek znalazł pod Częstochową ogromnego grzyba! Waga i obwód? Będziecie w szoku
- Trzebinia. Na cmentarzu zapadła się ziemia! Zniszczone groby
Zobacz także
Musisz to wiedzieć
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?