Najpierw wyburzone zostaną stacje przesiadkowe: pierwsza przy Stadionie Śląskim, następnie ta przy Wesołym Miasteczku. W kolejnym etapie prac zlikwidowane zostaną słupy na historycznej trasie między stadionem a lunaparkiem oraz ich fundamenty.
- W zależności od warunków pogodowych szacujemy, że budowa może rozpocząć się do 4-8 tygodni - informuje Łukasz Buszman, rzecznik prasowy Parku Śląskiego. - Zgodnie z harmonogramem oddanie Elki do użytku zaplanowane jest na sierpień. Natomiast wraz z wykonawcą będziemy czynić wszelkie starania, by udało się ją udostępnić gościom parku już w czerwcu - zapewnia.
Na początek na placu budowy będzie pracować ok. 10 ludzi, to oni usuną stare elementy kolejki. W szczycie budowy ich liczba zwiększy się do 40-50 osób. W pierwszym okresie budowa kolejki będzie podobna do innych, typowych budów, czyli robotnicy wyleją fundamenty, wykonają konstrukcje żelbetowe, stworzą stalowe konstrukcje budowlane. Na początku na placu budowy pojawią się standardowe urządzenia i sprzęt, takie jak np. koparki, samochody ciężarowe, wywrotki, rusztowania czy deskowania systemowe. Później jednak zrobi się dużo ciekawiej, bo na budowie pojawią się różnego typu dźwigi, wciągarki i specjalistyczny sprzęt związany z montażem elementów kolejki.
Jak dowiedzieliśmy się od wykonawcy, firmy Doppelmayr, za ok. 3 miesiące spacerowicze w Parku Śląskim będą już mieli co oglądać.
Tak naprawdę najgorszą część przygotowań do powrotu Elki władze parku mają już za sobą. - Może nie najtrudniejsze, ale zwykle wymagające czasu są kwestie formalne: uzyskanie stosownych pozwoleń, uzgodnienia - przyznaje Buszman. - To wszystko już za nami. Teraz czeka nas wytężona praca budowlana.
Przypomnijmy, że na początek zaplanowano uruchomienie 15 gondoli oraz 30 krzesełek. Docelowo liczba ta ma się zwiększyć do 29 gondoli i 58 krzesełek. Kolejką będzie można przewieźć nawet 1,5 tysiąca osób w ciągu godziny. Średnia prędkość jazdy ma wynosić około 5 metrów na sekundę. To zdecydowanie szybciej niż kultowa Elka. Co ważne, wszystko ma działać cicho, żeby nie zakłócać spokoju w Parku Śląskim.
Dodajmy, że wszystkie podzespoły urządzenia mają być przyjazne dla środowiska. Koszt budowy wyniesie ponad 27 milionów złotych.
*Ranking szkół nauki jazdy 2013
*Restauracja Rączka gotuje otwarta ZOBACZ ZDJĘCIA
*Granica polsko-niemiecka 1922 na Górnym Śląsku [SENSACYJNE ZDJĘCIA]
*Podziemnydworzec autobusowy w Katowicach działa! [ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?