Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piast Gliwice i Zagłębie Sosnowiec wydały krocie na menedżerów.Prowizje w Ekstraklasie, I i II lidze

Rafał Musioł
Rafał Musioł
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Lucyna Nenow / Polska Press
Polski Związek Piłki Nożnej opublikował zestawienie prowizje dla menedżerów na trzech najwyższych szczeblach rozgrywkowych w okresie od 1 kwietnia 2021 do 31 marca 2022. W sumie wyniosły one 42.822.036,37 zł. Zobaczcie kto wypłacił najwięcej pieniędzy menedżerom.

Największe żniwo zebrali pośrednicy oczywiście w PKO Ekstraklasie - aż 39.249.045,40 zł, w Fortuna 1. Lidze było to 2.882.455,14 zł, a w eWinner 2. Lidze 690.535,83 zł.

W rozbiciu na kluby w elicie najhojniejsza okazała się Pogoń Szczecin - 9.487.067,02 zł, a podium uzupełnili Śląsk Wrocław - 5.564.643,67 zł i Lech Poznań - 5.190.300,00 zł. Stawkę zamknęła Termalica Bruk-Bet Nieciecza z wynikiem 14.400 zł. Drugi spadkowicz Górnik Łęczna wydał 103.405,20 zł, a trzeci, czyliWisła Kraków, aż 2.080.562,88 zł.

W naszym regionie sporo pieniędzy wypłacił menedżerom Piast Gliwice - 3.052.224,11 zł (piąte miejsce w lidze), Raków Częstochowa wydał 1.431.000,00 zł (dziewiąta pozycja w zestawieniu), a Górnik Zabrze 836.082,00 zł (jedenasta lokata).
Globalne prowizyjne wydatki w Ekstraklasie są o blisko 3 miliony złotych wyższe niż przed rokiem. Wtedy największą część z 36,5 mln zł wypłaciła Legia Warszawa - 9,483 mln (w najnowszym raporcie 4,7 mln). Górnik rok do roku „zszedł” z kosztów o ponad 400.000 zł, Piast wzrósł dwukrotne (z 1,457 mln), a Raków dołożył 130.000 zł.

W Fortuna 1. Lidze najwięcej pieniędzy na pośredników przeznaczyło Zagłębie Sosnowiec. Klub, który ośmieszył się próbując zrobić skok na 200.000 zł premii z Pro Junior Systemu, przekazał agentom aż 489.374,49 zł. Barierę 400.000 zł przekroczyło jeszcze tylko Podbeskidzie Bielsko-Biała - 409 135,83 zł. Na drugim biegunie znalazły się natomiast Skra Częstochowa - 38.854,00 zł, GKSKatowice - 20.823,90 i GKSJastrzębie - 18.486,00 zł, za to trzeci GKS - z Tychów, wydał 104.550,00 zł (dwunaste miejsce w zestawieniu).

Prowizje w 1. lidze zmalały rok do roku o niemal 700.000 zł. Wkład samego Zagłębia wzrósł jednak aż o 370.000 zł. W pozostałych klubach postawiono na oszczędności - liczby z 2022 roku wypadają blado przy wcześniejszych o 12 miesięcy 868.000 zł ŁKS-u (dziś 122.000), 578.000 Miedzi Legnica (teraz 75.000) czy 512.000 Widzewa Łódź (dziś 359.000).
W drugiej lidze prowizje menedżerskie zwracają uwagę w Motorze Lublin - 194.438,90 zł i świętującej awans Stali Rzeszów - 183.627,17 zł. Drugi z klubów, który wywalczył promocję do I ligi - Chojniczanka - wydał na ten cel 84.976,00 zł. Śląski jedynak, szykujący się do baraży Ruch Chorzów, wypłacił 30.750,00 (szóste miejsce w lidze). W II lidze poziom jest podobny do tego sprzed roku, gdy wydatki na ten cel wyniosły 718.000 zł. Aż 153.000 przypadły wtedy na Chojniczankę, która była pod tym względem bezkonkurencyjna.

*Dane pochodzą z PZPN.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

"Szpila" i "Tiger" znowu spełniają marzenia

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera