Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Popularność piwa bezalkoholowego rośnie. 45 proc. Polaków chętniej sięga po "zerówki"

Bartłomiej Ciepielewski
Bartłomiej Ciepielewski
45 proc. Polaków chętniej sięga po piwa bezalkoholowe
45 proc. Polaków chętniej sięga po piwa bezalkoholowe Andrzej Banas
Od kilku lat można zaobserwować znaczny spadek konsumpcji piw z alkoholem, które coraz częściej zastępowane są tzw. "zerówkami". 45 proc. Polaków chętniej wybiera “zerówki, a 72 proc. dostrzega rosnącą dostępność tego produktu w sklepach. Efekt chwilowej mody czy zmiana na stałe?

Zmiana stylu życia, a także kultury spożywania alkoholu sprawiają, że konsumenci coraz chętniej sięgają po piwa bezalkoholowe. W ciągu kilku ostatnich lat z tzw. "babskiego trunku" stały się one kuszącą alternatywą wybieraną ze względu na smak, właściwości orzeźwiające czy potrzebę ograniczenia ilości spożywanego alkoholu.

Kto sięga po piwa "zero"?

Jak wynika z raportu agencji SW Research, po piwa "zerówki" chętniej sięgają mężczyźni, którzy w okresie 2 tygodni wypijają średnio 3,6 litra tego trunku. Kobiety w takim samym przedziale czasowym średnio spożywają 2,2 litra piwa bezalkoholowego.

Analizując wyniki najnowszych badań, można też zauważyć, że piwa "zero" chętnie kupowane są przed młodszych konsumentów. Najczęściej po ten produkt sięgają osoby w przedziale wiekowym 30-44 lat (3,6 l piwa "zero" przez ostatnie 2 tygodnie). Znacznie rzadziej wybierają je konsumenci w wieku od 45 do 59 lat (2,5 l), od 16 do 29 lat (2,4 l) oraz 60+ (2,2 l).

Polacy doceniają smak piw bezalkoholowych

Najnowsze badania SW Research udowadniają, że piwa bezalkoholowe to już nie tylko "gorsza opcja" dla kierowców, ale trunek wybierany ze względu na lepszy smak czy zdrowszy skład. 35 proc. ankietowanych zadeklarowało, że wybiera produkt "zero", gdyż lubi jego smak. Oprócz opcji przypominających klasyczne piwa, wyróżnić można kilkanaście smaków owocowych np. limonka i cytryna, grapefruit i pomelo, mandarynka, jeżyna, truskawka, gruszka jabłko czy jabłko-mięta.

Nieco mniej, bo 21 proc. sięga piwo bez alkoholu dla towarzystwa. Tyle samo ankietowanych (21 proc.) uważa, że jest ono dobrą formą ochłody i świetnie gasi pragnienie, natomiast 18 proc. kupuje "zerówki" dla relaksu. Tylko 15 proc. badanych sięga po piwo bezalkoholowe, ze względu na konieczność prowadzenia auta.

Co jednak warte podkreślenia, „bezalkoholowość” piwa 0% nie jest już w ocenie respondentów jedyną jego zaletą. 46% Polaków docenia fakt, że po spożyciu piwa bezalkoholowego czuje się lepiej niż po wypiciu jego alkoholowej wersji. Co istotne, respondenci podkreślają również walory piwa bezalkoholowego w postaci dobrego smaku (38% Polaków twierdzi nawet, że piwo bezalkoholowe smakuje im bardziej niż piwo z alkoholem), właściwości orzeźwiających i gaszących pragnienie - informują autorzy raportu.

Powyższe kwestie sprawiły, że z roku na rok rośnie dostępność wysokich jakościowo piw bezalkoholowych. W ostatnich latach można zauważyć, że na półkach 0% pojawia się coraz więcej trunków. Jak dodaje Wiceprezes Zarządu SW Research Piotr Zimolzak, "72 proc. Polaków dostrzega większy wybór piw bezalkoholowych".

Piwo bezalkoholowe, a zmiana stylu życia

Interesujących danych dostarcza również raport 0% Alkoholu 100% Smaku, sporządzony przez Kompanię Piwowarską. Autorzy badania wskazują, że za rosnącą popularność piw bez procentów odpowiada zmiana stylu życia Polaków. W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie zdrowym stylem życia, przez co coraz częściej przykładamy uwagę do tego, co jemy i pijemy.

Trunki "zero procent" nie są już postrzegane jako kiepski zamiennik, a zdrowsza alternatywa. Część piw nadal zawiera dużo cukru oraz kalorii, lecz można znaleźć odpowiedniki light, które cechują się także właściwościami prozdrowotnymi m.in. za sprawą obecnych w składzie flawonoidów. Piwa bezalkoholowe wykazują również wysokie właściwości nawadniające.

Rosnąca w ostatnich latach świadomość w zakresie zdrowszego żywienia, mniejsza presja społeczna, a także rosnący asortyment "zerówek" sprawiają, że mogą one wkrótce zdominować rynek, szczególnie wśród młodych konsumentów. Publikowane dane analityków wskazują, że popularność "zerówek" będzie rosła, a zmiana naszego stylu życia przyczyniła się do tego, że piwa bezalkoholowe na stałe zagoszczą na sklepowych półkach.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Popularność piwa bezalkoholowego rośnie. 45 proc. Polaków chętniej sięga po "zerówki" - Strefa Biznesu