Praca zdalna pod lupą PIP. Pracodawca musi zadbać o pracownika w domu?
Praca zdalna znalazła się pod lupą PIP. Sęk w tym, że przez pandemię koronawirusa nasz dom stał się naszym domem pracy. Jak się okazuje, nie oznacza to, że mamy mieć gorszy standard i gorsze warunki do wykonywania swoich zawodowych obowiązków.
Nie przeocz
Czy to oznacza, że pracodawca powinien zadbać o pracownika, który pracuje zdalnie?
Pracownik, który pracuje zdalnie, ale będzie miał zastrzeżenia dotyczące zachowania bezpieczeństwa czy zachowania higieny pracy, w pierwszej kolejności powinien zgłosić się do pracodawcy - powiedział w programie "Money. To się liczy" adwokat Piotr Walczak.
Pracodawca musi liczyć się z tym, że pracownik może mieć zastrzeżenia do warunków, w jakich pracuje - np.:
- brak odpowiedniego krzesła,
- brak odpowiedniego biurka.
Wyrywkowe kontrole pracowników na home office
Pracownicy PIP na kontrolach pojawią się przede wszystkim na wezwanie pracowników, bo to oni zgłaszają najwięcej problemów - pisze serwis money.pl.
Musisz to wiedzieć
Mogą się jednak zdarzyć wyrywkowe kontrole. Pracownicy PIP będą mieli od pracodawcy listę osób, które pracują z domu.
Tym samym PIP może dysponować dostępem do naszej lokalizacji i złożyć niespodziewaną wizytę również tym, którzy nie sygnalizowali żadnych problemów w wykonywaniu swoich zawodowych obowiązków na home office.
Jeśli pracodawca nie rozwiąże problemów pracownika to liczyć się musi z mandatem od PIP. Wynieść on może:
- od 500 do 5000 złotych,
- dodatkowo sąd może zwiększyć karę do 30 tys. zł.
Źródło: Money.pl.
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?