Rok temu ElectroMobility Poland ogłosiło partnerstwo technologiczne z Geely, które zapewniło projektowi Izera dodatkowe możliwości biznesowe oraz najwyższej klasy know-how w branży, a także nadało mu nowy, globalny wymiar.
Na jakim etapie jest Izera?
7 grudnia w Katowicach odbyła się konferencja prasowa, na której ElectroMobility Poland podzieliła się efektami dotychczasowych prac, a także planami związanymi z inwestycją w Jaworznie. W listopadzie 2023 roku zakończono drugą fazę projektową realizowaną we współpracy z Geely i Pininfariną związaną z pierwszym samochodem z gamy modelowej Izery. Jak ogłosił Sławomir Bekier, członek zarządu ds. finansowych w ElectroMobility Poland, projekt został zrealizowany w około 40%.
- W tym momencie zakończyliśmy ważny etap prac koncepcyjnych. Nasz projekt jest realizowany etapowo. Przeszliśmy przez fazę ocen i analiz, a w listopadzie zakończyliśmy fazę koncept. Jesteśmy gotowi, żeby wejść w fazę industrializacji. Ostatnim elementem, który nas czeka, jest uzyskanie zgody na budowę fabryki — tłumaczył Sławomir Bekier, członek zarządu ds. finansowych w ElectroMobility Poland.
Z łącznej kwoty dotychczasowego finansowania projektu (500 mln złotych) firma wydała około 277 mln złotych, z czego ponad 3/4 zostało przeznaczone na prace projektowe i przygotowanie inwestycji. Obecnie w spółce pracuje około 130 osób, ale liczba ta zostanie zwiększona.
Fabryka Izery w Jaworznie
Kluczową rolę dla projektu będzie budowa fabryki Izery w Jaworznie. Będzie to etap rozwoju, gdzie przez 2 najbliższe lata EMP planuje zatrudnić około 600 osób w samym obszarze produkcji. Sama produkcja ma ruszyć pod koniec 2025 roku. Jak informował Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland, szacuje się, że do 2026 roku zatrudnionych w fabryce będzie nawet 2000 osób. Liczba ta będzie się zwiększać wraz ze wzrostem produkcji w kolejnych latach. Oferta pracy ma być kierowana do osób, które mieszkają w promieniu 50 km od Jaworzna. Prace nad fabryką mają ruszyć w pierwszym kwartale przyszłego roku.
- W tym momencie w ElectroMobility Poland pracuje 130 osób. To są głównie inżynierowie, którzy odpowiadają za projektowanie samochodu, osoby odpowiedzialne za produkcję oraz osoby odpowiedzialne za zakup. W przyszłym roku chcemy pozyskać kolejne 100 osób na pokład, a w rok przed uruchomieniem produkcji kolejne 500 osób. Będziemy chcieli mieć już pokrycie pierwszej zmiany w fabryce — mówił Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.
Nie przeocz
- To Wiedeń? Nie to przedwojenne Bielsko i Biała na kolorowych zdjęciach!
- Najśmieszniejsze słowa po śląsku! Które podają internauci? Haja i wihajster to nic!
- Rewolucja dla pasażerów kolei w Śląskiem. Nowe przystanki, dodatkowe tory
- Beskidy. Otwierają się kolejne stacje narciarskie w Wiśle i Szczyrku. Gdzie na szusy?
Musisz to wiedzieć
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?