Przedłużenie ulicy Korfantego w Częstochowie
Przypomnijmy, miasto przedłuża ulicę Korfantego do ulicy Bugajskiej, żeby ułatwić dojazd do terenów inwestycyjnych, stworzyć alternatywne połączenie miasta z DK-46 oraz wygodną drogę rowerową łączącą Częstochowę z Olsztynem i całą Jurą. Dzięki niej wyjedziemy na południowy wschód z ominięciem przejazdu kolejowego w ul. Bugajskiej, a tereny dla biznesu zlokalizowane w tej okolicy zostaną lepiej skomunikowane. W efekcie odciążona zostanie też aleja Pokoju.
Inwestycje obejmowała m.in. budowę drogi łączącej ul. Korfantego z ul. Bugajską o długości 1,8 km od skweru Lotników do ul. Bugajskiej, dwóch łącznic o długościach 197 i 234 m oraz przebudowę drogi krajowej DK-46 na długości 345 m.
Zasadniczy zakres prac to: wykonanie konstrukcji jezdni, poboczy, ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych nowej drogi oraz przebudowywanych dróg towarzyszących, w tym niezbędnych łączników i łącznic.
W ramach inwestycji powstał nowy wiadukt kolejowy pod torami relacji Częstochowa – Kielce oraz wiadukt drogowy w ciągu jednej z łącznic nad ciągiem pieszo–rowerowym.
Elementami zadania była także budowa odwodnienia oraz przebudowa sieci: wodociągowej i gazowej, przebudowa kanalizacji, budowa kanału technologicznego, infrastruktury przystankowej oraz zagospodarowanie zieleni. Całość dopełnia energooszczędne oświetlenie uliczne.
Prace zostały niemal zakończone
Umowa przewidywała zakończenie prac jesienią 2024 roku. Drogę prawdopodobnie uda się oddać do użytku znacznie wcześniej.
- Wszystkie prace zostały już zakończone. Obecnie realizuje procedurę odbiorową - mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg w Częstochowie. - Aby postawić "kropkę nad i" potrzebujemy jeszcze kilkunastu dni - dodaje.
Dzięki tej inwestycji wkrótce będziemy mogli korzystać między innymi z alternatywnej drogi dojazdowej do Olsztyna.
- Wszystkich problemów ta inwestycja nie rozwiąże, ale myślę, że swoją rolę spełni. Dzięki niej możemy przejechać rowerem, bądź przejść się spacerem z Częstochowy do Olsztyna - dodaje.
Koszt inwestycji to blisko 60 mln zł. Blisko połowę tej kwoty stanowiło dofinansowanie z Polskiego Ładu, a pozostałą część dołożyło miasto.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?