Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamacyjne perturbacje [EKSPERT PODPOWIADA]

JJ
Lucyna Nenow
Co zrobić w sytuacji, gdy sprzedawca lub usługodawca nie chce przyjąć reklamacji? Właśnie coś takiego mi się zdarzyło, gdy chciałam zareklamować buty. No i co zrobić, gdy na dodatek nie mam paragonu, a chcę coś reklamować? - pyta Czytelniczka z Katowic

Odpowiada Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:

Po pierwsze - jeżeli sprzedawca lub wykonawca usługi nie chce przyjąć reklamacji, należy wówczas zgłosić reklamację listownie. Konsument powinien samodzielnie napisać pismo reklamacyjne i wysłać je przedsiębiorcy - na adres podany na paragonie - listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, a dla siebie zachować kopię pisma reklamacyjnego. W piśmie powinny zostać opisane niezgodności towaru z umową. Można ewentualnie dołączyć zdjęcia lub płytę ze zdjęciami. Konsument może również wystąpić do nas z wnioskiem o wszczęcie procedury mediacji w swojej sprawie.

Po drugie - możemy nie mieć paragonu, a mimo to reklamować kupiony towar. Wprawdzie na kupującym spoczywa ciężar udowodnienia dokonania zakupu towaru u danego sprzedawcy, to jednak nie musi tego wykazywać za pomocą paragonu. Kupujący może skorzystać także z innych środków dowodowych niż paragon, np. wydruku z terminala, wydruku historii operacji konta bankowego, karty gwarancyjnej, dowodu ze świadka - by wykazać zawarcie umowy sprzedaży z danym sprzedawcą.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!