Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont torów z Żywca do Węgierskiej Górki. PKP PLK ogłosiły przetarg

tos/mat.prasowe
archiwum DZ
Przebudowa torów między Żywcem a Węgierską Górką, a także poprawa infrastruktury dla podróżnych na przystankach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina - to główne założenia kolejnego projektu PKP Polskich Linii Kolejowej na linii Katowice-Zwardoń. Spółka ogłosiła właśnie przetarg w tej sprawie.

Perony na trzech wymienionych przystankach zostaną wyposażone w wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Nowe oświetlenie peronów, dojść oraz oznakowanie przystanków osobowych zapewni większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym.

Na 10 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniona zostanie nawierzchnia. Na 3 z nich dodatkowo zainstalowane będą sygnalizatory. Przejazdy zostaną wyposażone w nowe oświetlenie i monitoring. Większy poziom bezpieczeństwa na linii pomiędzy Żywcem a Węgierską Górką zapewni montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

W ramach inwestycji wymienionych zostanie około 8 km torów i sieć trakcyjna. 21 obiektów inżynieryjnych będzie odremontowanych, w tym 7 mostów, m.in. nad rzeką Leśnianką i Sołą. Przebudowywany odcinek zostanie oczyszczony z drzew i krzewów.

Inwestycja na trasie Żywiec – Węgierska Górka umożliwi sprawniejsze i szybsze przejazdy pociągów. Po zakończeniu robót składy będą mogły jeździć nawet dwukrotnie szybciej do 100 km/h (obecnie 50 - 60 km/h). Rozpoczęcie robót planowane jest w sierpniu 2018 r. natomiast zakończenie w czerwcu 2019 r. Szacowana wartość zadania to około 30 mln zł. Inwestycja będzie zapewne wymagała przerwy w ruchu, bo między Żywcem a Węgierską Górką jest tylko jeden tor.

Projekt pn. „Prace na linii kolejowej nr 139 na odcinku Czechowice Dziedzice – Bielsko Biała – Zwardoń (granica państwa)” – o wartości 200 mln zł jest finansowany z budżetu państwa.

W tej chwili prace toczą się również na odcinku Bielsko Biała Lipnik - Wilkowice Bystra, gdzie PKP PLK wymieniły tory: na odcinku Bielsko Biała Lipnik – Wilkowice Bystra - tor nr 2 oraz na odcinku Bielsko Biała Lipnik - Bielsko Biała Leszczyny - tor nr 1. Wymieniono także rozjazdy w stacji Bielsko Biała Leszczyny oraz przebudowano kompleksowo sieć trakcyjną. Zakończono roboty związane z przebudową peronów na stacjach: Bielsko Biała Leszczyny, Wilkowice Bystra (peron 2) oraz na przystankach osobowych: Bielsko Biała Lipnik (peron 2) i Bielsko Biała Mikuszowice (peron 2). Na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych została wymieniona nawierzchnia drogowa, a na czterech montowane są nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej. Zakończono remont 25 obiektów inżynieryjnych. Efektem prac będzie podniesienie prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo- drogowych oraz komfort obsługi podróżnych. Zakończenie robót planowane jest w październiku 2018 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera