Rynek marketingu internetowego wzrósł w czasie pandemii. Magdalena Chudzikiewicz: "Nasza firma nauczyła się jeszcze lepiej funkcjonować"

Patryk Osadnik
Patryk Osadnik
Panel „Marketing w cyfrowym świecie” z udziałem Magdaleny Chudzikiewicz, członkini zarządu PPGZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Arek Gola
Rynek marketingu internetowego wzrósł w czasie pandemii COVID-19. - Cały rynek online wygenerował 4 proc. wzrost. (…) Polska Press Grupa w tym samym czasie osiągnęła wzrost na poziomie 10 proc. - zauważyła Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu Polska Press Grupy. Dyskusja na temat „Marketingu w cyfrowym świecie” odbyła się podczas 12. Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Za nami drugi dzień 12. Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który odbywa się w Katowicach. W czwartek, 3 września, w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbył się panel zatytułowany „Marketing w cyfrowym świecie”, a wzięła w nim udział Magdalena Chudzikiewicz, członkini zarządu Polska Press Grupy.

Lista prelegentów:

  • Magdalena Chudzikiewicz (firma: Polska Press Grupa; stanowisko: członek zarządu)
  • Rafał Krauze (firma: TERRITORY Influence; stanowisko: CEE strategy & business development director)
  • Jarosław Kuźniar (dziennikarz, prezenter telewizyjny i radiowy, przedsiębiorca)
  • Marek Myślicki (firma: Gethero sp. z o.o.; stanowisko: strategic partnerships director
  • Jacek Olechowski (firma: Mediacap S.A.; stanowisko: prezes zarządu)
  • Marta Sułkiewicz (firma: Gemius SA; stanowisko: chief executive, Gemius GmbH, chief growth officer)

"Cały czas rośniemy i rośniemy organicznie, co jest ewenementem w skali Polski"

Dyskusję rozpoczęła Marta Sułkiewicz z firmy Gemius, która zajmuje się kompleksową analizą i dostarczaniem danych o zachowaniu użytkowników internetu. - To, co mogliśmy obserwować na początku pandemii COVID-19, to przyspieszona rewolucja cyfrowa - zauważyła.

Sułkiewicz podkreśliła, że na pierwszy plan wyszła przewaga internetu nad mediami, które dziś uważamy za tradycyjne, przede wszystkim nad telewizją. - Telewizja na pierwszym etapie pandemii zaliczyła spadek konsumpcji reklamowej, ponieważ oferuje dużo mniejszą elastyczność i mniej precyzyjne możliwości targetowania treści - wyjaśniła.

Zgodzili się z nią pozostali prelegenci, w tym Magdalena Chudzikiewicz.

- Faktycznie, ostatnio pojawiły się analizy dotyczące pierwszego kwartału 2020 roku. Cały rynek online wygenerował 4-procentowy wzrost. (…) Polska Press Grupa w tym samym czasie osiągnęła wzrost na poziomie 10 procent - potwierdziła członkini zarządu Polska Press Grupy.

Zdaniem Chudzikiewicz, jest to po części zasługa wieloletniej transformacji, która wciąż trwa w redakcjach lokalnych Polska Press Grupy. - Cały czas rośniemy i rośniemy organicznie, co jest ewenementem w skali Polski. (…) Mówimy tutaj o corocznym wzroście rzędu 20 procent, jeśli chodzi o odsłony - powiedziała.

Cała załoga PPG każdego roku podnosi swoje kompetencje internetowe, zaczynając od dziennikarzy, przez wydawców, po osoby z działów marketingu i reklamy. Musimy pamiętać, że redakcje - takie jak Dziennik Zachodni - wyrosły z prasy papierowej, która jest zupełnie innym środowiskiem niż internet.

- Podczas COVID-u nasza firma nauczyła się jeszcze lepiej funkcjonować w marketingu internetowym, optymalizować oferty i kampanie, żeby dostarczać jakościowy produkt klientom - uważa Chudzikiewicz.

Nie przeocz

"Dziś nie mówię już o widzach czy klientach, tylko o społeczności"

Jarosław Kuźniar dołożył do dyskusji wątek dotyczący społeczności internetowej i jej kontaktu z ludźmi mediów.

- Dziś nie mówię już o widzach czy klientach, tylko o społeczności. Swoich kanałów używam do tego, żeby tej społeczności coś opowiedzieć, żeby z nią porozmawiać - powiedział Kuźniar.

Kuźniar słusznie zauważył, że internet pozwala, a nawet wymaga stworzenia relacji z osobami, które nas oglądają, czytają lub słuchają. Ma to duże znaczenie z punktu widzenia marketingu, ponieważ jakość stosunków ze społecznością skutkuje tym, że jesteśmy dla niej wiarygodni i możemy dobrze „sprzedać” produkt marki, z którą nawiązujemy współpracę.

- Musimy pokazać, że obecność danej marki dodaje wartości. Być może dzięki niej możemy lepiej zrealizować program lub sprawić, że będzie on ciekawszy, a może przyjdą do niego ciekawi goście. Z drugiej strony ważne jest to, że gdyby tego produktu nie było, to materiał nie straciłby na wartości. Współpraca ze społecznością jest bardzo ważna - podkreślił.

- Dziś dziennikarze dysponują informacją na temat tego, jak ludzie poruszają się po ich artykule. Mogą zobaczyć, ilu ma on odbiorców i ile czasu na niego poświęcili. Dzięki temu widzą, że są efektywni i pracują dla żywych ludzi - dodała Chudzikiewicz.

Musisz to wiedzieć

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Bodnar nie może pełnić funkcji RPO

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie