Remont drogi wojewódzkiej 910 w Będzinie: zmiany za prawie 100 milionów złotych
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach wybrał właśnie najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę DW 910. Prace zaplanowane zostały na bardzo długim odcinku (ponad 6 kilometrów), a więc od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 86 do granic Dąbrowy Górniczej. Jeśli nie będzie odwołań od tej decyzji, wówczas 26 października zostanie podpisana umowa z wykonawcą, czyli firmą Drog-Bud Sp. z o. o. Wartość całego przedsięwzięcia to niespełna 109,4 milionów złotych.
Remont drogi wojewódzkiej 910 w Będzinie: początek prac od strony Czeladzi
Już dziś warto więc przygotować się do tego, że jadąc w najbliższych miesiącach do pracy, szkoły czy też jednego z największych w województwie śląskim centrów handlowych M1 w Czeladzi, trzeba się będzie liczyć z utrudnieniami, a czas przejazdu znacznie się wydłuży.
Okazało się, że początek prac zaplanowany został na ul. Czeladzkiej, a więc od węzła drogowego, łączącego DW 910 z drogą krajową nr 86 w rejonie CH M1 aż do „nerki”. Stąd kierowcy zjeżdżają także na osiedle Zamkowe oraz osiedle Syberka, więc codzienny ruch jest ogromny. Generalnie prace podzielone zostały na trzy etapy, a to właśnie będzie pierwszy z nich. Żeby więc uniknąć korków, warto będzie rozważyć przejazd DK86, a potem ul. Piłsudskiego w okolice stadionu sportowego i Będzin Areny.
Drugi etap prac remontowych obejmie skrzyżowanie „nerka" do mostu nad rzeką Czarna Przemsza. W tym czasie trudniej będzie więc dojechać m.in. na miejskie targowisko przy ul. Gzichowskiej, do dzielnicy Łagisza, a także w stronę ul. Kościuszki, osiedla Warpie i Dąbrowy Górniczej. Jak się dowiedzieliśmy w ZDW w Katowicach nie przewiduje się jednak gruntownych zmian geometrii czy układu dróg na „nerce”. Zostaną one po prostu zmodernizowane.
- Trzeci etap prac obejmie DW910 na odcinku od mostu nad rzeką Czarna Przemsza do granicy miasta Dąbrowa Górnicza – mówi Ryszard Pacer, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
W tym przypadku, by ominąć pracujących drogowców, można będzie np. jechać ulicami Kościuszki, a potem Krakowską w stronę Dąbrowy Górniczej.
Remont drogi wojewódzkiej 910 w Będzinie: jednolita jezdnia, nowe chodniki
Zakres przebudowy DW 910 w Będzinie obejmuje:
- przebudowę układu drogowego w celu ujednolicenia szerokości jezdni do min. 3,5 m pasa ruchu,
- przebudowę istniejącej konstrukcji nawierzchni, z dostosowaniem do aktualnych wytycznych projektowych i technicznych ZDW w Katowicach z dopuszczeniem nacisku osi 11,5 tony,
- całkowitą wymianę konstrukcji jezdni,
- korektę geometrii skrzyżowań i innych elementów wyposażenia pasa drogowego,
- przebudowę istniejących chodników,
- przebudowę istniejących zjazdów,
- punkty referencyjne oraz słupki referencyjne (świadki),
- budowę lub przebudowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- wykonanie elementów odwodnienia pasa drogowego (przepusty, kanalizacja deszczowa),
- budowę lub przebudowę oświetlenia z zasilaniem.
- budowę urządzeń i obiektów ochrony środowiska zgodnie z decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia budowę urządzeń ochrony środowiska,
- przebudowę kolidującej bądź zabezpieczenie istniejącej infrastruktury technicznej,
- budowę kanałów technologicznych,
- budowę miejsca przeznaczonego do wykonywania kontroli pojazdów (np. ciężaru, stanu technicznego itp.).
Projekt obejmuje również kompleksową przebudowę systemu odwodnienia, który ulegnie modyfikacji z uwagi na budowę chodników, dróg pieszo-rowerowych i ścieżek rowerowych.
- Planowana inwestycja ma na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu oraz zapewnienie odpowiedniej płynności, dzięki wprowadzeniu jednolitych przekrojów, poprawie stanu technicznego nawierzchni i budowie chodników i dróg pieszo-rowerowych – informuje Ryszar Pacer.
Przebudowywany odcinek przebiega przez obszar zurbanizowany, dlatego projekt swoim zakresem obejmuje wykonanie zjazdów do posesji.
- Przez ten odcinek drogi przebiega sieć komunikacji zbiorowej, wyznaczona przez linie komunikacji autobusowej. Projekt przebudowy drogi zakłada także wybudowanie zatok autobusowych, by poprawić bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego.
Wszystkie prace w ramach tej inwestycji powinny zostać wykonane w 30 miesięcy od podpisania umowy. A to oznacza, że finału tego przedsięwzięcia można spodziewać się w 2026 roku.
Nie przeocz
- Tak wyglądały Katowice przed II wojną światową na kolorowych zdjęciach. Zobaczcie!
- ATAL Olimpijska w Katowicach. Drapacz chmur wkrótce osiągnie pełną wysokość
- Przebudowa DK 46 w Częstochowie. Kierowców czekają poważne utrudnienia
- Tanie SUV-y do kupienia w Śląskiem. Zobacz, ile kosztują te używane samochody!
Musisz to wiedzieć
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?