Budynek Centrum Dydaktycznego został dobudowany do istniejącej siedziby Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej w Sosnowcu przy ul. Jagiellońskiej 4. Projekt otrzymał dofinansowanie w wysokości ponad 26,5 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wszystkie pomieszczenia laboratoryjne w Centrum zostały wyposażone w nowoczesną aparaturę specjalistyczną m.in. spektrometr masowy, mikroskop konfokalny, spektrometr magnetycznego rezonansu jądrowego wysokiej rozdzielczości, chromatograf cieczowy i drukarkę 3D.
W Centrum znajduje się siedem nowoczesnych laboratoriów dydaktycznych, pracownie i sale seminaryjne umożliwiające kształcenie studentów na najwyższym poziomie. Ćwiczenia laboratoryjne zyskały nową jakość dzięki wyposażeniu Centrum w nowoczesne narzędzia ICT (Information and Communications Technology), w tym tablety, systemy pulpitów dotykowych, ekranów LED, kamer do monitoringu edukacyjnego. Sale laboratoryjne wyposażone są w wysokiej klasy sprzęt i aparaturę dającą możliwość prowadzenia zajęć praktycznych z zakresu chemii leków, chemii organicznej, chemii fizycznej czy chemii ogólnej i analitycznej.
Szczególnie interesującym i pożytecznym wyposażeniem jest chromatograf cieczowy z potrójnym kwadrupolem (LC/MS/MS) znajdujący się w pracowni badań biologicznych i fizykochemicznych. Pozwala on na wykonywanie analiz ilościowych i jakościowych substancji organicznych występujących w ilościach śladowych, bezpośrednio ze skomplikowanych mieszanin. Centrum jest wyposażone także w najnowszy laserowo skanujący, odwrócony mikroskop konfokalny Nikon Ti-E/A1R+ z modułem mikroskopii superrozdzielczej N-SIM.
W ramach projektu powstała sala seminaryjna, która została wyposażona w 25 stanowisk komputerowych typu all-in-one. W sali znajduje się również urządzenie drukujące 3D CubePro, przeznaczone do drukowania przestrzennych modeli i struktur związków chemicznych, które dysponuje największą w swojej klasie platformą drukującą o ultrawysokiej rozdzielczości. Rozwiązanie to umożliwia tworzenie wydruków 2,5 razy większych niż przy użyciu podobnych urządzeń drukujących. W ramach systemu wideokonferencji możliwe jest prowadzenie zajęć międzywydziałowych, wspomaganie kształcenia w zakresie prac laboratoryjnych oraz prowadzenie konsultacji w czasie rzeczywistym.
Sale laboratoryjne posiadają również urządzenia do monitoringu edukacyjnego, które pozwalają na rejestrację ćwiczeń laboratoryjnych, a zarejestrowany materiał może służyć jako źródło dodatkowej wiedzy.
- Projekt odpowiada na potrzeby edukacyjne studentów kierunków farmacja, biotechnologia medyczna i analityka medyczna oraz pracodawców zatrudniających absolwentów. Pozwoli na dobre wyszkolenie przyszłych farmaceutów i biotechnologów potrafiących samodzielnie się uczyć i poszukiwać informacji, a także efektywnie korzystać z technologii informacyjno-komunikacyjnych w praktyce zawodowej oraz procesie uczenia się przez całe życie - informuje Agata Kalafarska, rzecznik prasowy Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
*Prezenty pod choinkę 2015 To najciekawsze propozycje
*Dramatyczny apel: Złodzieju, oddaj komputer ze zdjęciami mojej zmarłej żony
*Roraty 215: Pytania i odpowiedzi z Małego Gościa Niedzielnego
*Jak zdobyć becikowe i 1000 zł na dziecko? ZOBACZ KROK PO KROKU
*Jesteś Ślązakiem, Zagłębiakiem, czy czystym gorolem? ROZWIĄŻ QUIZ
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?