Sprzedawca nie obsłuży klienta bez maseczki. Ministerstwo Zdrowia: Zaleceń należy przestrzegać. Maseczka w sklepie to konieczność

TK

Wideo

Zobacz galerię (3 zdjęcia)
Sprzedawca nie obsłuży klienta w sklepie, który nie nosi maseczki ochronnej. Takie stanowisko ma Ministerstwo Zdrowia, które odpowiada na pytanie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Poza tym informacja o obowiązku noszenia maseczki musi być widoczna w sklepie, a klient powinien się do tego obowiązku stosować.

Sprzedawca nie obsłuży klienta bez maseczki

Sprzedawca nie obsłuży klienta bez maseczki. Ministerstwo zdrowia wystosowało jasne stanowisko w tej sprawie, a Związek Przedsiębiorców i Pracodawców opublikował na swojej stronie internetowej odpowiedź podpisaną przez wiceministra zdrowia Janusza Cieszyńskiego.

Wynika z niego, że:

  • sklep powinien informować o konieczności maseczki,
  • sklep może wymagać noszenia maseczki ochronnej i ma prawo odmówić obsługi klientowi, który jej nie nosi.

Prezentowanie publicznie informacji o konieczności zakrywanie ust i nosa (w miejscach ogólnodostępnych, w tym w obiektach handlowych lub usługowych, placówkach handlowych lub usługowych i na targowiskach) należy uznać jako warunek początkowy do skutecznego skorzystania z oferty sprzedaży przez kupującego. Zagadnienia to powinno być oceniane z punktu widzenia zasad współżycia społecznego - precyzuje Cieszyński.

Nie przeocz

Do sklepu bez maseczki nie wejdziesz. Jest stanowisko MZ

Stanowisko MZ mówi, że sklep ma prawo odmówić obsługi klientowi, który nie respektuje obowiązku zasłaniania ust i nosa.

W tym wypadku odmowa jest uzasadniona i nie łamie art. 135 z Kodeksu wykroczeń mówiącego o tym, że kto bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży podlega karze grzywny.

Stanowisko MZ popiera również Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji.

Musisz to wiedzieć

Pracownicy sklepów mogą jedynie zwrócić uwagę i liczyć na wyrozumiałość ze strony klientów. Jeśli personel sklepu spotyka się z agresywnymi reakcjami klientów, to tutaj zaczyna się rola państwa i organów państwowych egzekwujących obowiązek zakrywania nosa i ust. Dlatego zgadzamy się z Ministerstwem Zdrowia, że sankcją, która powinna być stosowana wobec klientów nieprzestrzegających zasad, jest odmowa obsłużenia - brzmi stanowisko POHiD.

Źródło: finanse.wp.pl.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie