Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedawca nie obsłuży klienta bez maseczki. Ministerstwo Zdrowia: Zaleceń należy przestrzegać. Maseczka w sklepie to konieczność

TK
Sprzedawca nie obsłuży klienta bez maseczki. Ministerstwo Zdrowia: Zaleceń należy przestrzegać. Maseczka w sklepie to konieczność
Sprzedawca nie obsłuży klienta bez maseczki. Ministerstwo Zdrowia: Zaleceń należy przestrzegać. Maseczka w sklepie to konieczność Fot. Mariusz Kapala / Gazeta Lubuska
Sprzedawca nie obsłuży klienta w sklepie, który nie nosi maseczki ochronnej. Takie stanowisko ma Ministerstwo Zdrowia, które odpowiada na pytanie Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Poza tym informacja o obowiązku noszenia maseczki musi być widoczna w sklepie, a klient powinien się do tego obowiązku stosować.

Sprzedawca nie obsłuży klienta bez maseczki

Sprzedawca nie obsłuży klienta bez maseczki. Ministerstwo zdrowia wystosowało jasne stanowisko w tej sprawie, a Związek Przedsiębiorców i Pracodawców opublikował na swojej stronie internetowej odpowiedź podpisaną przez wiceministra zdrowia Janusza Cieszyńskiego.

Wynika z niego, że:

  • sklep powinien informować o konieczności maseczki,
  • sklep może wymagać noszenia maseczki ochronnej i ma prawo odmówić obsługi klientowi, który jej nie nosi.

Prezentowanie publicznie informacji o konieczności zakrywanie ust i nosa (w miejscach ogólnodostępnych, w tym w obiektach handlowych lub usługowych, placówkach handlowych lub usługowych i na targowiskach) należy uznać jako warunek początkowy do skutecznego skorzystania z oferty sprzedaży przez kupującego. Zagadnienia to powinno być oceniane z punktu widzenia zasad współżycia społecznego - precyzuje Cieszyński.

Nie przeocz

Do sklepu bez maseczki nie wejdziesz. Jest stanowisko MZ

Stanowisko MZ mówi, że sklep ma prawo odmówić obsługi klientowi, który nie respektuje obowiązku zasłaniania ust i nosa.

W tym wypadku odmowa jest uzasadniona i nie łamie art. 135 z Kodeksu wykroczeń mówiącego o tym, że kto bez uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży podlega karze grzywny.

Stanowisko MZ popiera również Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji.

Musisz to wiedzieć

Pracownicy sklepów mogą jedynie zwrócić uwagę i liczyć na wyrozumiałość ze strony klientów. Jeśli personel sklepu spotyka się z agresywnymi reakcjami klientów, to tutaj zaczyna się rola państwa i organów państwowych egzekwujących obowiązek zakrywania nosa i ust. Dlatego zgadzamy się z Ministerstwem Zdrowia, że sankcją, która powinna być stosowana wobec klientów nieprzestrzegających zasad, jest odmowa obsłużenia - brzmi stanowisko POHiD.

Źródło: finanse.wp.pl.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty