Szybciej pociągiem z Katowic do Opola i Wrocławia. Modernizacja od kwietnia, potrwa do jesieni

Marlena Polok-Kin
Polskapresse
W kwietniu ma się rozpocząć modernizacja linii kolejowej z Katowic do Wrocławia. Będzie nowocześnie, a pociągi pojadą znacznie szybciej.

Remont części linii kolejowej między Pyskowicami a Strzelcami Opolskimi rozpocznie się na początku kwietnia. Prace o wartości ponad 60 mln zł na zlecenie PKP PLK wykona Skanska. Efektem modernizacji, jak informuje Iwona Walczak z firmy Skanska, ma być krótsza i bardziej komfortowa podróż pociągiem na trasie z Katowic do Opola i Wrocławia.

Linia kolejowa na trasie Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka na granicy województw śląskiego i opolskiego to ważna trasa, której rewitalizacja jest konieczna. Jeżdżą tędy pociągi pasażerskie i towarowe na trasie Katowice-Opole-Wrocław.
Kolejarze wspominają, że w przeszłości właśnie tędy pociągi towarowe woziły węgiel ze Śląska (zwłaszcza z kopalń zabrzańskich i bytomskich) przez Pyskowice aż do portu w Świnoujściu. To także krótsza linia dla pociągów pasażerskich do Opola niż ta przez Kędzierzyn-Koźle. Po remoncie ma być bezpieczniej, zmniejszyć się mają koszty utrzymania infrastruktury kolejowej.

Prace rozpoczną się w połowie kwietnia i potrwają do końca listopada. Będą prowadzone przy czynnym ruchu kolejowym. Skanska zrealizuje inwestycję w konsorcjum swoich jednostek z Polski i Słowacji.

- Przebudowa linii kolejowej Paczyna-Toszek-Błotnica Strzelecka przywróci pierwotne parametry techniczne linii - informuje Rafał Wojciechowski, menedżer projektu z firmy Skanska.

Zwiększy się bezpieczeństwo ruchu pociągów, zmniejszą się koszty utrzymania infrastruktury kolejowej, a przede wszystkim zwiększy się prędkość pociągów na trasie. - Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 70 km/h - tłumaczy Rafał Wojciechowski.

Co zrobi Skanska na trasie zaplanowanej do remontu?

- Wykonamy przebudowę nawierzchni kolejowej, czyli między innymi wymienimy prawie 14 kilometrów nawierzchni torów, przebudowę układu torowego na stacjach Toszek i Paczyna wraz z wymianą 22 rozjazdów - wymienia Wojciechowski.
Zostanie też przebudowanych pięć przejazdów kolejowych i odbudowanych ponad siedem kilometrów rowów. Dwa przepusty, most i wiadukt nad torami kolejowymi zostaną przebudowane. - W ramach prac elektroenergetycznych przebudujemy między innymi ponad 14 km sieci trakcyjnej - wylicza Wojciechowski. - Wykonamy również roboty z zakresu automatyki i telekomunikacji, np. przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym i elektryczną centralizację zwrotnic - uzupełnia.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xyz
Na tej trasie na szczęście nie ma równoległej autostrady zarządzanej przez Stalexport, więc jest spora szansa, że modernizacja pójdzie o wiele sprawniej.
R
Realista
"Pociągi pasażerskie będą mogły jeździć z prędkością do 120 km/h, a towarowe do 70 km/h"

To że będą mogły, nie znaczy że będą jeździły z taką prędkością..
Dodaj ogłoszenie