Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

TOP wydarzeń kulturalno-rozrywkowych, na które chodziliśmy najczęściej w 2022 - Polska Noc Kabaretowa, Męskie granie, Miuosh i Zespół Śląsk

OPRAC.:
Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Na które wydarzenia kulturalno-rozrywkowe chodziliśmy najczęściej w 2022 roku?
Na które wydarzenia kulturalno-rozrywkowe chodziliśmy najczęściej w 2022 roku? arc e-bilet.pl
Serwis e-bilet.pl podsumował 2022 rok. Branża odbudowuje się po pandemicznym zastoju i miniony rok można uznać za całkiem udany. Sprawdźcie, na jakie wydarzenia chodziliśmy najczęściej!

2022 - wielki powrót rozrywki

2022 to rekordowy rok pod względem liczby wydarzeń i sprzedanych biletów na eBilet. Mimo, że zakulisowo branża mierzyła się jeszcze ze skutkami pandemii w postaci zaległych, przeniesionych z czasów lock downu wydarzeń, fani rozrywki mogli w końcu bez przeszkód ruszyć na koncerty, widowiska czy wystawy.

Klienci serwisu kupowali bilety nie tylko dla siebie lecz także dla znajomych i rodziny, o czym świadczy średnia liczba 2,3 biletu w koszyku podczas jednej transakcji. Najczęściej kupowane bilety na polskie koncerty dotyczyły Dawida Podsiadło, Sanah i Miuosha, a pośród zespołów zagranicznych równych sobie nie mieli Guns N'Roses i Iron Maiden, których mogliśmy oglądać latem w Warszawie. W kategorii festiwali topowy okazał się powracający po trzech latach po latach Open'er Festival. Ogólny wzrost sprzedanych biletów w kategorii wydarzeń muzycznych wyniósł prawie 150% względem roku poprzedniego.

Na rodzinne wyjścia z dziećmi najczęściej wybierano Psi Patrol Live: Wielki Wyścig czy widowiskowy Cirque du Soleil: Corteo. To właśnie kategoria “Rodzina” zanotowała najwyższy wzrost w sprzedaży (o 750%) w stosunku do 2021 roku. Kulturalnie wysoko uplasowała się AIDA Teatru Muzycznego ROMA, czy multisensoryczna wystawa twórczości Van Gogha, a sportowo Mistrzostwa Świata w Siatkówce (poniżej pełna lista).

- Na 2023 patrzymy z dużym optymizmem, zwłaszcza, że eBilet w Nowy Rok wchodzi nowym krokiem, dzięki odświeżonemu portalowi i odmienionej komunikacji wizualnej. Prognozujemy, że cały rynek urośnie nawet o 25%, głównie za sprawą ekspansji największych polskich i światowych gwiazd oraz największych festiwali. Może to jednak wiązać się ze spadkiem zainteresowania wokół mniejszych wydarzeń, które nie mają jeszcze silnie zbudowanego brandu. Będziemy także przyglądać się wpływowi TikToka na konsumowanie muzyki live i w serwisach streamingowych. 2023 pokaże, czy za sprawą tego medium na popularności zyskają jednorazowe, viralowe hity, kosztem kompletnych i jakościowych albumów - mówi Bartek Troński, wiceprezes eBilet.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera