Trwa przebudowa dworca w Skoczowie. Z Katowic do Wisły pojedziemy krócej o pół godziny

Oprac, JAK
Przebudowa na dworcu PKP w Skoczowie.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE FOT. JAK
Dla podróżnych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają dostępność stacji Skoczów na przebudowywanej linii Chybie – Wisła Głębce. Będą wygodniejsze podróże koleją w stronę Katowic i Beskidów. O bezpieczeństwo kolejowych przewozów zadbają dyżurni ruchu w nowobudowanym centrum sterowania. Inwestycja o wartości 460 mln zł jest współfinansowana z RPO województwa śląskiego.

- Efektem inwestycji będą o 30 minut krótsze podróże w Beskid Śląski, z Katowic do Wisły Głębce dojedziemy w około 1 godzinę i 40 min. Zwiększy się dostęp do kolei z nowych przystanków: Skoczów Bajerki i Ustroń Brzegi oraz z wygodnych peronów na 7 stacjach i 10 przystankach, m.in. w Cieszynie, Goleszowie, Ustroniu i Wiśle Uzdrowisko. Przywrócone zostanie połączenie z Goleszowa do Cieszyna - poinformowała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ZOBACZCIE ZDJĘCIA

Stacja Skoczów zmienia się

Na skoczowskiej stacji budowane są dwa nowe wyższe i szersze 200-metrowe perony. Na betonowych konstrukcjach będą układane płyty z wypukłymi ścieżkami naprowadzającymi. Zaplanowano pochylnie, które umożliwią dostęp osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Podróżnym będą służyły nowe wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku na stojąco. Bezpieczeństwo podróży zwiększy nowe oświetlenie. Orientację ułatwią tablice i gabloty informacyjne. Zaplanowano również montaż stojaków na rowery.

Nie przeocz

Lokalne Centrum Sterowania

Widać także budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez systemy komputerowe, będą obsługiwać urządzenia sterowania ruchem na stacjach i linii Pierściec – Skoczów – Goleszów – Ustroń – Ustroń Polana – Wisła Uzdrowisko.

Nowoczesne urządzenia zapewnią bezpieczne i sprawne podróże i przewóz ładunków. Wykonawca przygotowuje montaż sieci trakcyjnej oraz budowę podtorza i torów na stacji Skoczów i na trasie Pierściec – Skoczów. Zabudowywane są urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Wszystkie prace na stacji Skoczów zakończą się w listopadzie 2020 roku.

Gotowy most na Wiśle i planowe prace na linii Chybie (Bronów) – Skoczów.

Wybudowano już nowe perony w stacji Pierściec i na przystankach osobowych Zaborze oraz Chybie Mnich. Między Bronowem a Skoczowem położono już 14 km nowych torów. Wymieniono rozjazdy w Bieniowcu i na stacji Pierściec. Na kolejne lata użytkowania przygotowano most na Wiśle w Skoczowie oraz kilkanaście obiektów inżynieryjnych. Wymieniono nawierzchnię na 8 przejazdach kolejowo-drogowych. Prace postępują na linii Goleszów – Cieszyn oraz w stacji Cieszyn. Od Skoczowa do Wisły Głębce prace przewidziano w przyszłym roku.

Musisz to wiedzieć

Wartość projektu pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln złotych, z czego 85 proc. pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Zakończenie prac planowane jest do końca 2021 roku.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie