Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tunel w Katowicach pod Rondem Jerzego Ziętka będzie miał oficjalną nazwę. Będzie to Tunel Katowicki

Justyna Przybytek - Pawlik
Justyna Przybytek - Pawlik
Tunel pod Rondem gen. Jerzego Ziętka w Katowicach
Tunel pod Rondem gen. Jerzego Ziętka w Katowicach Justyna Przybytek
Tunel Katowicki – taką nazwę proponuje prezydent Katowic dla tunelu pod Rondem im. gen. Jerzego Ziętka. Projekt uchwały w sprawie jest gotowy. Opinie wobec tej propozycji katowiczanie mogą składać do 1 września m.in. za pośrednictwem Platformy Konsultacji Społecznych.

Bezimienny tunel pod rondem im. gen. Jerzego Ziętka w Katowicach zyska nazwę. Propozycję składa Marcin Krupa, prezydent Katowic, który chce, aby podziemną drogę nazwać po prostu „Tunelem Katowickim”. W sprawie gotowy jest już projekt uchwały. Na opinie wobec tej propozycji urzędnicy czekają do 1 września.

- Przedmiotowy tunel jest największą oraz najbardziej charakterystyczną tego typu budowlą na terenie Miasta Katowice. Jest usytuowany w ciągach ulic, tworzących w swym założeniu Drogową Trasę Średnicową, łączącą miasta aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej na osi wschód-zachód. Nadanie nazwy "Tunel Katowicki" ulicy w nim położonej, podkreśli usytuowanie całej budowli nie tylko na terenie Katowic, ale i powstającej metropolii - to fragment uzasadnienia projektu uchwały.

Wniosek prezydenta Katowic jeszcze w czerwcu pozytywnie oceniła Komisja Organizacyjna Rady Miasta.

- Po analizie prawnej możliwości nadania nazwy, uwzględniającej w szczególności ostatnie rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Śląskiego odnośnie nazewnictwa obiektów inżynieryjnych oraz stan własnościowy gruntów na których tunel jest położony, ustalono iż przedmiotową nazwę otrzyma nie budowla, lecz ulica położona wewnątrz tunelu na odcinku pomiędzy ul. Chorzowską a al. Walentego Roździeńskiego – czytamy w projekcie.

Przypomnijmy, że tunel pod Rondem w Katowicach to wciąż najdłuższa podziemna droga w aglomeracji. Nawa północna ma 667 metrów długości, południowa - 658 metrów. Dla porównania tunel DTŚ w Gliwicach jest długi na 493 metry. Katowicką podziemną drogą każdej doby przejeżdża prawie 100 tysięcy aut, co ciekawe więcej w kierunku Sosnowca. Budowę podziemnej drogi, o długości prawie 700 metrów, zakończono w 2006 r. Łącznie budowa katowickiego odcinka DTŚ, w tym tunelu pochłonęła 755 mln zł. Pieniądze pochodziły z kredytu zaciągniętego przez rząd w Europejskim Baku Inwestycyjnym, a także z budżetów Państwa i Katowic. Budowa samego tunelu trwała trzy lata, ruszyła w 2003 a zakończyła się w grudniu 2006. Dokładnie 9 grudnia 2006 r. o godz. 13.33 w tunel pod rondem wjechały pierwsze samochody. Początkowo było ich niewiele, bo kierowcy nie dowierzali, że podziemna droga jest otwarta i w kolejnych dniach wciąż wybierali trasę przez rondo.

Tych przestępczyń szuka policja. Poznajecie? Oto nazwiska

BMW=Będziesz Miał Wypadek. Czy to sprawiedliwy osąd? ZOBACZ

KLIKNIJ PONIŻEJ I POBIERZ
500 ZŁ NA DZIECKO WNIOSKI + FORMULARZE

KLIKNIJ W OBRAZ I ZOBACZ JAK PRAWIDŁOWO WYPEŁNIĆ WNIOSEK W PROGRAMIE RODZINA 500 PLUS

Wielka woda 1997. Zobacz niezwykły dokument multimedialny, który przygotowaliśmy z okazji 20-rocznicy wydarzeń z lipca 1997 roku. Archiwalne filmy, zdjęcie i teksty. Zachęcamy, by oglądać w trybie pełnoekranowym komputera.

Mistrzowie Handlu woj. śląskiego - finał plebiscytu Dziennika Zachodniego
Wielka Gala Mistrzów Handlu ZOBACZ ZDJĘCIA

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera