Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Turyści zostawili w regionie 4,5 miliarda złotych. Ogrodzieniec był "twarzą" kampanii

Anna Dziedzic
Uczestnicy konferencji
Uczestnicy konferencji Anna Dziedzic
Sześć milionów turystów w ciągu roku odwiedziło nasz region. Wczoraj właśnie u nas posumowano ogólnoposką kampanię promocyjną.

Bajkową kampanię promocyjną "Bajkowy urlop w Polsce" mieli okazję podziwiać już Rosjanie, Ukraińcy, Włosi czy np. Hiszpanie. W ich prasie ukazywały się reklamy z wizerunkiem Zamku Ogrodzienieckiego, zapraszające turystów do Polski. Po Rzymie jeździły tramwaje oklejone "zamkowymi" reklamami. Bilboardy z zamkiem wisiały w metrze.

Wczoraj tę kampanię podsumowano podczas konferencji na Zamku Ogrodzienieckim w Podzamczu.

- Wybraliśmy formę kreacji bajkowej, która kojarzyła się z turystyką w Polsce. Jej symbolem jest właśnie Ogrodzieniecki Zamek i Szlak Orlich Gniazd. To nie jest tylko, jak to ktoś kiedyś humorystycznie zauważył, kupa kamieni. W tej "kupie kamieni" bardzo wiele się dzieje - twierdzi Agnieszka Sikorska, szefowa Śląskiej Organizacji Turystycznej.

Turystyka w naszym województwie ma potencjał, zapewniał Kazimierz Karolczak, wicemarszałek województwa śląskiego.

- To wynika na przykład z badań zleconych przez Śląską Organizację Turystyczną. Sześć milionów turystów odwiedza rocznie nasz region. Zostawili u nas cztery i pół miliarda złotych. To są aktualne dane - mówi Kazimierz Karolczak.

Tylko do Zamku Ogrodzienieckiego w Podzamczu rocznie przyjeżdża 180 tysięcy turystów. - To naprawdę robi wrażenie - dodaje wicemarszałek.

Bardzo usatysfakcjonowany kampanią reklamującą nasz kraj był Bartłomiej Walas, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej. - Podstawowy efekt, jaki osiągnęliśmy to poprawa wizerunku Polski za granicą jako kraju przyjaznego turystom oraz spowodowanie wzrostu przyjazdów turystów zagranicznych do Polski. Skumulowane dane z ostatnich dwóch lat wskazują blisko 20-procentowy wzrost przyjazdu zagranicznych turystów do Polski - mówi.

Wczoraj na Zamku Ogrodzienieckim w Podzamczu, dokładnie tym, który oglądali u siebie Włosi czy Hiszpanie, turyści mogli zrobić sobie fotografie w bajkowej konwencji, zgodnej z kampanią promocyjną. Wczoraj także odbyła się oficjalna prezentacja nowej trasy zwiedzania zamku. Jak twierdzi Iwona Pakuła-Błoch, prezes spółki "Zamek", bardziej przyjaznej turystom.


*Kobieca strona Mundialu 2014 jest najciekawsza SPRAWDŹ
*Jakie będzie lato? Zobacz prognozę pogody na lipiec 2014 i zaplanuj urlop
*Jakie imię dla dziecka? Zobacz Księgę Imion Męskich i Żeńskich i wybierz
*Dawniej Dom Prasy, dzisiaj Biuro Obsługi Mieszkańców Katowic ZDJĘCIA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!