Utrudnienia na autostradzie A4. 8 kwietnia będą wymieniać nawierzchnię między węzłami Murckowska i Brzęczkowice

OPRAC.:
Anna Dziedzic
Anna Dziedzic
Punkt poboru opłat na A4 w Brzęczkowicach.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Punkt poboru opłat na A4 w Brzęczkowicach.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Lucyna Nenow
Udostępnij:
Jak informuje Stalexport Autostrada Małopolska, zarządca autostrady A4 między Krakowem i Katowicami, w czwartek, 8 kwietnia rozpoczną się prace przewidziane w ramach ostatniego etapu wymiany nawierzchni autostrady A4 Katowice-Kraków. Pierwotnie miały się rozpocząć 1 kwietnia, ale dziś zapadła decyzja, by przesunąć je o tydzień. Remont obejmie fragment pomiędzy węzłami Murckowska i Brzęczkowice. Zmiany w organizacji ruchu zostaną wdrożone m.in. na zjeździe z autostrady na węzeł Mysłowice.

Prace remontowe rozpoczną się w czwartek 8. kwietnia br. Remont poprzedzi przygotowanie tymczasowej organizacji ruchu, co będzie się odbywało w porach nocnych do 8 kwietnia, z przerwą na czas świąt wielkanocnych.
W czasie wprowadzania zmian czynny będzie tylko jeden pas ruchu i wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości. Zmiany w organizacji ruchu obejmą m.in. zjazd z autostrady na węzeł Mysłowice.

Na śląskim odcinku A4 utrudnienia

Zarządca śląsko-małopolskiego fragmentu autostrady A4 zapowiada utrudnienia na odcinku między węzłami Brzęczkowice w Mysłowicach i Murckowska na terenie Katowic. Powodem utrudnień będzie wymiana nawierzchni. Prace prowadzone będą na jezdni w kierunku do Krakowa na 3,5 km odcinku pomiędzy węzłem Murckowska a węzłem Brzęczkowice, tj. od km 345,0 do 348,5.

Remont poprzedzą prace przygotowawcze związane z wprowadzaniem w tym rejonie tymczasowej organizacji ruchu. Prace te są przeprowadzone w godzinach nocnych. W czasie wprowadzania zmian czynny będzie tylko jeden pas ruchu i wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości.

Zobacz koniecznie

Jak będzie wyglądała nowa organizacja ruchu?

Zgodnie z nową organizacją ruchu, zjazd z autostrady A4 na węzeł Mysłowice (km 346,8), w przypadku jazdy w kierunku Krakowa, będzie możliwy tylko z prawego pasa ruchu, który zostanie poprowadzony po jezdni w kierunku Krakowa. Kierowcy, którzy wybiorą lewy pas ruchu poprowadzony na jezdni przeciwnej (w kierunku Katowic), nie będą mieli możliwości zjazdu do Mysłowic.

Zdjęcia z placu budowy beskidzkiej drogi ekspresowej S1 wykonane w marcu tego roku. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa trasy S1 w Beskidach: Trwa umacnianie skarpy przed bu...

Zjazd na węźle Mysłowice dla kierowców jadących w kierunku Katowic będzie możliwy, jak dotąd, z obu pasów ruchu.

– Konieczną wymianę nawierzchni na naszym odcinku autostrady A4 prowadzimy od początku z założeniem minimalizowania utrudnień dla kierowców, prowadząc prace na krótkich odcinkach i zachowując dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Podobnie będzie i tym razem, za wyjątkiem okresu prac przygotowawczych i wprowadzania zmian w organizacji ruchu – mówi Rafał Czechowski, rzecznik prasowy Stalexport Autostrada Małopolska. – Informacja o zmianie organizacji ruchu w rejonie węzła Mysłowice umieszczona zostanie na tablicach ustawionych przed rozdzieleniem pasów ruchu. Prosimy kierowców o zwracanie szczególnej uwagi na nowe oznakowanie – dodaje.

Nie przeocz

Koniec prac na odcinku między węzłami Murckowska i Brzęczkowice zaplanowano w połowie maja 2021 r.

Kim jest zarządca A4 między Krakowem i Katowicami?

W latach 2016-2018 spółka Stalexport Autostrada Małopolska wyremontowała 76,6 km nawierzchni jezdni zarządzanego przez siebie odcinka A4. Prace były kontynuowane w latach 2019-2020, kiedy to wymieniono dalsze 36,5 km nawierzchni jezdni.

Stalexport Autostrada Małopolska SA zarządza 60-kilometrowym odcinkiem autostrady A4 pomiędzy Katowicami a Krakowem. Jest to pierwsza pełnowartościowa tego typu droga w Polsce, wybudowana w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, jako inwestycja typu brownfield – na bazie drogi powstałej w latach 70. i 80.

Spółka uzyskała koncesję na jej przystosowanie do wymogów autostrady płatnej oraz eksploatację w 1997 roku. Wymagało to licznych inwestycji. Wszystkie projekty inwestycyjne, a także bieżące utrzymanie pasa drogowego finansowane są z przychodów z tytułu poboru opłat za przejazd odcinkiem koncesyjnym oraz kredytów pozyskanych z międzynarodowego konsorcjum bankowego. Projekt realizowany przez Stalexport Autostrada Małopolska SA, w odróżnieniu od innych koncesji na zarządzanie autostradami płatnymi, nie obciąża Skarbu Państwa żadnymi zobowiązaniami. Spółka nie korzysta z żadnych dotacji czy też gwarancji Skarbu Państwa.

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rosja niszczy ukraiński przemysł

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie