MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Używana Toyota RAV4 V (2018-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4 V. Nie jest to auto nowoczesne, imponujące technologią, ale prezentuje się świetnie, jest komfortowe i przestronne, a bezproblemowa eksploatacja może skusić tych, którym zależy na długiej eksploatacji.
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4 V. Nie jest to auto nowoczesne, imponujące technologią, ale prezentuje się świetnie, jest komfortowe i przestronne, a bezproblemowa eksploatacja może skusić tych, którym zależy na długiej eksploatacji. Toyota
Toyota RAV4 to niemal obowiązkowy punkt poszukiwań dużego, rodzinnego SUV-a. Wciąż obowiązująca, piata już generacja oferuje nie tylko atrakcyjną stylistykę nadwozia, ale i wygodne, obszerne wnętrze. Jest również bardzo oszczędny napęd hybrydowy i opcja napędu na cztery koła. Czym jeszcze charakteryzuje się Toyota RAV4?

Spis treści

Używana Toyota RAV4 V. Nadwozie/wnętrze

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4 V. Nie jest to auto nowoczesne, imponujące technologią, ale prezentuje się świetnie, jest komfortowe i przestronne, a bezproblemowa eksploatacja może skusić tych, którym zależy na długiej eksploatacji. Toyota

Toyota RAV4 z generacji na generację stawała się coraz ciekawsza stylistycznie. Przód to typowo japońska stylistyka – dynamiczna, agresywna, z dość wąskimi, wielokonturowymi kloszami lamp, do tego bardzo szeroki wlot powietrza dzielony na dwie części oraz niewielkie lampy przeciwmgielne schowane w bocznych atrapach duktów powietrznych. Trudno przejść obok tego auta obojętnie i równie trudno pomylić je z jakimkolwiek innym autem. Wersja przed liftingiem miała nieco spokojniejszą aparycję. Szczególnie zderzak został namalowany ze zdecydowanie większą powściągliwością. Po liftingu kształty przedniej części są zdecydowanie bardziej agresywne i narysowane ostrą kreską.

Linia boczna jest równie dynamiczna i pełna najróżniejszych przetłoczeń i załamań. Z tyłu również nie brakuje ciekawostek stylistycznych, klosze lamp są szerokie i mają ładne wypełnienie LED. Jedynie końcówki układu wydechowego z dodatkowymi atrapami wyglądają mocno przeciętnie. Nie brakuje również licznych dodatków do nadwozia tj. nakładki na zderzaki, nadkola i progi. Jeśli chodzi o wymiary, jest to typowy przedstawiciel segmentu D-SUV. Toyota RAV4 piątej generacji mierzy 4600 mm długości, 1855 mm szerokości i 1685 mm wysokości. Rozstaw osi to 2690 mm a prześwit to 195 mm. Nie jest to auto do jazdy w terenie, ale daje odpowiedni zapas przestrzeni np. na śmielsze pokonywanie nierówności czy parkowanie przy krawężnikach.

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4 V. Nie jest to auto nowoczesne, imponujące technologią, ale prezentuje się świetnie, jest komfortowe i przestronne, a bezproblemowa eksploatacja może skusić tych, którym zależy na długiej eksploatacji. Toyota

Wnętrze Toyoty RAV4 piątej generacji jest bardzo przyjemne, choć miłośnicy regularnych, symetrycznych kształtów Volkswagena czy Skody, w japońskim aucie mogą dostać oczopląsu od niespotykanej ilości załamań, warstw, faktur i zakamarków. Deska rozdzielcza jest poprowadzona dość wysoko i sprawia wrażenie solidności. Przed pasażerem jest niewielka półka na drobiazgi, w centralnej części duży i wystający ponad obrys deski rozdzielczej ekran, pod nim umieszczono nawiewy. Konsola centralna jest obszerna i szeroka, jest półka na smartfona, dodatkowe źródła energii, obok skrzyni biegów wylądowało sporo przycisków do sterowania trybami jazdy itp. Producent postawił na solidność, dobrej jakości materiały i funkcjonalność, a tego na pewno we wnętrzu nie brakuje. Fotele są bardzo wygodne i obszerne, mają spory zakres regulacji, nie brakuje schowków i przegródek, kanapa jest regulowana, a bagażnik jest bardzo pojemny – od 580 do 1690 litrów. Poza tym po złożeniu oparć kanapy podłoga jest niemal idealnie płaska. Fakt, we wnętrzu bagażnika brakuje nieco praktycznych dodatków i udogodnień, ale jeśli komuś zależy na pojemności i regularnych kształtach, nie powinien narzekać.

Używana Toyota RAV4 V. Silniki/układ napędowy

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4 V. Nie jest to auto nowoczesne, imponujące technologią, ale prezentuje się świetnie, jest komfortowe i przestronne, a bezproblemowa eksploatacja może skusić tych, którym zależy na długiej eksploatacji. Toyota

Toyota nigdy nie rozpieszczała swoich klientów obszerną ofertą silnikową. Podobnie jest z Toyotą RAV4 piątej generacji – niewielki wybór, ale dość ciekawe wartości, jeśli chodzi o moc i osiągi. Silnik benzynowy był w zasadzie jeden – 2.0 Dual VVT-i o mocy 173 KM i momencie obrotowym 208 Nm. To wolnossąca i prosta konstrukcyjnie jednostka, która co prawda nie zapewniała zaskakującej dynamiki – od 0 do 100 km w 9,8 sekundy i 195 km/h prędkości maksymalnej – ale odznaczała się świetną niezawodnością i stosunkowo niskim spalaniem. Średnie zużycie paliwa zdaniem producenta to 6,1 l/100km w przypadku wersji z 6-biegowym manualem. W poprzednich generacjach alternatywą był silnik Diesla, ale tutaj postawiono na hybrydę równoległą 2.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 218 KM (222 KM z napędem na cztery koła AWD-i) i momencie obrotowym 221 Nm. W połączeniu z przekładnią e-CVT przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h.

Alternatywą po liftingu z 2021 roku stała się odmiana hybrydowa plug-in o imponującej mocy aż 306 KM. To działa na wyobraźnię, bowiem moc ponad 300 KM i napęd na cztery koła w rodzinnym SUV-ie może obiecywać niezłe emocje, ale to wciąż rodzinna RAV4. Szybka, dynamiczna, ale wciąż rodzinna i o sportowych emocjach nie może być mowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaskakująco krótko – zaledwie 6 sekund. Prędkość maksymalna to 180 km/h, a bateria trakcyjna o pojemności 18 kWh zapewnia do 50 km zasięgu. Średnie spalanie w „zwykłej” hybrydzie to około 4,6 l/100 km, tutaj ze względu na nieco wyższą masę i mocniejsze napędy, średnie spalanie po rozładowaniu baterii to około 6 l/100 km.

Używana Toyota RAV4 V. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4 V. Nie jest to auto nowoczesne, imponujące technologią, ale prezentuje się świetnie, jest komfortowe i przestronne, a bezproblemowa eksploatacja może skusić tych, którym zależy na długiej eksploatacji. Toyota

Toyota zawsze słynęła z niezawodności, a piąta generacja modelu RAV4 solidnie utrzymuje tę reputację. W większości przypadków użytkowanie tego modelu jest bezproblemowe i nie wiąże się z poważnymi ani powtarzającymi się usterkami. Niemniej jednak, niektórzy użytkownicy zgłaszają skargi dotyczące awarii systemu info-rozrywki w egzemplarzach z początkowych roczników. Przeważnie problem dotyczy niechęci do uruchomienia systemu audio, jego zawieszania się itp. Warto również dokładnie zbadać skrzynię automatyczną. Jeśli podczas przełączania na bieg wsteczny pojawiają się szarpnięcia lub inne niepożądane zjawiska, konieczne jest podjęcie działań. Ważne jest również obserwowanie zachowania skrzyni biegów i jednostki napędowej podczas spokojnego, powolnego przyspieszania. Jakiekolwiek drgania lub wibracje mogą sugerować potencjalnie kosztowne usterki.
W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 208 ogłoszeń dotyczących Toyoty RAV4 V. Przykładowo model z 2019 roku z przebiegiem 60 000 kilometrów, z silnikiem 2.5 Hybrid i z napędem AWD-i to koszt około 150 000 złotych. Model z 2022 roku z tym samym silnikiem i przebiegiem 20 000 kilometrów to koszt 230 000 złotych.

Używana Toyota RAV4 V. Podsumowanie

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4
Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4 V. Nie jest to auto nowoczesne, imponujące technologią, ale prezentuje się świetnie, jest komfortowe i przestronne, a bezproblemowa eksploatacja może skusić tych, którym zależy na długiej eksploatacji. Toyota

Jeśli ktoś poszukuje nietuzinkowego, odważnego i przyciągającego uwagę rodzinnego SUV-a z segmentu D, trudno znaleźć lepszą propozycję niż Toyota RAV4 V. Nie jest to auto nowoczesne, imponujące technologią, ale prezentuje się świetnie, jest komfortowe i przestronne, a bezproblemowa eksploatacja może skusić tych, którym zależy na długiej eksploatacji.

Używana Toyota RAV4 V zalety:

  • świetna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia;
  • całkiem nieźle wykończone i wyposażone wnętrze;
  • bardzo dynamiczne, płynne i oszczędne napędy hybrydowe;
  • wysoka niezawodność i bezproblemowa eksploatacja.

Używana Toyota RAV4 V wady:

  • dość wysoka cena za zadbane egzemplarze;
  • odmiana plug-in jest droga i sprawdza się tylko w określonych warunkach;
  • Przestarzały system z niewielką ilością opcji.

Używana Toyota RAV4 V opinie:

Krystian z Żyrardowa
Toyota RAV4 V to niesamowicie wszechstronne auto. Jego solidna konstrukcja i napęd na wszystkie koła sprawiają, że świetnie radzi sobie w trudnym terenie, a zarazem oferuje komfort i bezpieczeństwo na asfalcie. Jestem pod wrażeniem jego oszczędności paliwa i wydajności, zwłaszcza w połączeniu z elektrycznym napędem. Design zewnętrzny jest nowoczesny i atrakcyjny, a wnętrze oferuje mnóstwo miejsca i wysokiej jakości materiały. Toyota RAV4 V to dla mnie prawdziwy lider w segmencie SUV-ów.

Wojciech z Kielc
Toyota RAV4 V to znakomity wybór dla osób poszukujących nie tylko przestronnego i praktycznego SUV-a, ale również oszczędnego i ekologicznego samochodu. Jego hybrydowy napęd jest rewelacyjny - cicha jazda, dynamiczne przyspieszenie i niskie zużycie paliwa to jego największe atuty. Wnętrze jest ergonomiczne i nowoczesne, a systemy bezpieczeństwa i asysty kierowcy sprawiają, że czuję się pewnie na drodze. Toyota RAV4 V to po prostu świetne auto, które niezawodnie spełnia moje oczekiwania.

Leszek z Olsztyna
Mam mieszane uczucia co do modelu Toyota RAV4 V. Z jednej strony doceniam jego niezawodność i solidną jakość wykonania. Silnik zapewnia wystarczającą moc, ale czasami brakuje mu sportowej dynamiki. Wnętrze jest funkcjonalne, ale nie zachwyca designem. Mój główny zarzut dotyczy jednak komfortu jazdy. Zawieszenie jest zbyt twarde i nierówności drogi odczuwam w kabinie. Ogólnie rzecz biorąc, Toyota RAV4 V to solidny samochód, ale oczekiwałem nieco więcej w tej cenie.

Wybrane jednostki napędowe w Toyota RAV4 V:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

2.0 Dual VVT-i

1987 ccm

173 KM

208 Nm

195 km/h

9,8 s

6,1 l/100km

140 g/km

2.5 Hybrid Dynamic Force

2494 ccm

218 KM

221 Nm

180 km/h

8,4 s

4,6 l/100km

127 g/km

2.5 PHEV

2487 ccm

306 KM

270 Nm

180 km/h

6,0 s

1,0 l/100km

22 g/km

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Paliwo na stacjach będzie tańsze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używana Toyota RAV4 V (2018-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty