Jak informuje Danuta Żak, rzeczniczka spółki DTŚ SA, wiadukty będą nad torami kolejowymi (ten ma już wszystkie podpory, prace związane z nośnością też wykonano i rozpoczęło się betonowanie) i nad samą DTŚ - aż do połączenia z ul. Roosevelta. I właśnie w rejonie ul. Roosevelta powstało rondo - węzeł DTŚ, który będzie wjazdem i zjazdem z drogi jednocześnie. To oznacza, że w sumie w Zabrzu będą 4 zjazdy i 5 wjazdów na średnicówkę (obecnie są 3 zjazdy i 4 wjazdy). Równolegle do wiaduktu nad koleją będzie kładka dla pieszych i rowerzystów. Z kolei tunel, który biegnie pod DTŚ, w ciągu ul. Jaskółczej, jest prawie gotowy.
- Pozostały roboty wykończeniowe związane z malowaniem i oświetleniem tunelu - mówi Danuta Żak. W sumie na obiekty inżynierskie na odcinku liczącym blisko 3 km drogowcy zużyli już 12,5 tys. m sześc. betonu. - Trwają roboty związane z wykonaniem kanalizacji deszczowej oraz prace związane z oświetleniem trasy i fundamentowaniem ekranów akustycznych - dodaje Żak. Prace na zabrzańskich odcinkach mają się zakończyć w maju 2014 roku. Zgodnie z planem, kierowcy mają przejechać DTŚ z Katowic do rogatek Gliwic w czerwcu 2014 roku.
*Superbudowa 2013. Najlepsza inwestycja woj. śląskiego ZOBACZ
*Marsz Autonomii 13 lipca 2013: ZDJĘCIA, WIDEO, KONTROWERSJE
*Groby wampirów odkryto w Gliwicach ZOBACZ ZDJĘCIA
*Jak zdać egzamin na prawo jazdy? ZOBACZ WIDEOTESTY i CZYTAJ PODPOWIEDZI
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?