Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Więcej rozrywki, w tym kino, w powiększonym Gemini Park Tychy. Będzie też więcej restauracji. Przebudowa zakończy się w 2020 r.

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Wizualizacje powiększonego centrum handlowego Gemini Park Tychy
Wizualizacje powiększonego centrum handlowego Gemini Park Tychy Mat. prasowe
Gemini Holding, firma Rafała Sonika, przedsiębiorcy znanego też ze zwycięstwa w Rajdzie Dakar na quadzie, pracuje nad rozbudową Gemini Park Tychy. W jej efekcie, otwarte w marcu 2018 r., mające dziś 36,6 tys. m kw. centrum handlowe, ma zyskać aż 6,5 tys. m kw. Rozbudowa zakończy się w 2020 r. O tym, co znajdzie się w powiększonym Gemini Park Tychy, zdradza Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

O planach krakowskiego dewelopera (właścicielem Gemini Holding jest Rafał Sonik, znany z udziału w rajdzie Dakar) mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Rozpoczęliście państwo już przygotowania do rozbudowy. Plany są ambitne i pojawiają się zaledwie 1,5 roku od otwarcia. To dobry moment?
Zdecydowanie. O rozbudowie mówiliśmy już przed otwarciem. Teraz przystępujemy do przygotowań inwestycji. Jest to dla nas naturalny, kolejny krok, będący efektem bardzo udanego debiutu rynkowego. Spora w tym zasługa skutecznej strategii pozycjonowania obiektu, dzięki której w krótkim czasie stworzyliśmy wizerunek nowoczesnej galerii rodzinnej, mocno osadzając się na lokalnym rynku. Dało nam to przewagę nad konkurencją oraz pozwoliło galerii wyróżnić się. Udane pozycjonowanie przełożyło się też na wyniki. Tylko w pierwszym roku działalności centrum odwiedziło 4,4 mln klientów. Dzięki dopasowanej do rynku ofercie i przemyślanym akcjom marketingowym od początku 2019 roku notujemy stale rosnącą liczbę klientów. W pierwszym półroczu, w miesiącach, w których możemy już porównać wyniki rok do roku, zanotowaliśmy wzrosty na poziomie 6,7% w kwietniu, 9,9% w maju i aż 18% w czerwcu. Coraz większa frekwencja przekłada się także na obroty najemców. Podobnie jak w przypadku odwiedzalności, w tych miesiącach, w których możemy już porównywać dane rok do roku, wzrosty obrotów sięgają nawet 27%. Wyraźnie więc widać, że galeria świetnie radzi sobie na śląskim rynku.

Na tym etapie rozwoju dostrzegamy konieczność poszerzenia oferty o usługi i rozrywkę. Rosną bowiem oczekiwania klientów, którzy chętnie widzieliby u nas kolejne restauracje oraz kino. Taki ruch pozwoli nam zawalczyć o jeszcze większy rynek i potencjalnych klientów - mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.

Czyli jest wyraźna potrzeba ze strony rynku?
Jak pokazują badania, jest niezagospodarowany potencjał. W działających w Tychach obiektach oferta rozrywkowa jest albo marginalna, albo jej nie ma w ogóle. To nie tylko daje duże pole do rozwoju, ale jest także szansą na znaczne podniesienie konkurencyjności galerii w regionie. Badania pokazują też, że rozwijając w Gemini segment rozrywkowo-rekreacyjny mamy szansę na znaczne zwiększenie catchementu (z ang. - rejon oddziaływania, przyciągania danego centrum handlowego - przyp. red.), zwłaszcza o tak kluczowe ośrodki jak Mikołów czy południe Katowic. Do tego dochodzą też oczekiwania klientów. Rozbudowa Gemini Park, m.in. o kino czy kolejne restauracje znane z innych galerii, tworzy atrakcyjną alternatywę, nieobecną dotychczas w najbliższej okolicy. W praktyce oznacza to znacznie wyższy poziom odwiedzalności Gemini, a także wydłużenie czasu wizyt klientów, na co również wskazują zrealizowane przez nas badania. Inwestycja tworzy także kolejny powód, dlaczego warto wybrać Gemini Park. W perspektywie 2-3 lat rozwój rozrywki pozwoli nam na zbudowanie znacznej przewagi rynkowej, nie tylko w oparciu o ofertę handlową, ale i rozrywkę. Ta kompleksowość i kompaktowość pozwoli z kolei na utrzymanie dominującej pozycji w naszej strefie zasięgu, zaspokajając potrzeby rynku mającego blisko pół miliona mieszańców. Umożliwi nam także odważne sięganie po nowe trendy, chociażby te związane z tworzeniem tzw. „trzecich miejsc”, czyli atrakcyjnych stref spotkań i relaksu dla mieszańców.

Tak pisaliśmy o rozbudowie Gemini Park Tychy w kwietniu 2019 r.

Czego więc możemy spodziewać się po Gemini Park w nowej odsłonie?
Bardzo zależy nam na tym, aby utrzymać rodzinny charakter obiektu. Dzięki inwestycji będziemy mieli możliwość wprowadzenia nowych, ciekawych marek, przede wszystkim z segmentu rozrywki, gastronomii i usług. Pracujemy obecnie nad restauracją, która mogłaby się stać zapleczem dla pracowników strefy ekonomicznej i ich gości oraz potencjalnych klientów przejeżdżających obok naszej galerii trasą S1. Dzięki temu mamy szansę jeszcze bardziej się rozwinąć w kategorii miejsca spotkań biznesowych. Sporą część nowej powierzchni, bo ok. 2,5 tys. m kw. zajmie z kolei nowoczesne, wielosalowe kino. To oferta, o jaką dopytują się nasi klienci i której brakuje dziś w Tychach. To właśnie wokół kina będzie budowana nowoczesna oferta rozrywkowa, obejmująca atrakcje handlowe i pozahandlowe. Jej dopełnieniem będzie działający już fitness club, 15 restauracji i kawiarni, a także nowi najemcy gastronomiczni, którzy pojawią się na powiększonym dzięki rozbudowie food court’cie. Całość wzbogacą nowe punkty usługowe. Realizując tę inwestycję mamy szansę stać się miejscem, w którym klient nie tylko chętnie robi zakupy, ale także spędza czas wolny.

Nie przegapcie

Czyli to kino ma być główną atrakcją?
Owszem, nie ukrywamy, że odczuwamy brak kina w naszej ofercie. Dzięki niemu nasi klienci będą mieli kolejny powód, aby nas odwiedzić i to nie tylko w tygodniu, ale także w weekendy. W te ostatnie dni kino oraz oferta gastronomiczna pozwolą nam na promocję jako miejsca weekendowej rozrywki. Umożliwi nam to działalność także w dni objęte zakazem handlu. To zapewne zaprocentuje zarówno w footfall (odwiedzalność centrum handlowego - przyp. red.) i obrotach, jak również w poziomie lojalności klienta. Obiekt zyska także na popularności, nie tylko jako miejsce robienia zakupów, ale także rozrywki dla całej rodziny. Pozytywnie wpłynie to na wyniki całej galerii.

Jak będzie wyglądała nowa część Gemini Park, gdzie zostanie ulokowana? Znamy już termin otwarcia?
Nowa część, mająca mieć ok. 6,5 tys. m kw., zostanie ulokowana od północnej strony obiektu, vis a vis Tesco, w miejscu, gdzie dziś znajduje się wjazd na parking. Architektonicznie będzie to kontynuacja obecnego projektu. Zależy nam bowiem na spójności całej galerii. Nowa część zyska więc charakterystyczną elewację nawiązującą do obecnej. Także we wnętrzach na klientów czekać będzie kontynuacja już zastanej aranżacji. Sama budowa będzie sporym wyzwaniem. Architekci muszą bowiem sprostać zadaniu wkomponowania nowego budynku w już istniejącą bryłę, połączenia aranżacji, a także przykrycia fragmentu parkingu. Co więcej, działają na „żywym organizmie”, dlatego całe prace będą odseparowane od galerii, tak aby nie przeszkadzać najemcom w działalności, a klientom w odwiedzinach.

Nie przegapcie

Gemini Park Tychy w 2018 roku został uznany za najciekawszą inwestycję handlową w Polsce i nagrodzony w Londynie The European Property Awards. W centrum handlowym działa dziś blisko 130 sklepów, restauracji i kawiarni oraz punktów usługowych, w tym m.in. TK Maxx, H&M, Reserved, Cropp, House, Mohito, New Yorker, Medicine, Douglas, Rossmann, CCC, Deichmann, Jysk, RTV Euro AGD i Biedronka, która jest operatorem spożywczym centrum. Od debiutu galerii w marcu 2018 roku miało tu już miejsce ponad 20 nowych otwarć. Centrum handlowe jest obecnie w ponad 98% skomercjalizowane. Obiekt położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie uczęszczanej trasy DK1, łączącej m.in. Śląsk z Podbeskidziem, zaledwie 3,5 km od ścisłego centrum miasta

Zobaczcie koniecznie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera