Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wyciek danych w Urzędzie Miasta w Katowicach! Wiemy, czy Twoje wrażliwe dane są bezpieczne. Jak do tego doszło?

Robert Lewandowski
Robert Lewandowski
W urzędzie miasta w Katowicach doszło do wycieku danych
W urzędzie miasta w Katowicach doszło do wycieku danych UM Katowice
Do skandalicznej sytuacji związanej z ochroną danych osobowych doszło pod koniec lipca w Urzędzie Miasta w Katowicach. Chodzi o omyłkowe ujawnienie danych osobowych, które miało miejsce przy wysyłaniu Biuletynu informacyjnego mieszkańca Katowic. Ujawnionych zostało aż 577 adresów e-mail, należących do mieszkańców miasta. Jak to możliwe?

Wyciec danych w Urzędzie Miasta w Katowicach!

O sprawie jako pierwszy poinformował portal Niebezpiecznik. Jak wynika z zamieszczonej w serwisie informacji, z Urzędu Miasta w Katowicach wyciekły adresy e-mail subskrybentów newslettera. Tuż po tej sytuacji, urząd miał wysłać e-mail-e z przeprosinami, w których informuje o nieuprawnionym przetwarzaniu danych osobowych.

- W związku z przesłaniem 29 lipca 2022 roku o godz. 13:04 wiadomości z adresu e-mail: [email protected] informuję, że w wiadomości tej zostały omyłkowo ujawnione dane adresatów. W związku z tym uprzejmie informuję, że użycie tych danych przez Pana/Panią będzie nieuprawione - czytamy w wiadomości Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Katowice.

Informacje te potwierdza rzeczniczka prasowa katowickiego urzędu. W sumie ujawnionych zostało 577 adresów e-mail.

- Zgodnie z obowiązującymi procedurami pracownik po zauważeniu tego faktu, zgłosił sprawę swojemu przełożonemu, a ten zwrócił się do Inspektora Ochrony Danych. Odbiorcy Biuletynu zostali poinformowani o wycieku danych, przeproszeni za tę sytuację, a także poinformowani o tym, że ewentualne użycie tych danych będzie bezprawne - mówi nam Sandra Hajduk, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta Katowice.

Dziś o sprawie ma zostać powiadomiony również Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych. Teraz urzędnicy będą czekali na dalsze wytyczne w tej kwestii. Mieszkańcy mogą być jednak spokojni.

Urzędnicy przyznają się do błędu i wyciągają wnioski

Okazuje się, że w urzędzie podjęto już odpowiednie kroki, by w przyszłości nie dochodziło do podobnej sytuacji.

- Z zaistniałej sytuacji zostały już wyciągnięte wnioski – wydział wdraża procedurę wysyłki newsletterów, mailingów i autoresponderów z wykorzystaniem programów zabezpieczających adresy odbiorców wiadomości - dodaje Sandra Hajduk.

Dlaczego jednak takich rozwiązań nie stosowano już wcześniej?

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera