Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zabrze: muldy na DTŚ znikną. Kiedy?

Bartosz Pudełko
W ubiegłym tygodniu na poboczach pracowali drogowcy. Trwało wzmacnianie murów oporowych na nasypie
W ubiegłym tygodniu na poboczach pracowali drogowcy. Trwało wzmacnianie murów oporowych na nasypie Bartosz Pudełko

Wykonawca w żadnym wypadku nie ucieka od odpowiedzialności. Jesteśmy z nim w stałym kontakcie i razem próbujemy wypracować sposób na naprawę tego odcinka DTŚ - zapewnia Adam Kołatek, zastępca dyrektora Miejskiego Zarządu Dróg i Infrastruktury Informatycznej. Rozmowy te dotyczą otwartego w sierpniu ubiegłego roku ostatniego zabrzańskiego odcinka średnicówki, który po zaledwie kilku miesiącach wyraźnie się pofałdował. Zarządca drogi i inwestor, spółka DTŚ SA, zgłosili sprawę wykonawcy, firmie Eurovia, który musi naprawić nawierzchnię w ramach gwarancji. Sprawa toczy się już od kilku miesięcy i wciąż nie wiadomo, kiedy i jak zostanie załatwiona. Cały czas trwają bowiem badania i ekspertyzy, ale ich zakończenie zdaje się być coraz bliżej.

- Możemy już stwierdzić, że głównym problemem deformacji nawierzchni jest materiał zastosowany do budowy nasypu. Ustalenie ostatecznej i skutecznej metodologii naprawy nawierzchni wymaga jeszcze jednak przeprowadzenia czasochłonnych analiz i obserwacji. Obecne badania realizowane są w uzgodnieniu i pod nadzorem dwóch zespołów ekspertów związanych ze znanymi środowiskami naukowymi, Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie i Politechniką Śląską w Gliwicach - informuje Małgorzata Nowakowska, manager do spraw komunikacji w Eurovii.

Niewykluczone, że decyzje w sprawie usunięcia muld zapadną w najbliższym czasie. W piątek miało się bowiem odbyć kolejne spotkanie pomiędzy wykonawcą a inwestorem i zarządcą drogi.

Równolegle z badaniami Eurovia przeprowadziła doraźne działania. W maju wyfrezowano 9 najbardziej newralgicznych punktów na drodze. Poprawiło to nieznacznie komfort jazdy, ale nie usunęło problemu całkowicie. To tylko "zaleczenie", które ma potrwać do czasu właściwej, kompleksowej naprawy.

Ponadto w ubiegłym tygodniu trwało wzmacnianie murów oporowych spinających nasyp. Za pomocą odwiertów i wlewania betonu utwardzono konstrukcję po obu stronach. Wcześniej podobne prace trwały również bezpośrednio w skarpie nasypu. To tzw. gwoździowanie. Te prace pomogą prawdopodobnie w usunięciu problemu pofałdowanej nawierzchni, ale nie są tej kwestii dedykowane.


*BURZOWA MAPA POLSKI ONLINE Gdzie jest burza i przygotuj się [RADAR BURZOWY]
*Tak wygląda certyfikowany dom pasywny w Bielsku-Białej. Ogrzewanie to tylko 400 zł rocznie
*Przepisy drogowe od 18 maja 2015: 50 km/h + odebranie prawa jazdy
*Samochód staranował w przystanek w Chorzowie. Kobieta w szpitalu
*Śląsk Plus. Górny Śląsk jest piękny ZDJĘCIA INTERAKTYWNE

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!