Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zakopianka. Tunel pod Luboniem Małym - kiedy koniec prac? NOWE ZDJĘCIA z budowy S7 na odcinku Naprawa - Skomielna Biała [ZDJĘCIA]

Karina Czernik
Karina Czernik
Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała (od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu)
Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała (od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu) GDDKiA
Budowa tunelu drogowego pod Luboniem Małym - w ciągu drogi krajowej S7 z Lubnia do Rabki - ma skrócić czas przejazdu na trasie Kraków - Zakopane. Ta dwukomorowa konstrukcja będzie najdłuższym tunelem w Polsce - docelowo mierzyć ma ponad dwa kilometry długości. Jak informuje GDDKiA, w listopadzie na odcinku Naprawa - Skomielna Biała postępy prac szacuje się na 70 proc. W tunelach wykonywano powłokę ognioochronną, betonowano kapy chodnikowe i płytę podjezdniową. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy.

Zakopianka. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy tunelu pod górą Luboń

Zakopianka. Kiedy pojedziemy tunelem?

Drążenie tuneli pod Luboniem Małym rozpoczęło się w marcu 2017 roku. W październiku 2019 roku przebito prawy tunel, a w kwietniu 2020 - lewy. Według umowy wykonawcy (włoskiej firmy Astaldi) z GDDKiA, koniec prac szacuje się na luty 2022 roku. W sierpniu jednak firma wystosowała do GDDKiA wniosek o przedłużenie terminu zakończenia budowy: powoływali się na długą zimę, problemy z pracownikami, spora część załogi zachorowała na covid-19, co zdaniem Astaldi wpłynęło na organizację pracy i postępy robót.

- Na chwilę obecną wniosek Astaldi o wydłużenie terminu zakończenia prac nie został rozpatrzony. Oficjalnie więc nadal obowiązuje termin luty 2022. Nie możemy jednak udawać, że nie było pandemii i problemów związanych z covid-19. Dlatego liczymy się z tym, że prace przy budowie tunelu mogą być wydłużone o 2-3 miesiące - mówiła we wrześniu Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Budowa ekspresowej zakopianki. Postępy na odcinku Naprawa - Skomielna Biała

Pod koniec listopada GDDKiA poinformowało o postępach w budowie górskiej S7. W ramach robót tunelowych pod Luboniem Małym prowadzono następujące prace:

TUNEL PRAWY

  • wykonywano powłokę ognioochronną,
  • betonowano kapy chodnikowe, strona lewa,
  • betonowano kapy chodnikowe, strona prawa.

TUNEL LEWY

  • betonowano kapy chodnikowe, strona prawa,
  • wykonywano powłokę ognioochronną,
  • betonowano płytę podjezdniową.

Natomiast w ramach robót konstrukcyjno-inżynierskich m.in. wykonywano zasypkę portalu południowego i nasyp pod lewą jezdnię na odcinku od ST2 do wlotu lewego tunelu, powstały także instalacje w niszach i zabezpieczenie przeciwpożarowe w obu tunelach.

Zakopianka na odcinku Skomielna Biała - Naprawa w liczbach

Wartość kontraktu odcinka Naprawa - Skomielna Biała opiewa na kwotę 968 835 650,11 zł brutto. Kontrakt podpisano 29 czerwca 2016 roku, a termin realizacji określono na 54 miesiące od daty podpisania umowy (przewidywane są opóźnienia). Wykonawcą inwestycji jest włoska firma Astaldi S.p.A.

Budowa drogi ekspresowej S7, odc. Lubień - Rabka na odcinku Naprawa – Skomielna Biała (od ok. 721+170 do ok. 724+220 wraz z budową tunelu)

Zakopianka. Tunel pod Luboniem Małym - kiedy koniec prac? NO...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera