Dla przeciętnego mieszkańca budowa DTŚ w Gliwicach trwa i trwa, a postępów związanych z budową tunelu nie widać. To prawda, bo robotnicy wykonują na powierzchni prace... podziemne.
Jak tłumaczy Andrzej Labus z DTŚ SA, konstrukcja, dzięki której powstanie tunel jest genialna w swej prostocie. To ściany szczelinowe zwieńczone ryglem (czyli takim sufitem) żelbetowym. I właśnie ta część robót wykonywana jest teraz w Gliwicach.
Gotowych jest 70 proc. ścian szczelinowych o wysokości od 23 do 28 metrów i 25 proc. rygli żelbetonowych, czyli sufitu tunelu.
Przypomnijmy, że śródmiejski odcinek to ten od węzła z ul. Kujawską przez centrum aż do węzła z DK 88. Sam tunel będzie miał 493 metry długości. Wlot będzie w rejonie ul. Dworcowej w Gliwicach, a wylot w rejonie palmiarni, na wysokości Fabryki Drutu przy ul. Dubois.
W listopadzie ma zostać otwarty fragment DTŚ od granicy z Zabrzem przez Sośnicę (tu jest gigantyczny węzeł w kształcie koniczyny DTŚ i autostrady A1). Na śrómiejski odcinek średnicówki trzeba poczekać do końća przyszłego roku.
*Kto ma zagrać na meczu otwarcia stadionu Górnika Zabrze? ZAGŁOSUJ
*Motocykle 125 cm3 na prawo jazdy kat. B WYBIERZ NAJLEPSZY
*Wybory w Rybniku 2014: Kogo popierasz? Kto wygra? Rozwiąż quiz wyborczy
*Nasz elementarz za darmo ZOBACZ WSZYSTKIE CZĘŚCI PODRĘCZNIKA]
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?