Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa obejścia Węgierskiej Górski. Najnowsze ZDJĘCIA z lotu ptaka pokazują rozmach inwestycji

JAK
Nabierające kształtu węzły Przybędza i Milówka czy coraz dłuższe estakady - tak pod koniec listopada 2023 roku wygląda budowa tzw. obejścia Węgierskiej Górki
Nabierające kształtu węzły Przybędza i Milówka czy coraz dłuższe estakady - tak pod koniec listopada 2023 roku wygląda budowa tzw. obejścia Węgierskiej Górki GDDKiA
Nabierające kształtu węzły Przybędza i Milówka czy coraz dłuższe i wyraźniejsze estakady - tak pod koniec listopada 2023 roku wygląda budowa tzw. obejścia Węgierskiej Górki, będącego jedną z najważniejszych inwestycji w regionie. Po początkowych problemach związanych z osuwiskiem, jakie powstało podczas drążnia tuneli, prace nabrały właściwego tempa i idą zgodnie z planem. Praktycznie z tygodnia na tydzień inwestycja jest coraz bardziej zaawansowana i widać jej rozmach, zwłaszcza na zdjęciach z lotu ptaka. Zapraszamy do obejrzenia najnowszych zdjęć z budowy. Wystarczy KLIKNĄĆ W GALERIĘ!

Budowa obejścia Węgierskiej Górki - wyczekiwana inwestycja

Budowa tzw. obejścia Węgierskiej Górki to ważna inwestycja mieszkańców regionu, ale także tysięcy kierowców podążających na Słowację. Dzięki budowie brakującego, 8,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 zmniejszy się nie tylko ruch przez centrum Węgierskiej Górki czy Milówki, ale także skróci dojazd do polsko-słowackiego przejścia w Zwardoniu.

O budowie tego odcinka mówiło się od lat, swego czasu protestowali w tej sprawie mieszkańcy powiatu. Ostatecznie umowa na budowę obejścia Węgierskiej Górki została podpisana końcem 2019 roku. Prace ruszyły wiosną 2020 roku.

Ośmioipółkilometrową trasę ekspresową miedzy Przybędzą i Milówką buduje Mirbud S.A. Już na początku inwestycji wiadomo było, że nie będzie prosto. Do wydrążenia były cztery nitki dwóch tuneli w masywie górskim. To najtrudniejszy z elementów tej inwestycji i to właśnie budowa tuneli już na początku przyblokowała i opóźniła tę inwestycję.

Pierwszy, krótszy tunel, który liczy ponad 700 metrów, został już wydrążony jesienią ubiegłego roku. Niedawno dołączył do niego drugi tunel, którego pierwsza nawa została przewiercona dwa miesiące temu. W połowie września zakończył się kolejny etap tej ważnej inwestycji. Za pomocą ładunku wybuchowego została przebita druga nawa 900-metrowego tunelu w ciągu S1.

Przypomnijmy, że wyznaczona w górskim terenie trasa będzie w ponad 80 procentach biegła po różnego rodzaju obiektach inżynierskich, takich jak estakady, wiadukty, mosty czy tunele. Będzie prowadziła po aż pięciu estakadach, trzech mostach i przez dwa tunele.

Kiedy obejście Węgierskiej Górki będzie gotowe?

Kiedy pojedziemy tym odcinkiem drogi ekspresowej? Na swojej stronie wykonawca, czyli firma Mirbud umieściła datę końca realizacji na rok 2025. I, prawdopodobnie, dopiero wtedy będziemy mogli przejechać tym odcinkiem. GDDKiA optymistycznie zakłada, że uda się otworzyć ten odcinek pod koniec przyszłego roku. Jednak Na rok 2025 planowane jest także oddanie kierowcom kilku pozostałych, obecnie będących w budowie, odcinków drogi S1. Niektóre z jej części będą gotowe wcześniej, inne dopiero w 2025.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z cenami sprzętu AGD?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera