Wojciech Osadnik, zastępca dyrektora chorzowskiego Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów tłumaczy, że taka decyzja została podyktowana faktem, iż do końca tego roku MZUiM, i Tramwaje Śląskie muszą wykorzystać i rozliczyć przyznane na te cele dofinansowania.
Spółka tramwajowa na remont torowiska na całej długości ulicy Wolności (od granicy ze Świętochłowicami do Chrobrego w Chorzowie) otrzymała pieniądze z Unii Europejskiej, natomiast MZUiM na remont ul. Dąbrowskiego uzyskał 3 mln zł dotacji z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych (całość ma pochłonąć 6,6 mln zł).
I zapadła decyzja o rozpoczęciu prac. Bo jeśli nie udałoby się wykorzystać tych pieniędzy do końca tego roku, to przepadłyby.
Zgodnie ze wstępnym harmonogramem na "Wolce" prace miałaby rozpocząć się od skrzyżowania z ulicą Omańkowską do Świętochłowic. Na całej długości remontowanej ulicy pierwszeństwo będą mieć Tramwaje Śląskie, MZUiM i przedsiębiorstwo wodociągowe zastrzegły sobie, że ich część robót może trwać nawet do 2017 roku.
Już są opóźnienia
Plan jest bardzo ambitny. Od połowy maja centrum Chorzowa zostanie rozkopane niemal z każdej strony. W części północnej do końca maja powinna zakończyć się budowa wspomnianego już centrum przesiadkowego. Powinna, ale już teraz widać, że pewne opóźnienie jest niewykluczone.
Zgodnie z orientacyjnym harmonogramem robót, który otrzymaliśmy na przed rozpoczęciem realizacji tej inwestycji, gotowa powinna już być wschodnia nitka torowiska, a finalizowana - część zachodnia. Tymczasem ku końcowi zmierza dopiero pierwszy odcinek w kierunku Katowic, a tramwaje jeżdżą torem zachodnim wahadłowo od połowy listopada zeszłego roku.
Poza tym w trakcie budowy została podjęta decyzja o zmianie wyglądu wiat przystankowych.
Jedna wiata, nie osiem
W pierwotnym projekcie miało być ich osiem, ale koncepcja centrum przesiadkowego powstawała wcześniej, zanim znane było rozstrzygnięcie konkursu na architektoniczną wizję chorzowskiego rynku. Teraz, żeby przystanki bardziej pasowały do tej koncepcji, zdecydowano o zmianie projektu.
Zamiast ośmiu mniejszych wiat, będzie podwójne, poliwęglanowe zadaszenie obejmujące wszystkie perony. Ta zmiana z kolei wymagała korekty w dokumentacji budowy centrum przesiadkowego, która powinna być gotowa za kilka tygodni.
*Koszmarny wypadek w Bytomiu na autostradzie A1. Mężczyzna jechał pod prąd [ZDJĘCIA]
*Egzamin gimnazjalny 2015: PYTANIA + ARKUSZE + ODPOWIEDZI
*Potężny wstrząs w kopalni odczuwalny na Śląsku i Zagłębiu: Akcja ratunkowa trwa
*Nowe becikowe: 1 tys. zł przez 12 miesięcy ZASADY + DOKUMENTY
*Śląsk Plus. Zobacz nowe wydanie interaktywnego tygodnika o Śląsku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?